• Anonym

Extremt obehaglig dröm om min sambo!

Inatt drömde jag att jag och min sambo bodde på nåt hotell här i Sverige.
    Hissen krånglade i drömmen, vi kom aldrig till den våningen vi tryckt på.
    På nåt sätt så började plötsligt några skjuta mot oss och min sambo dog i mina armar ute på en grusgård. Jag led så fruktansvärt. Torkade hans blod med en blomma medan det rann.
    Sen åkte jag och hämtade min mamma. När vi kom tillbaks låg han kvar och jag plockade upp den bloddränkta blomman och visade och försökte förklara för min mamma och sen bröt jag ihop och gick fram till min sambo och grät och kramade honom hysteriskt. Jättejobbigt!!

Någon som kan tyda drömmar som kan se mer än jag- mer att jag uppenbarligen inte vill förlora honom. Tänker bla. på hissen och att jag torkade hans blod med en blomma i drömmen.

• Svar på tråden Extremt obehaglig dröm om min sambo!
  • Anonym

Om man ska se till vad många drömtolkare säger så är det ett gott tecken att du drömde om din sambo eftersom du håller honom så kär. Att du drömde att han dog är egentligen ett tecken på att han besitter god hälsa. ( Vad jag tror om det vet jag inte )

Att se blod i en dröm kan nog vara bland det värsta du kan drömma om. Är du förlovad eller gift betyder det att din älskade ska lämna dig och/eller dina vänner visar sig vara falska.

Blomman har en ganska stor betydelse med tanke på vad det är för säsong och vad för blomma och vilken färg den hade.

Vet inte alls om jag tror på allt detta men jag tänkte jag skulle slå på det eftersom jag ändå har en drömtolkningsbok här.

Förstår att det var en vansinnigt hemsk dröm.

• Anonym

Blomman var lila, en sån som växer vilt som man kan suga nektar från. Jag gjorde det som barn i alla fall.

• Anonym (yo)

Försöker ni få barn?

• Anonym

En lila klöverblom alltså. Så länge blomman inte var röd ska det inte vara någon fara med det och de börjar ju även att blomma nu så blomman hade ingen negativ del i drömmen enligt min bok. För dig som drömde att du torkade bort din älskades blod med den därimot måste den ha en negativ del just nu.

Hissen kan betyda både bra och dåliga saker beroende på om ni åkte uppåt eller neråt. Åkte ni upp är det ett gott tecken. Var ni på väg ner däremot så blir något ni planerat misslyckat.

Hoppas det hjälper dig lite :S

• Anonym

Vi försöker inte medvetet men jag vill. Kör med avbrutet och har inte blivit något på snart 2 år men då slutade det med missfall.

• Bradbury

Jag tänker på den ofullbordade hissresan och döden...Tolkar det som att du kanske är rädd att ni inte ska komma dit du vill. Att er kärlek ska dö på vägen. 

Har ni olika mål för framtiden? 
  • Anonym

Det var en dröm. Jag tror inte att den betydde något speciellt. 

• Anonym

Vi åkte både uppåt och nedåt i hissen och nu när jag skriver det så verkar det rätt självklart att det har med velande att göra. Jag velade ett tag om jag skulle fortsätta med min sambo eftersom jag tyckte att hans självgodhet tog över men det har vänt sen dess och nu velar jag inte längre.
    Kanske velande om barnaskaffandet?

• Anonym (yo)
    Anonym skrev 2010-05-24 23:41:52 följande:
    Vi försöker inte medvetet men jag vill. Kör med avbrutet och har inte blivit något på snart 2 år men då slutade det med missfall.
    där har du hissen funkar inte blodet från din man representerar erat förlorade barn och blomman det barn ni önskar
  • Anonym (snacka obehaglig)

Jag drömde att min pojkvän fick i uppdrag av socialen att "plocka bort" omhändertagna barn som dom inte hittade några hem till. Han skar halsen av dom och kastade dom i en stor hög.

Grät så jag knappt fick någon luft när jag vaknade men hade väl antagligen sett nåt hemskt på tv innan jag somnade plus att jag är gravid i 10 veckan så jag antar att jag bara kokade ihop det i huvudet men obehagligt var det :( :(

Svar på tråden Extremt obehaglig dröm om min sambo!