Inlägg från: ceropegia |Visa alla inlägg
  • ceropegia

Första barnet, i Göteborg?

Hej tjejer! Är man helt bandlyst här i tråden om man väntar barn nr.2? Letar efter en aktiv tråd med BF runt Jan i Gbg..men det verkar lite halvdåligt med dessa... Hoppas att kanske få haka på er ändå..? Min dotter är 16 mån och jag har BF med liten i magen 5/1-11..

• ceropegia

cotton: Vi har ju "sprungit på varandra" i Carlanderskatråden.. Men jag fick för mig att du inte bodde i Gbg. Kul att graviditeten verkar gå bra :)

• ceropegia

Hej tjejer! Har tittat in här förut men det är sån "trafik" på vad som skrivs, så här verkar det gälla att hänga med på allt som skrivs! :) Ser en hel del bakanta namn i medlemslistan ifrån andra trådar, kul!

Härligt att höra att det är fler än jag som har en jättemage :P Och jag har inte berättat för alla ännu, kanske dags? :P

Nästa fika hänger jag med på! Kul att lära känna andra som är i gravida i samma månad! Superkul för barnen sen när de kommer ut också :)

Läntar efter Liten i magen! :)
  • ceropegia
    uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011
    ceropegia: 30 år,Johanneberg, BF 5/1 2011
  • ceropegia

Lillebäcks mamma: Ja, man kan säga att jag är ny här! :) Tittade in en gång innan och sa hej..men sen har jag inte hunnit sitta mkt vid datorn...men..nu tänkte jag ge mig på det igen! :) Fick en iphone av min snälla man häromdagen så då kan man ju kolla FL när som :)

Tänkte ha berättat tidigare..men så störtblödde jag 2 gånger runt v.8..och efter det var jag livrädd för missfall..så jag höll min hemlighet..men nu..i snart v.15 känns det mer säkert..så det är väl dags att berätta.. Särskilt för min mans stora barn som bor hos oss varannan vecka..de är 10 och 12 år gamla..fattar inte att de inte misstänkt nått! Blivit jättetjock! :P

Tänkte att det var lättare att lära känna folk och ha lite koll på vem som är vem om man kommer på fika :) Plus att det alltid är kul att lära känna nytt folk! Kommer vara arbetslös from Augusti då företaget jag jobbat för gått i konkurs..så jag har massa tid för fika :)

• ceropegia

Lillebäcks mamma: Vilket datum har du planerat BF?? Såg att du också skall ha i början av Januari! :)

• ceropegia

Lillebäcks mamma: Då kanske jag hinner få min bebbe innan dig så :P Är ganska rädd för förlossningen så jag vill ha snitt...och det gör de ju helst några dagar innan BF..så det blir på gränsen.. Kul med nån annan som också kommer vara hemma mkt! :)

Annnizzzen: Va roligt! Du ligger en dag före mig!! :) :)

Sofi83: Ja..blödningar när man är gravid är aldrig kul..men vi har gjort en provrörsbefruktning..så jag borde ha varit beredd på att det kunnde ske.. Ska bli kul med fika :) Min man e sjukt trött på mitt älstande av gravidsaker..så nu kan jag älta med er istället :)

Lycklig2010: Tack!:) Nicket ja..haha.. Det fanns inte så mkt ledigt..och som den florist jag är så tog jag ceropegia ifrån ceropegia woodii = hjärtan på tråd (latin).. :)

Vilka superfina UL bilder ni har tjejer!! Längtar sååå mkt till RUL nu! Skall göra det privat på barnmorskegruppen. Gjorde ett KUB där för några veckor sedan...men längtar redan igen efter att få se Liten :)

Skönt att höra att fler är nyfikna på deras bebisars kön! Jag kommer inte kunna hålla mig! :)

• ceropegia

Mitt RUL är satt till _fredagen den 13:e_ Aug...känns lite lagom skrockfullt :/

• ceropegia

Lillebäcks mamma: Ptja, min förlossningsskräck är inte av egen erfarenhet...utan av min "snälla" mamma.. Hon fick min minsta syster när jag var 12 år...och hon använde typ mig som sin teraperft efter sin skräckförlossning.. Vill inte ens berätta vad hon gick i genom...men det satte djupa spår hos mig..så djupa att jag först aldrig tänkte skaffa barn...men tanken av just planerat snitt får mig att våga..så jag är glad att det finns olika sätt att få sitt barn på...tyvärr är inte en vag. förlossning ens en tanke för mig..skulle bara bli helt blockerad.. Har redan gåt i terapi och profylax för att se om det skulle kunna gå..men..nej... Inte lätt att få omgivningen att acceptera det bara..men det är mitt val..så de får snällt anpassa sig. Blir dessutom snitt i VAaberg om jag får välja..de är mer humana där..

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?