• Liinda

Första barnet, i Göteborg?

Hej! Här har ni en till förstfödersksa i Göteborg, eller a, Kungälv.. :) Jag är beräknad till den 6 januari o jag hoppas verkligen att det håller sig till januari. Känner bäbis varje dag sedan ungefär en vecka tillbaka. :) underbart. :) Jag är nu i vecka 20+6. :) Kram på er alla. :)

• Liinda

Okej.. Va roligt. :) Vart i Kungälv bor du?

• Liinda
    Englastar skrev 2010-08-25 12:38:22 följande:
    Välkommen Liinda... det håller sig säkert, är ju mer vanligt att det går över lite än kommer innan det satta datumet. Idag ska det mysätas med tjejkompisar på Chateau Beirut (libanesisk mat) i majorna. Kanonbra restaurang som verkligen rekommenderas, speciellt för den som gillar plockmat :o)

Idag har jag sp ont i huvudet så jag vet inte ens om jag orkar mig ut.. Tänkte ta mig en promenad, men vet inte om jag orkar.. Men oj vad gott det lät med mat. :) Hur har era graviditeter annars vart? Illamående? Alla pratar om sina cravings eller frågar om man haft några.. Men nej, jag tror inte jag haft det.. Eller bara korta perioder på några dagar med vissa saker.. Men varar inte cravings hela graviditeten?
  • Liinda

Okej. :) Vi bor nere i city.. ;P hehe.. På västra gatan närmare bestämt. :) Jodå, graviditeten har vart hyfsat bra ändå.. I början mådde jag väldigt illa. Men spydde endast två gånger, vilket jag är mycket glad för , jag avskyr att spy & ont gör det oxå! ;) Det måste vara så.. Har du dina cravings kvar? Just nu e jag mest sugen på ingenting.. Mat.. :)

• Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-25 13:29:59 följande:
    Gud vad sugan jag blev på apelsinjuice Glad
    Är det någon som har börjat att titta på ammnings och sovkuddar??  Jag har också känningar men i svanken.
    Jag är i vecka 20+1 men annars märkar jag inte av så mycket mer än enstaka buffar och nattliga toabesök.
    Nattliga toa besök! Dom e hemska, jag bill bara sova hela natten men måste upp på toa.. Vissa dagar är det värre än andra, men jag tycker ändå att jag vart på toaletten större delen av min graviditet. :P
  • Liinda
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-25 13:35:24 följande:
    Jag har köpt gravidkudde Mela75... love it! Den är typ 150 cm lång & fylld med små små plastkulor. Sover jättedåligt utan den & får ont i höfterna. Köpte den i en butik i karlstad som jag inte minns vad den heter. Men den finns på nätet också. Kostade ca 300 kr.

Cravings.... nja... njäe... oliver... surt godis. Men ingen extremt.
    Är ammningskudde & gravidkudde samma?
  • Liinda
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-25 14:45:28 följande:
    Nej, amningskudden är böjd, u-formad liksom. Gravidkudden är rak. Men bägge går nog att använda till bägge syftena tror jag!
    MorMaria81 skrev 2010-08-25 14:03:04 följande:
    Lycklig2010: jag började gråta när jag läste din berättelse om sparkarna!! Känner igen mig.. Men väntar och väntar och så händer det plötsligt!Glad
    Gullig du är! Hjärta Ja, det VAR ett stort ögonblick, helt magiskt! Gravid
    Tack.. Nu vet jag. :) 
  • Liinda
    MHEK skrev 2010-08-25 15:34:42 följande:
    Vilken otrolig upplevelse Lycklig2010! Måste ha varit en underbar känsla.

Eftersom jag fortfarande mår väldigt illa måste jag äta i princip hela tiden för att stå ut. Har i princip fått avsmak för all sorts mat eftersom det nästan känns som ett tvång att äta...hoppas det går över snart. Har i och med det inga cravings efter något alls men söta saker går ner lättare.

Välkommen Liinda!
    usch va jobbigt att fortfarande må så illa.. :/ vilken vecka är du i?

Tack ska du ha. :) jag har letat efter en sån här tråd, men inte hittat den, men så helt plötsligt va den bara där. :) 
  • Liinda
    Kiaa skrev 2010-08-25 21:52:40 följande:
    Mina78: Ok, det låter ju inte så farligt då. Då vet du ju i allafall att det är tidsbegränsat.
    Vilken vecka var du i när dom tog proverna?

Var och tittade på lägenheten igår. Det var en fyra, idag bor vi i en trea. Vi hade ställt in oss på att vi skulle strunta i om tapeterna var fula och annat sånt som man kan åtgärda antingen själva eller genom hyresvärden. (Och fula och gamla var dom). Men det största problemet med lägenheten var att planlösningen av köket var så usel att det inte ens gick att få in ett matbord för 4 personer. Då bor jag hellre kvar i vår trea i väntan på ett bättre alternativ. Man behöver ju ändå inte så mycket mer utrymme i början.

Men - possitiva nyheter. Ringde våran hyresvärd för att fråga hur man kunde lösa barnvagnsfrågan där vi bor nu. Och då berättar hon att det visst finns ett barnvagnsrum i vår uppgång, bara att det inte använts på flera år och dörren inte är uppmärkt - Så jag är nöjd ändå
    Gud va bra med ett barnvagnsrum.. i har en liten trång trappuppgång, så jag vet inte hur vi ska få plats med vagnen. vi får väll köra in den i lägenheten, men det é ju lagom kul under vintern.. :/
  • Liinda
    MHEK skrev 2010-08-26 12:54:26 följande:
    Ja det är en väldigt trevlig tråd det här!

Ja det är jobbigt att må illa, jag är i v 12+6 så det borde ha gått över vid det här laget tycker man. Men några får dras med det några veckor till och tydligen är jag en av dem. Jag har semester nästa vecka så jag hoppas att det går över innan jag börjar jobba veckan därpå. 
    jag mådde illa ett tag efter vecka 12.. nästan till 16-17 tror jag.. lite dålig koll.. 
    Ni kan jag få slängar av illamående då jag dricker för fort eller äter nått konstigt.. :P
    Men det é värt det. :) 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?