• Anonym

    Hur stor är chansen att bli gravid..

    Om man som kille kommer i tjejen 1 gång,men under ägglossning?
    Inget preventivmedel!
    Hur stor är egentligen risken/chansen att bli gravid?
    Väldigt minimal va?

  • Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid..
  • Smilla75
    Anonym skrev 2010-05-27 21:10:49 följande:
    Ja okej tack för svar då kan jag testa nu då(skulle fått mensen i helgen som var) gaaahh!! tyckte också det lät väldigt konstigt aldrig hört den förrut haha
    Oj, det var oroväckande. Lycka till och om det är positivt är det ju väldigt tidigt.
    Till en annan gång så finns dagen efter piller receptfritt, jag har testat och det var inga större biverkningar.
  • frukarlssonn
    Ant85 skrev 2010-05-27 21:12:03 följande:
    Vem behöver preventivmedel om det räcker med att man går på toa efteråt.
    Haha ja precis Det är ju inte så att man kan tömma sig på spermier när de väl hamnat där! Förutom överflödet då.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • SailorGirl

    Det har ingen som helst roll om man går på toa eller ej. Det är en ren myt. Precis som det är en myt att vissa ställningar ger vissa kön och att man ska lägga en kudde under rumpan för att hålla kvar spermierna om man försöker. Fattar inte att folk försöker upprätthålla fåniga myter som dessa.

  • Anonym
    Smilla75 skrev 2010-05-27 21:12:45 följande:
    Oj, det var oroväckande. Lycka till och om det är positivt är det ju väldigt tidigt. Till en annan gång så finns dagen efter piller receptfritt, jag har testat och det var inga större biverkningar.
    Ja :-/ Ja jätte dumt att inte ta det!
    Nu hoppas jag bara på att det är negativt!
    tack alla ni som svarat på mina frågor!
  • Anonym

    Det spelar väldigt stor roll om tjejen springer ut till toaletten och försöker skölja ut allt direkt eller inte. Sedan hur mycket det påverkar låter jag vara osagt.
    Ta upp det med valfri fertilitetsläkare om du inte tror mig.

  • Ant85
    Anonym skrev 2010-05-28 07:06:21 följande:
    Det spelar väldigt stor roll om tjejen springer ut till toaletten och försöker skölja ut allt direkt eller inte. Sedan hur mycket det påverkar låter jag vara osagt. Ta upp det med valfri fertilitetsläkare om du inte tror mig.
    Enligt denna läkare så spelar det då ingen som helst roll. Och vad jag får det till så är han fertilitetsläkare.
  • Anonym

    dessutom med tanke på att vi kan bli gravid av att killen kommer utanför eller kör oavbrutet en enda gång så skulle jag säga att dina risker för att bli gravid är allt för stor för att man ska tro att inget hände under den tiden.

  • Anonym

    Som sagt, det beror helt på hur fertil du är. 


    Jag och min kille har haft oskyddat sex på och runt ÄL i 10 månader utan att jag blivit med barn. Någon annan har sex en gång och blir gravid. 
    Håller tummarna för att du får neg (om det är det du vill)
  • Anonym
    Ant85 skrev 2010-05-28 08:14:31 följande:
    Enligt denna läkare så spelar det då ingen som helst roll. Och vad jag får det till så är han fertilitetsläkare.
    Det finns en rad faktafel i den där intervjun.

    Han skriver bl a att stress inte har någon känd påverkan vilket det sannolikt gör.
    Jag hade bl a dubbelt så många spermier i mitt andra prov jämfört med första när jag fick stressa dit och inte visste riktigt var det låg någonstans.
    Ett antal kliniker erbjuder även akupunktur i samband med tex ivf-behandlingen, men sedan om det hjälper eller inte är svårt att veta eftersom det inte är vetenskapligt bevisat.

    Träning minskar testosteronhalten hos mannen temporärt, vilket såklart han borde känna till. Vet inte varför han säger så där för?

    Klart att ställningen har betydelse, om inte annat för att kvinnan har lättare att få orgasm i vissa ställningar.

    Om man är ett par och bor ihop har det kanske ingen betydelse om man har sex ofta, men är man särbo och försöker skaffa barn så är det ingen fördel om mannen runkat 4ggr dagen innan kan jag lova. Både mängden, antalet spermier och antagligen även koncentrationen och kvaliten är sämre.

    Ang att ligga kvar vågar jag inte påstå någonting, men tjejen jag försöker med har blivit gravid fem eller sex gånger totalt, varav allihop när hon har legat kvar.
    De gånger hon sprungit in på toa har det inte hänt någonting.

    Förmodligen så är hela intervjun väldigt klippt och förenklad för att passa en kort artikel i en blaska.
  • frukarlssonn
    Anonym skrev 2010-05-28 10:58:41 följande:
    Det finns en rad faktafel i den där intervjun. Han skriver bl a att stress inte har någon känd påverkan vilket det sannolikt gör.
    Ja men den stress han menar inte påverkar, är stressen att önska bli gravid! Det har då aldrig vad jag hört, påverkat ngn till den grad att man mister sin mens och äl. Och det är va som krävs för att det ska påverkar chanserna att bli gravid. Det är de han syftar på! Inte den fysiska stressen i allmänhet. För det kan leda till svårigheter, för man kan mista äl om man utsätts för extremt tung stress. Det kan jag lova att de flesta fertilitetsläkare är överens om.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
Svar på tråden Hur stor är chansen att bli gravid..