Inlägg från: Pisan |Visa alla inlägg
  • Pisan

    Var kan jag hitta ett UV tält som man kan ha på stranden?

    Försöker hitta ett UV skyddat tält som vi lätt kan ta med oss på stranden när vi ska dit i sommar. Har letat men hittar inget bra.

    Har googlat men tycker inte jag får till det riktigt. Någon som har nån ide???

    Tacksam

  • Svar på tråden Var kan jag hitta ett UV tält som man kan ha på stranden?
  • Pisan

    Ska man ha med botten eller utan golv? Vad för erfarenheter har ni om det?

  • Pisan

    Men om det är golv, blir det inte instängt då? Tänkte ifall man ska vara på stranden tex och solen gassar på. Blir ju inget "drag" från vinden då som svalkar lite... Hoppas du förstår vad jag menar...

  • Pisan
    Nissetroll skrev 2010-06-03 20:46:01 följande:
    www.lajbansson.se/

    Har beställt ett härifrån. Gick av ngn anledning inte att länka till själva tältet, men kika under Lekhus och Lektält i menyn till vänster. Kostade 220 kr + 69 kr i frakt. Vi har inte fått hem det än så jag vet inte om det är bra. Kändes dock som lagom pris då vi inte riktigt har budget för ett i 1000 kr-klassen.

    Vi måste ha ett i sommar då stranden på Öland där vi alltid semestrar inte har ett enda träd och utan skugga kan vi inte vara då vår dotter bara är 5 månader. Hade vi bara haft henne så hade vi väl kunnat strunta i stranden, men vår 3-åriga son vill ju kunna gräva och bada, letar vi upp nån annanstans att bada på så är det klippor och ingen sand och det funkar inte för honom.

    Det är ju botten på det här, men vid stranden fläktar det ju alltid så jag tror inte det blir för varmt, dessutom är det nog inte så bra för en bebis att ligga för mycket i drag. Blir det för varmt får vi väl vara på stranden i skift...
    Samma för oss. Vi ska till Öland och det är inte alls nån skugga där på Böda där vi ska vara. Dottern på 2 1/2 vill ju leka i sanden och mina twins får inte vara i solen. Hittade nu ett tält med botten på leksakshuset här i stan. Köpte det så jag hoppas det blir bra
  • Pisan
    Pisan skrev 2010-06-05 11:16:10 följande:
    Samma för oss. Vi ska till Öland och det är inte alls nån skugga där på Böda där vi ska vara. Dottern på 2 1/2 vill ju leka i sanden och mina twins får inte vara i solen. Hittade nu ett tält med botten på leksakshuset här i stan. Köpte det så jag hoppas det blir bra
    Samma tält som vi köpt fast jag köpte det för 199kr ) Hoppas det blir bra för våra bäbisar
Svar på tråden Var kan jag hitta ett UV tält som man kan ha på stranden?