• Äldre 29 May 15:00
    6283 visningar
    16 svar
    16
    6283

    Nya vänner i Kungsbacka med omnejd

    Hej!

    Efter en flytt, en separation och ännu en flytt så har jag nu tappat kontakten med de flesta av mina gamla vänner. Jag är 32år och har en dotter på 5½år och en son på 3år som bor hos mig varannan vecka. Saknar framför allt vänner att hitta på saker med när jag inte har barnen, någon att ta en shoppingtur på stan med, en promenad, en fika, gå ut, ja någon att umgås med helt enkelt. Självklart hade det varit trevligt att umgås även med barn. Men det är lättare att hitta vänner som vill hitta på saker tillsammans med barnen än vänner som vill träffas utan barn. Hoppas att det kanske finns fler än jag som saknar vänner där ute!


    Ebba & Felix mamma
  • Svar på tråden Nya vänner i Kungsbacka med omnejd
  • Äldre 29 May 20:40
    #1

    Ingen?


    Ebba & Felix mamma
  • SagaOm­Natten
    Äldre 2 Jun 17:26
    #2

    Jag bor i Mölndal och är duplexgravid. Sitter mest fast här uppe på berget för sambon har bilen när han jobbar. :D

  • Äldre 4 Jun 19:36
    #3

    Möndal är ju rätt nära. :) 


    Ebba & Felix mamma
  • midnig­htstor­m
    Äldre 14 Jun 13:36
    #4

    Sedan jag flyttade till Kungsbacka så är jag ganska ensam. Har varken kompisar med eller utan barn här i närheten.
    Är 31 år och bor i Hjälm strax utanför Kungsbacka med sambo, son, hund och katt. I oktober blir det en bebbe till.
    Jag är mamman som inte bara vill vara mamma utan mig själv ibland också. Njuter av att vara med min son men anser att man är en bättre förälder om man får lite egentid med kompisarna också.
    Fika eller något annat kul. Japp, hänger med!!

  • Äldre 14 Jun 20:05
    #5
    midnightstorm skrev 2010-06-14 13:36:55 följande:
    Sedan jag flyttade till Kungsbacka så är jag ganska ensam. Har varken kompisar med eller utan barn här i närheten.
    Är 31 år och bor i Hjälm strax utanför Kungsbacka med sambo, son, hund och katt. I oktober blir det en bebbe till.
    Jag är mamman som inte bara vill vara mamma utan mig själv ibland också. Njuter av att vara med min son men anser att man är en bättre förälder om man får lite egentid med kompisarna också.
    Fika eller något annat kul. Japp, hänger med!!
    Ska bli riktigt kul att ses på Räkfrossan den 23 midnightstorm! Glad "Kungsbacka-tråden" är full av supertrevliga mammor med barn i olika åldrar. Oftast någon som hakar på om man vill hitta på någonting med barnen. Och nu så ska vi ju faktiskt träffas utan barn, ska bli riktigt roligt! Men oftast blir det ju aktiviteter med barnen när vi träffas.

    Vad har du för hund? Jag har en Cavalier på 8½år (Moa) och en blandras (papillion, dv. pincher, corgi) på 2år (Molly).

    Åkte igenom Hjälm för första gången idag faktiskt. Har sett skylten vid vägen och när det varit mörk har man sett alla ljus som lyser. Så idag när vi åkte hem från Borås Djurpark så svängde vi av lite tidigare och tog vägen genom Hjälm. Glad
    Ebba & Felix mamma
  • final
    Äldre 22 Aug 16:29
    #6
    Hej!

    Jag söker också nya vänner och umgås med, med eller utan barn. Själv har jag inga barn.Jag har bott ganska länge i Göteborg men  de flesta av mina vänner har valt att flytta till olika städer p.g.a. studie arbete,m.m
    hör gärna av dig/er
  • Flower­74
    Äldre 16 Dec 22:28
    #7

    Hej!
    Jag är ny medlem här. Tänkte att det kanske är ett bra sätt att träffa nya vänner på.
    Jag och min 2 årige son flyttade till Kungsbacka för 5 månader sedan.
    Trivs bra här men skulle behöva lite vänner att hitta på saker med.
    Shopping, fika, bio, promenader mm.

    Mvh Lena

  • Tilda1­980
    Äldre 27 Jan 10:34
    #8

    Hejsan
    Jag vill också få några trevliga vänner att umgås med. Jag är en ensamstående mamma på 30 år med en liten pojk på 1 år.
    Bor i en lägenhet vid Hammerö (södra Kungsbacka)

    Hör av er till mig också

    Mvh Matilda

  • Äldre 22 Feb 23:49
    #9

    Hej,
    Jag bor i Kungsbacka/Älvsåker är mammaledig med min 16månaders lille kille.
    Är relativt nyinflyttad & känner tyvärr inte många här i området.

    Så finns det någon mamma som känner för fika eller promenera & babbla lite?
    Hör gärna av er Solig
    /Hanna

  • fyratö­smamma
    Äldre 4 Apr 13:08
    #10

    Hej
    En mammaledig fyrabarns mamma som saknar någon att ta en promenad med eller utan barn. Bor en bit utanför Kungsbacka.

  • Prince­ss 78
    Äldre 12 Aug 09:12
    #11

    Åh, vilken bra tråd! Känner mig också ensam här och nyinflyttad. Två söner; 4 och 1 år. Ser att ni har träffats ett tag men det vore jätteroligt med fika/häng med barn el ett glas vin utan barn. 33 år fyllda. Social och gillar det mesta. Hör av er till mig!!

  • Äldre 23 Aug 19:05
    #12

    Jag skulle också vilja lära känna nya vänner! Jag bor i Fjärås/Kungsbacka.

    Mvh Veronica 

  • Ellie 30
    Äldre 30 Sep 16:16
    #13

    Hej ..

    Jag och min sambo flyttade till Kungsbacka för två år sedan. Han har en del vänner här, men inte jag. Skulle vara jätteskoj att träffa nya vänner och hitta på saker..bio, shopping, mysiga promenade, fika på stan, träning..
    Vi har ännu inga barn, men planerar att skafa barn längre fram..

    Någon som tycker att detta låter mysigt och trevligt så hör gärna av er !

    /Ellie

  • Gunill­a
    Äldre 29 Nov 20:05
    #14

    Hej ! Instämmer med alla andra på denna sida.....jag vill oxå få nya vänninor att göra roliga "vardagsprylar "med! Nu vet jag inte om "tråden" e igång fortfarande...det blir spännande att se! Jag är 45 och mina tvillingdöttrar är 16 och vi bor mitt i Kungsbacka. Hör av dig så snackar vi mer...mycket mer! /Gunilla

  • Äldre 22 Jan 22:50
    #15

    Hej! Träffas ni fortfarande? Jag är en nyinflyttad i mamma i Älvsåker som gärna ses! Hälsar Susanne

  • Äldre 20 Apr 10:50
    #16

    Hej!

    Jag vill också gärna ses! Jag är nyinflyttad i Kungsbacka och gravid med första barnet. Jag saknar att ha vänner i närheten att träffa för att umgås, prata, grillkväll, promenad, utflykter eller vad som helst :)

Svar på tråden Nya vänner i Kungsbacka med omnejd