• Anonym (Rädd)

    2 förlossningen

    Hej.

    Är nu i 5 månaden av min andra graviditet.

    Min förra förlossning var fruktansvärd, jag kände mig kränkt och mådde väldigt dåligt länge efter detta. Tycker fortfarande att det är jobbigt då jag tänker på detta.
    Jag vet att de gjorde allt de skulle för att hjälpa min dotter, vilket jag är oerhört tacksam för. Men efterår var det ingen som ville prata med mig eller förklara. Jag fick känslan av att allt som hände var mitt fel och jag anklagade mig sjäkv länge för min dotters första jobbiga tid i livet.

    Nu är både jag och min sambo oroliga inför nästa förlossning, vi ska föda på Sundsvalls sjukhus... vet inte om du känner till det. Men min sambo vill inte följa med mig och jag vill inte åka själv.


    Jag läser din bok, väldigt bra. Men jag är så nervös så jag vet inte om jag kommer att klara av att slappna av under värkarna och jag vill absolut inte ha EDA...


    Hur ofta skulle du rekommendera att göra avslappningsövningarna? och är det några du spec kan rekommendera?


    Jag är så rädd, vår dotter höll på att dö är rädd att jag kommer att förlora kontrollen helt, jag vill vara med under förlossning förstå och få veta vad som händer.

Svar på tråden 2 förlossningen