• lewe85

Gravida i Sollefteå

Cam82 skrev 2010-08-13 21:37:59 följande:
    Ja det känns skötn nu när det nästan är färdigt, jodå det finns babysim, kyrkis, babyrytmik och en massa sånt om man vill Sedan går det ju alltid att dra ihop lite mammor och träffas på en fika alltid roligt att lära känna nya människor.
    De låter ju himla bra de :) Ja de är ju alltid roligt att lära känna nya människor :) Vet du hur det fungerar med föräldragrupper om man får gå i sånna med andra barnet?
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-08-17 12:32:01 följande:
    Jag fick en inbjudan till föräldragrupp för ett tag sedan, jag tror att man får vara med även fast det är andra barnet, har du inte fått någon inbjudan?
    Jag har inte tagit kontakt med mvc än, men ska nog kolla upp det nu i veckan. vore skoj att gå en och lära känna lite nya människor :)
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-08-18 10:33:28 följande:
    Jaha då är det nog för att du inte har kontakt med mvc som du inte fått någon inbjudan, annars är det ju bara att ringa och höra med dem, jag ska gå nån gång iaf, om jag har barnvakt vill säga.
    Nu har jag kontaktat MVC och de hördes nog som att jag skulle få börja i en grupp :) men det var ju de lilla med barnvakt,  men de är ju en himla tur att det finns dagis. Går din son på dagis?
    På onsdag flyttar vi och sen är det bara att höra av sig om det är någon som är fikasugen eller har lust att hitta på något annat!
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-08-29 11:47:40 följande:
    Jaha vad skoj att du får vara med i en grupp också, när börjar den? Jag ska dit på tisdag om jag har barnvakt vill säga. Ja han går på dagis men bara 15 timmar per vecka eftersom jag är arbetslös, vad spännande att flytta, flyttar ni in till stan eller utanför? Du kanske har skrivit det men jag har glömt i så fall :p
    Jag vet inte när den börjar eller om den redan har gjort de, jag skulle kontakta dom igen när jag var på plats så jag ska nog ta och göra det nån dag nu. Löste de sig med barnvakt för dig så du kunde gå? Jag vet inte om jag har skrivit de tidigare men vi har köpt hus på Remsle. Vart bor ni?
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-09-02 12:57:10 följande:
    Jag var på föräldrautbildning i tisdags, det var roligt att se vilka fler som ska ha, jag fick ha Vincent på dagis, de var snälla så att jag fick byta tid. Jaha på Remsle, det vet jag ju var det är =) Vi bor ute i Forsmo, ca 1 mil utanför stan.
    Va skönt att det löste sig så han kunde vara på dagis! Känndes det givande? Forsmo vet jag inte alls vart de ligger :) eller jag har ju inte koll på nått runt i kring här ... :) 
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-09-04 10:06:47 följande:
    Det var mest roligt att se vilka som var med, jag tänkte vara med till veckan om jag kan =) Ok du får kika på kartan var det ligger
    De kan jag tänka mig. Nu har jag fått lite info om föräldrautbildningen, hade redan varit en träff och nästa skulle vara på tisdag tror jag, så de är kanske i din? haha ja de får jag göra :)
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-09-07 21:22:55 följande:
    Japp det var idag, var du där? =)
    ne de va jag tyvätt inte :( jag va så himla trött att jag somnade en stund och vaknade stax innan de skulle börja... när är nästa träff?
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-09-13 17:39:50 följande:
    Ok vad synd, nästa träff är nu på torsdag kl 14, träffas utanför sjukhusapoteket för att besöka förlossningen m.m
    då ska jag ringa och kolla om det är ok att jag följer med fastän jag inte varit på någon träff innan. De vore ju kul att se vart man ska föda den här gången :)
  • lewe85
    manda09 skrev 2010-09-19 14:46:40 följande:
    Hej!
    Såg att du bor på remsle, det jgör jag med! Väntar vårt andra o tredje barn nu i dagarn och har en sedan innan.
    Vore skoj att ses!
    Hej!
    Så spännande med tvillingar! De vore jätte skoj att ses, det är bara att säga en dag som du kan för jag har inte mycket för mig på dagarna så jag kan nästan när som hellst, en fika kanske?
  • lewe85
    manda09 skrev 2010-09-26 14:50:05 följande:
    Hej!

Tvillingarna har tittat ut:) bestämde sig för att det var dags tidigt i måndagsmorse! Ge mig ett par dagar så  fixar vi en fikadate sedan:) Visst hade du oxå en till sedan innan?
    Grattis till tvillingarna!! :) Hoppas att allt gick bra och ni alla mår toppen! de är bara att du hör av dig när du känner att du orkar med en fika :) japp jag har en snart treårig liten tjej sen tidigare som längtar efter att bli storasyster. Hur gammal är din första?
  • lewe85
    manda09 skrev 2010-09-29 20:07:37 följande:
    ...stolt storasyster är Amanda som är 19 månader, så det är fullt ös här hemma vill jag lova!

Går eran större flicka på dagis eller är hon hemma med dig?

Allt gick bara bra, raketfart vill jag lova, 3,5 timmme efter att jag väckt min sambo då vattnet gått tittade TV 1, Alice fram och 18 minuter senare kom Wilma...

Tänkte ta med mig storasyster på "kyrkan" på fredag då det är ngn form av aktivitet där, vet inte vad de kallar det men brukar vara rätt ok. Har du hittat dit nån ggr? Annars är det bara att hänga på om du är sugen, håller på mellan 9 o elva men det är fritt fram att komma o gå som man vill!
    haha ja jag kan tänka mig att ni har de ni gör :)
    Ja hon går på dagis, 15 timmar i veckan är hon där.  Går Amanda på dagis?
    Va skönt att det gick fort ( bara de inte kändes som att det gick för fort)
    Jag har inte hittat dit än men ska nog göra det snart, visst är det måndagar och fredagar som det händer saker där? I morgon hinner jag tyvärr inte, men funderar på att gå nästa vecka istället, ev på måndag, är du sugen att hänga med?
  • lewe85
    Cam82 skrev 2010-10-11 17:40:24 följande:

Jag har efter många om och men blivit lovad ett kejsarsnitt vecka 48, dvs sista veckan i november/första veckan i december, jag kommer att få ett exakt datum hemskickat 1-2 veckor innan, det kändes som att det blev ett väldigt sent snitt, ni som gjort snitt i vilken graviditetsvecka gjorde ni det? Det blir för mig i graviditetsvecka 40.

Han ville ändå att jag ska komma tillbaka den 22/11 eftersom jag kan ju kanske ändra mig och vill prova vanligt iaf, jag sa att visst kan jag komma, men jag kommer inte att ändra mig, jag frågade om de lam tvinga mig, men han sa självklart inte.

Jag vet inte men jag tycker att det inte känns riktigt klart förrän jag fått hem papperen, hur var det för er andra som snittats planerat? När fick ni tiden inbokad, dvs hur långt före?

Va skönt för dig att du äntligen har fått kejsarsnittet beviljat! Jag har ingen erfarenhet av kjejsarsnitt men jag tyckter att det va i senaste laget för ett planerat snitt, det finns ju en stor chans att det sätter igång av sig sjäv innan. I vilken vecka föddes vincent?
Svar på tråden Gravida i Sollefteå