Inlägg från: Jejja82 |Visa alla inlägg
  • Jejja82

Första barnet, i Göteborg?

Hej!
    Jag hoppar också in i er tråd!
    Jag är 28 år, bor på hisingen och väntar första barnet.
    Än så länge räknar vi med att bebisen dyker upp någon gång runt den 6 dec:)

Ska göra RUL den 7/7, får se om dom fastställer samma datum.

• Jejja82

Glömde en sak..
    Vet inte om ni har pratat om det tidigare i tråden för den är lååång:)

Om man som jag tycker att ett UL är på tok för lite så kan jag varmt rekommendera Emmakliniken på lindholmen.

Det är inte gratis men man får snabbt tid, smidigt, bara att boka via nätet.
    Personalen där är jättegulliga.

Jag har gjort två UL där. Ett i vecka 9 och ett i vecka 12.

Tidigt VUL gjorde jag hos gynekologgruppen för 200:-

Jag vet, en jäkla massa kontroller, men bättre det än att oroa sig:)

Ha en fin dag allihopa!

• Jejja82
    Kajsa30 skrev 2010-06-19 13:01:48 följande:
    Jag var på RUL igår - det var helt fantastiskt!! Tänk att den lille är hela 18 cm lång =). Allt såg bra ut, vilken lättnad. Har BF 22 nov, trodde det var typ 18:e. Barnet ligger i bakvägg och rör sig väldigt mycket, så barnmorskan var lite förvånad att jag inte känt mer. Har faktiskt känt lite idag =). Igår och idag har jag bara gått runt och njutit av att vara gravid =).
    Va härligt att allt såg bra ut och stort grattis.
    Måste kännas otroligt skönt:)
    Jag längtar jättemycket efter vårt RUL som är 7/7.
    Hoppas tiden går snabbt!!
  • Jejja82
    cotton skrev 2010-06-23 21:41:39 följande:
    Ååå, måste bara skriva med skratt bubblande i bröstet och tårar av lycka som bränner i ögonen, att vi idag såg vår lilla underbara "plusetta" med pulserande hjärta på VUL! Det var magiskt, underbart, och JA, nu vågar jag äntligen tänka att jag är gravid. Shit, jag ska bli mamma och sju månader...

Nu är det inskrivning på MVC Kungshöjd imorgon och sedan väntan på nästa UL..

Ha en mysig kväll tjejer, min underbara fästman hälsar till alla blivande mammor! (han sitter här och läser över axeln på mig   )
    Va härligt för er Cotton! Stort stort grattis.
    Tror att alla som varit och sett sina pluttar känner igen känslan.
    Det bästa är att känslan upprepas varje gång man gör ett nytt UL eller får lyssna på hjärtljud.
    Njut njut njut!
  • Jejja82
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-02 18:52:22 följande:
    Jag läste förresten precis på text-tv att de går ut & varnar för att UL kan vara skadligt för fosterutvecklingen... Så nu fick jag såklart ågren för att vi gick.... men samtidigt var det ju bra, för de upptäckte ju myom... Nåja, jag hoppas att det inte är SÅ farligt iaf....
    Jag läste också det nyligen och genast slår ångesten till!
    Så tröttsamt med alla dessa varningar!
    Min barnmorska har iaf sagt att det är värre om jag oroar mig hela tiden än att göra ett UL extra.
    Skall bli så skönt när jag väl börjar känna bebisen, jag inbillar mig att det kommer att bli lättare då..

Snart vecka 19 så jag hoppas inte att jag måste vänta så länge till på rörelser:)
  • Jejja82
    Kiaa skrev 2010-07-06 00:17:42 följande:
    Hej,
    nu har jag läst ikapp... det tog sin lilla tid

Jag är tillbaka i Göteborg igen. Vi har haft en underbar långhelg med giftemål och jag är SÅ nöjd och glad. Vi passade också på att berätta för alla som inte redan visste att vi väntar barn, så vi fick många gratulationer både till giftemål och graviditet

Fika den 17 augusti passar mig alldeles utmärkt. Och som några här inne skrivit redan innan skulle jag gärna ses även innan dess (jag kunde ju inte komma på er första fikaträff). Jag har en liten trevlig stuga i Slottsskogskolonien om det är nån som är sugen på att komma ut dit och ta en fika nån dag?
    Visst är det härligt att berätta! Det är något med bebis i magen som gör dom flesta glada:)

Jag kunde inte heller komma på första fikaträffen.
    Skulle gärna träffas innan 17:de augusti också.
    Lyx att ha sin egen lilla stuga mitt i stan föresten!

Ha en fin dag tjejer.
  • Jejja82

Jag följer gärna med och fikar om det blir på eftermiddagen.
    Arbetar nästa vecka också, sen efterlängtad semester:)

Imorgon är det äntligen dags för rutinultraljudet för oss.
    Har varit riktigt nervös över det i flera dagar.
    Hoppas hoppas hoppas att det lilla livet har växt som det skall!

Trevlig kväll på er!

• Jejja82

Hej igen!

Loggar in snabbt från jobbet för att dela med mig vårt RUL.

Liten var inte så liten längre, ca 16 cm lång.
    Rörde sig massor därinne. Alla viktiga delar fanns på plats och såg tydligen ut som det skulle:)
    Ur häftigt att se ryggrad, hjärta, magsäck, urinblåsa, fötter, tår och små händer mm så tydligt!

Bebisen låg och smackade med munnen och förde tummen ut och in ur munnen hela tiden:)
    Så mysigt och se!

Nu såg man tydligt att den var mer rund i formerna än tidigare.
    Senaste UL jag gjorde var i vecka 12.

Vår barnmorska talade inte om könet, hon tyckte att det var allt för tidigt.
    Tydligen hade hon, när hon arbetade på förlossningen, varit med om föräldrar vars bebis kom ut med "fel" kön.
    Så hon förespråkade inte att ta reda på kön innan i och med att dom inte kan vara 100% säkra.

Om vi gör det blir det i vecka 26, så det är ett par veckor kvar innan det är aktuellt.
    Känns lite som att öppna en julklapp för tidigt men vi är så himla nyfikna!

Vi har varit på emmakliniken tidigare så Östra kändes så himla gammalt och sunkigt.
    Lite som att slungas tilbaka 30 år i tiden. Hoppas att deras utrustning är lite mer "up to date"
    än deras inredning:)
    60:- fick vi betala för två bilder, men men, jag är lycklig ändå.

Nu skall jag lägga ner all noja och oro och glädjas åt att det just nu verkar vara en frisk liten krabat där inne!

Ha en härlig dag och kram på er!

• Jejja82

Hallå tjejer!

Idag skall vi iväg och titta på barnvagn och grejer till bebisens rum:)
    Spännande!

Ha en härlig dag!

• Jejja82

Jag kommer att missa fikan igen! Åker utomlands på lördag.

Vi var och provkörde mängder med vagnar förra veckan.
    Har bestämt oss för en Teutonia Cosmo.
    Hade gärna hittat en begagnad men utbudet är = 0.
    Dyker det inte upp nått bra det närmaste så beställer vi en ny.
    Har en ganska lite bil och bor i lägenhet så den här vagnen blir perfekt!

Kram på er!

• Jejja82

Vi vet nu att det är en liten pojk som bor i magen:)
    Är i vecka 25 och känner ganska starka sparkar varje dag men mest är
    det som om han bökar runt där inne.
    Mysigast är att pappa D kan känna (och se för den delen) när lillen rör sig.
    Roligare när vi kan njuta av det båda två:)

Skall verkligen försöka komma på fikan den 30:de!
    Har inte varit med någon gång ännu så det är verkligen dags.

Cotton: Vilka fina saker... Hyllan var riktigt fin!
    Så sugen på att börja handla saker till bebisen nu men skall vänta ett tag till.

• Jejja82

Kajsa 30:

Skönt att dom tog dig på allvar och att du fick en tid snabbt.
    Hade varit jättejobbigt om barnmorskan inte stöttatde och lyssnade!
    Jag funderar på hur det kommer att bli när bebisen väl är född, oron lär ju inte avta, hahaha.
    Jag kommer väl förmodligen bli helt knäpp:)
    Jag har BF 5 december. Vilket datum är du beräknad till?

• Jejja82
    muminbebis skrev 2010-08-21 22:31:06 följande:

Hoppas att alla gravida mår bra. På måndag ska jag göra kub-test och är lite nervös men det ska bli roligt att se den lille. Är nu i vecka 11+5 och illamåendet har avtagit en hel del men tröttheten består. Jag ska försöka pricka in fikan den 30 jag också:).  Ha en skön helg alla!

Va roligt att ni skall få se på er plutt!
    Det kommer säkert att gå jättebra.. Du får uppdatera oss efteråt:)

Trevlig helg!
  • Jejja82
    Kajsa30 skrev 2010-09-06 17:11:59 följande:

Vad härligt att det blev så lyckat Cotton!!

Jag har också bokat in mig på Magplasket på Lundby med start den 30/9. Har fått varma rekommendationer från min kompis, både om magplasket i sig men också just Lundby som tydligen har ett separat omklädningsrum för gravida. Inte illa tycker jag!

Då skall du och jag gå samtidigt.
    Skönt att höra rekommendationer, jag känner ingen som har gått på just Lunby.
    Jag bokade även profylax kurs idag. 31 okt och 7 nov är det dags på Annas profylax, ska bli jätte spännande!
    Tur att både profylaxkursen och magplasket går som friskvård, det är inte billigt direkt:)
  • Jejja82

Cotton- Va otroligt sorgligt och fruktansvärt orättvist! Skickar en massa styrke kramar till er!

• Jejja82
    MHEK skrev 2010-10-12 12:52:22 följande:

Nej det stämmer nog Mina 78 att Barnmorskegruppen inte har några föräldragrupper. Nu har jag googlat lite på det och väntar på telefonsamtal från Eriksbergs mvc. Har bestämt mig för att byta dit, hoppas det inte blir några problem. Vad trevligt att ni bor vid Danaplatsen. Det är ju jätte praktiskt att gå där man bor. Vi bor vid hållplatsen Nordviksgatan mellan Eriksberg centrum och Sannegårdshamnen. Ja precis jag har ett tag kvar, är i v 20 nu. Vad bra att du skrev om detta i forumet annars hade jag nog aldrig fått reda på att de öppnat en ny mvc. Tycker att de inte har marknadsfört sig särskilt mycket men jag kan ju ha missat det också....

Hej!
    Jag går också på MVC Eriksberg. Har hunnit med två besök och det är jättefina lokaler.
    Vi skall gå föräldrautbildningen i Kungälv där vi bor och det var inga problem även om jag inte är skriven där.
  • Jejja82

Vi går hos en tjej som heter Lena. Hon passar in på din beskrivning av Christina, aningen förvirrad men hur go som helst!
    Jag ser fram emot föräldrakursen, första tillfället för oss är nästa vecka.
    Mest av anledningen att träffa andra i samma område. Vi är dessutom nyinflyttade i Kungälv så vi hittar typ till ICA maxi och hem:)
    Ser fram emot 3 veckors ledigt innan BF, då har jag tid att strosa omkring och lära känna staden mer!

• Jejja82

Grattis Snöflinga! Va mysigt med en liten Alvin, jättefint namn.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?