• Betty Boop 2010

Varför vågar han inte träffa mina barn?

Hej!

Jag vill ha lite tankar från er som har erfarenheter av sånt här.

Jag har separerat från mina barns pappa och "datar" nu en kille som är ung.
    Vi är alltså inte tillsammans med heller inte "bara" vänner.
    Vi har kommit överrens om att inte träffa andra och han säger att han är kär i mig. Och jag är tokkär i honom men känner mig inte redo för att gå in i ett förhållande då jag nyligen lämnat ett. Han säger att han tror att han kommer fastna här om han ingår ett förhållande (han har massa saker han vill göra, typ plugga och så.) men pratar ofta om vår framtid efter allt sånt.

Vi har pratat om det här med mina barn, han säger att han vill träffa dem men att han tycker det är lite "läskigt". Vad menar han med det? Han kommer hit när dom sover och har träffat dem ute vid ett tillfälle. Sen är det stopp trots att han ständigt säger att han ska täffa dem. Snart.

Kanske ska tillägga att han och mitt ex. "känner" varandra.

Vad tror ni? Är det här ens nåt att satsa på? Är han omogen eller känner han inte tillräckligt starkt för mig?

Kram!

• Svar på tråden Varför vågar han inte träffa mina barn?
  • VinterEmma

Hur länge har ni hållit på och träffas?

• Betty Boop 2010

Inte särskilt länge. 2.5-3 månader kanske.

• MammaHela

Det tog ca 3 månader innan min nya träffade mina barn. Då är han ändå en vuxen person som har erfarenhet av barn. Det är väl bra om ni bestämmer er för vad ni vill göra med erat liv innan han involveras med barnen?

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Betty Boop 2010

Fast jag menar ju inte att han behöver gå in som en "pappa"- men alla mina andra kompisar (både tjejer och killar) träffar ju mina barn.

• Guld gossarnas Super Mamma

Ja,varför hasta in en ny personi barnens livså snart? Låt det gå en tid till,då ser ni om det funkar mellan er innan barnen lär känna en ny pesron som kanske inte finns kvar senare...bara en tanke från min sida...

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Nyfiken gul

ge honom lite tid!!

att kliva in och bli seriös i ett förhållande där det redan finns barn är jättestort för en som inga barn har och som kanske inte ens har tänkt tanken på barn heller.

tjata inte på honom men introducera honom för barnen på ett naturligt sätt som inte känns varken till-tjatat eller påtvingat. ett tips är att ni gör utflykter tillsammans med barnen, kanske bara packar en termos kaffe och träffas i parken utanför dörren..  att träffa barnen på hemmaplan är inte alltid det bästa.

och kanske också låta honom träffa ett barn i taget om det är praktiskt möjligt.

Prata gärna med honom också om hur du tänker kring hans roll vs barnen. Han kanske tror att det är värsta pressen på honom att plötsligt ta nån form av papparoll eller liknande. Säg direkt till honom vad du förväntar dig av hans närvaro i din familj.

Är han ung så kanske han faktiskt tvekar kring det här med familj, han kanske faktiskt är riktigt kär i dig men får sina tveksamheter pga hur han själv vill med sin framtid. Han kanske inte riktigt tänker sig en kvinna med redan befintliga barn och då blir det krångligt i känslorna..

så prata prata prata är tipset och ge honom tid!

Jag dejtade massa killar som ensamstående och dom som själva inte hade några barn hade jättesvårt att anpassa sig då dom inte visste vilken roll dom skulle ha i mitt liv. Jag ville ha en pojkvän - ingen pappa. När det gick upp för dom så blev våra förhållanden mycket bättre.

och något som också är viktigt är att ni får chans att träffas som två vuxna - utan några barn. han behöver se den kvinnliga sidan också och inte bara mamman.. det hinner man inte se sådär jättemycket av på 2 månader..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Varför vågar han inte träffa mina barn?