• OnlyOne

    Pulverdiet ej baserad på mjölkprodukter och soja?

    Hej!

    Jag behöver tips om en pulverdiet som ej är baserad på mjölkprodukter och soja. Finns det ngn? De flesta verkar vara just baserade på vassle, mjölkprotein, sojaprotein etc. Allergi/intollerans är orsaken men det går bra med mindre mängder.

    Tack! {#lang_emotions_smile}

  • Svar på tråden Pulverdiet ej baserad på mjölkprodukter och soja?
  • aprilsill

    Enklast är väl att du kollar in nutrilett, allevo och modifast i affären, och cambridge på nätet. Om nu inte alla har innehållsförteckning på nätet.

  • OnlyOne
    aprilsill skrev 2010-05-25 20:12:36 följande:
    Enklast är väl att du kollar in nutrilett, allevo och modifast i affären, och cambridge på nätet. Om nu inte alla har innehållsförteckning på nätet.
    Ja... jag har tittat på de vanligaste bl.a dom du nämner men de är antingen baserade på vassle, mjölkprotein eller just soja.

    Tänkte mer om det fanns andra allergiker som hittat ngt pulver att rekommendera.

    Får väl helt enkelt äta riktig mat! *s*
  • OnlyOne

    Ja... Du har rätt i det men du vet dom där härliga genvägarna! {#lang_emotions_laughing}

    Får ge upp om det inte finns ngt.. Eller ännu bättre, jag kanske ska uppfinna en egen! :)

    Tack för tipsen iaf!

  • aprilsill
    OnlyOne skrev 2010-05-25 21:27:08 följande:
    Ja... Du har rätt i det men du vet dom där härliga genvägarna! Får ge upp om det inte finns ngt.. Eller ännu bättre, jag kanske ska uppfinna en egen! :)Tack för tipsen iaf!
    Jag har länge använt genvägarna, funkade inte.
  • maelgi

    Det finn ngt som heter Risdiet från Droetker. Finns på ICA här iaf så det borde ju finnas på alla ica affärer. Den är inte som en dryck, blir mer som gröt typ. Liknar mannagrynsgröt när man gjort i ordning den. Jag tål inte mjölk eller soja så den funkade för mig då jag körde med den. Ett bra tips är att blanda i frysta blåbär i havremjölk o värma det i micron o sen vispa i rispulver tills man får den konsisten man önska. Det blir dessutom GOTT.
    Hoppas d var ett bra tips o att d funkar även för dig.
    Den är god o man blir mätt =D

  • OnlyOne
    maelgi skrev 2010-05-25 21:43:35 följande:
    Det finn ngt som heter Risdiet från Droetker. Finns på ICA här iaf så det borde ju finnas på alla ica affärer. Den är inte som en dryck, blir mer som gröt typ. Liknar mannagrynsgröt när man gjort i ordning den. Jag tål inte mjölk eller soja så den funkade för mig då jag körde med den. Ett bra tips är att blanda i frysta blåbär i havremjölk o värma det i micron o sen vispa i rispulver tills man får den konsisten man önska. Det blir dessutom GOTT. Hoppas d var ett bra tips o att d funkar även för dig. Den är god o man blir mätt =D
    Åh, vad bra! Risdiet hade jag inte kommit på. Jag ska prova det nästa gång jag är på ICA. Det borde fungera som ett alternativ till lunchen som jag sällan hinner med i lugn o ro. DÅ är det lätt att dricka i sig lunchen.

    Tack!{#lang_emotions_sunny}
  • maelgi
    OnlyOne skrev 2010-05-26 20:20:36 följande:
    Åh, vad bra! Risdiet hade jag inte kommit på. Jag ska prova det nästa gång jag är på ICA. Det borde fungera som ett alternativ till lunchen som jag sällan hinner med i lugn o ro. DÅ är det lätt att dricka i sig lunchen.Tack!
    Ja men jätteenkelt är det. BAra in med tallriken i micron o sen i med pulvret. HAr aldrig provat o göra den flytande liksom men d borde funka o göra typ som en smoothie =)
    Kul o kunna ge hjälpande tips =)
Svar på tråden Pulverdiet ej baserad på mjölkprodukter och soja?