• Mela75

Första barnet, i Göteborg?

Hej undrar om jag kan hoppa in här fast jag bor i kungälv.  Jag är 34 år och vi ska få vårat första barn i januari.

• Mela75

Jag har bf den 10 januari än så länge.  Så man har iaf gått halva vägen :)

• Mela75
    muminbebis skrev 2010-08-24 18:55:30 följande:
    Skönt... Själv har jag BF6 mars, så jag har lite längre kvar:)...
    Har du börjat känna av sparkar osv??
  • Mela75

Jo jag känner det, var ute och flög och det var inte populärt "S"
    I vecka tolv var jag mest svullen som du säger och illamående.

• Mela75
    muminbebis skrev 2010-08-24 18:42:03 följande:
    Jag gjorde kub-testet av ren oro. Det känns bättre att ha det gjort så man slipper fundera i onödan. Är 33 år, så jag fick betala 1600.
    JAg har också gått upp på magen och jag är i vecka 12... När ska du ha?
    I göteborg får man betala om man inte har fyllt 35 vilket jag fyller om två månader..det var surt.
  • Mela75
    Mela75 skrev 2010-08-25 09:08:00 följande:
    I göteborg får man betala om man inte har fyllt 35 vilket jag fyller om två månader..det var surt.
    Jag fick det iaf ...Rynkar på näsan
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-25 12:25:39 följande:
    Hej! Här har ni en till förstfödersksa i Göteborg, eller a, Kungälv.. :) Jag är beräknad till den 6 januari o jag hoppas verkligen att det håller sig till januari. Känner bäbis varje dag sedan ungefär en vecka tillbaka. :) underbart. :) Jag är nu i vecka 20+6. :) Kram på er alla. :)
    Hej, jag bor också i kungälv och väntar min första den 10 januari.
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-25 12:47:36 följande:
    Okej.. Va roligt. :) Vart i Kungälv bor du?
    Jag bor i blå komarken..var huserar ni själva?  Hur har din graviditet varit???  Min var jobbig i början med illamående och inte tålde några lukter men det har lugnat sig tack o lov.:)

Såg att du skrev om cravings och det har man väl haft..brämhults jordgubbsjuice och vattenmelon.  jag undrade också om det kommer och går eller om det är något konstant??
    Det kanske beror på från person till person?
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-25 13:10:49 följande:
    Okej. :) Vi bor nere i city.. ;P hehe.. På västra gatan närmare bestämt. :) Jodå, graviditeten har vart hyfsat bra ändå.. I början mådde jag väldigt illa. Men spydde endast två gånger, vilket jag är mycket glad för , jag avskyr att spy & ont gör det oxå! ;) Det måste vara så.. Har du dina cravings kvar? Just nu e jag mest sugen på ingenting.. Mat.. :)
    Ok då har jag ett hum, är ganska nyinflyttad från gbg.  Sista tiden har det varit väldigt lugnt med cravings och oftast inte ens hungrig, känner mig lite som skalman som äter efter klockan.

Hur är det  med er andra?? Har ni cravings??
  • Mela75
    Englastar skrev 2010-08-25 13:21:26 följande:

Har inte haft några speciella cravings som verkligen märkts eller suttit i någon längre tid.... Apelsinjuice, chokladpudding, äpplen men också annars mat i allmänhet :o) hungern kommer mycket fortare och när man väl blir hungrig blir man det med besked!

Mådde illa runt 4-5 veckor fram till c:a v.13 men sen försvann det och kom bara ibland om jag inte hunnit äta regelbundet men det är ju bara mitt eget fel. Annars är det en kanonperiod nu (17+3) enbart lite småkänningar i ljumskar och svanskota. Känner lite småbubbel med jämna mellanrum...

Gud vad sugan jag blev på apelsinjuice Glad
    Är det någon som har börjat att titta på ammnings och sovkuddar??  Jag har också känningar men i svanken.
    Jag är i vecka 20+1 men annars märkar jag inte av så mycket mer än enstaka buffar och nattliga toabesök.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?