45 kg övervik, har provat ALLT men går inte ner - är gastric bypass det enda alternativet jag har kvar???
Nu har jag bara läst TS men kan berätta om mig.
Jag vägde närmare 150 kg på mina 174 cm. Jag hade provat allt och ingenting funkade. Jag gjorde en GP 2006 och har aldrig ångrat mig trots att jag fick ärrbildning mm så jag var tvungen att göra en omop. Jag åkte till akuten efter det, flera ggr pga att jag hade ont men det satt mest i mitt huvud (deprimerad osv.) Jag ångar absolut ingenting då jag fick ett helt nytt liv efter operna. Jag väger idag 110 kg dvs en hel del till att gå ner men mitt liv är helt annorlunda! Även om jag ibland har ont i ryggen så kan jag gå ut o gå mm. Känner mig inte så himla annorlunda mot alla andra människor som jag gjorde förut även om jag fortfarande är fet. Kanske låter konstigt men jag har fått ett liv!! Jag klarar mycket mer än förut och dessutom gift vilket jag aldrig trodde skulle ske eftersom jag såg ut som jag gjorde. Dock så föll min man för min personlighet o inte mina kurvor. Han tycker dock att jag är det sexigaste o finaste tjejen som finns men jag har svårt att tro på det iom min övervikt.
Det jag egentiligen vill säga är att det finns hopp. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon eller att vara hyffsat bekväm i min kropp men jag själv och min man får mig o känna mig sexig, "normal" etc.
Hoppas att du känner någon tröst i det jag skrivit och lycka till