• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa
    Lillebäcks mamma: Skönt att allt såg bra ut även för dig på RUL! Och coolt att både du och lycklig2010 har fått 20110101 som bf! Hoppas jag har samma tur och blir framflyttad! (första hade jag 28/12, men efter UL i vecka 12 ändrades det till 25/12... jag vill ju ha ett januaribarn!!!) Fast framför allt så vill jag ju ha ett friskt barn. Så håll tummarna för mig kl. 07.45 imorron bitti!

Har förresten fortfarande inte känt av några rörelser eller liknande från lillen/lillan.

Lillebäcks mamma: Du var ju på Östra för RUL va? Ville du veta kön? Pratade ni nått om möjligheten att få reda på det?

Eftersom vi är i ugf samma vecka - syns det nått/mycket/lite på er att ni är gravida? Har ni gått upp i vikt?
  • Kiaa
    DjurgårdsRutan skrev 2010-07-29 14:56:53 följande:

Kiia: Lycka till på RUL i morgon.

Tack så mycket!
  • Lillebäcks mamma

Tack så mycket för de fina orden Hjärta Jag svävar som på små moln just nu. Bara kikar på bilderna av en helt perfekt bebis som är det vackraste jag någonsin sett. Helt magiskt!

Kiaa: Ja vi vill ju veta kön och vi frågade om hon kunde se det. Hon svarade att de inte lägger någon extra tid på det men lovade att säga till om hon såg något. Sen kollade hon faktiskt extra efter könet ändå, men det enda hon kunde säga (samma som på ultraljudet vi gjorde för tre veckor sedan) var att hon inte såg något sticka ut. Men det behöver inte betyda att det inte är en kille och hon tyckte inte att det kändes bra att gissa.
    Så vi får helt enkelt vara ovetandes ett tag till.

Men på ultraljudet för tre veckor sedan så gissade hon tjej, även om hon sa att det var högst osäkert.
    Troligtvis gör vi ett könsultraljud/3D4D i vecka 26-27, så då får vi hoppas att det syns lite bättre Glad

• 737 dagar

Lillebäcksmamma- vilket fint kort det va på den lilla =) Härligt att få veta att allt ser bra ut!

Idag kände jag bebisen för första gången!! I v 15+1 blir det. satte mig ner på jobbet och  de kändes so  att någon stampade i magen.. så nu är jag helt lyrisk :D

• Kiaa

Lillebäcks mamma: Jag förstår att du svävar som på moln! Jag är jättespänd inför morgondagen. Tänk om nått inte är som det ska?!! Men försöker slå bort min oro så gott jag kan. Är i allafall glad att vi ska dit direkt på morgonen så jag slipper gå och våndas hela dagen.

Ang. kön så lär det väl vara enklare att se om det är en pojke än en flicka. Om det är nått som sticker ut så är det en pojke. Om det där emot inte är det så kan det vara en flicka, eller bara en pojke som gömmer den lite. Lite mer osäkert mao. Oavsett vad dom säger till mig imorgon ang kön så kommer jag nog också göra ett könsultraljud längre fram, för att vara helt säker.

Bjornis: väntar fortfarande med spänning på att höra hur det gått på ditt RUL!

• Lillebäcks mamma
    737 dagar: Va härligt! Jag kände första på 15+0 (fast då hade jag just blivit tillbakaflyttad - trodde jag var 15+5). Det var som lätta buffar och ibland blev de som kittlingar då det kändes som om någonting strök förbi längs med insidan av livmodern.
    Nu är jag 17+4 och känner varje dag. Det rör oftast runt i livmodern (skum känsla!) i samband med buffarna, som nu mera är som tryckningar. Man känner att det är en liten fot som sparkar till. Har känt alla sparkar kring naveln och idag på ultraljudet sa barnmorskan att bebisen ligger med huvudet nedåt och benen uppe vid naveln - vilket jag ju redan visste Skrattande Så antagligen gillar den att ligga så, tokbebis!

Kiaa: Ja jag förstår precis, vi var ju och gjorde ett ultraljud för tre veckor sedan. Jag oroade mig helt sjukt mycket för allt som skulle kunna ha hänt sedan vi såg bebisen i vecka 11. Men då fick jag ju veta att allt var bra med bebisen och nu har jag ju känt den sparka en del med, så jag var skönt nog ganska lugn idag (jämfört med de andra gångerna). Med ett ultraljud kommer ju dock alltid risken att få veta något tråkigt, så helt lugn är man ju aldrig.
    Det kommer alldeles säkert att gå bra för dig i morgon! Jag ska tänka på er så får du gärna kika in här under morgondagen och berätta hur det gick för er Solig 
  • 737 dagar
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-29 16:17:41 följande:
    737 dagar: Va härligt! Jag kände första på 15+0 (fast då hade jag just blivit tillbakaflyttad - trodde jag var 15+5). Det var som lätta buffar och ibland blev de som kittlingar då det kändes som om någonting strök förbi längs med insidan av livmodern.
    Nu är jag 17+4 och känner varje dag. Det rör oftast runt i livmodern (skum känsla!) i samband med buffarna, som nu mera är som tryckningar. Man känner att det är en liten fot som sparkar till. Har känt alla sparkar kring naveln och idag på ultraljudet sa barnmorskan att bebisen ligger med huvudet nedåt och benen uppe vid naveln - vilket jag ju redan visste Skrattande Så antagligen gillar den att ligga så, tokbebis!
    Va underbart :) Jag ser fram emot att få känna bebisen dagligen.. Börjar bli nervös inför rul, även fast de är ganska långt kvar. Ska dit 20/8.. Jag vill också ha en perfekt bebis :D

Jag lånade Lennart Nilssons bok Ett barn blir till igår. Så underbara bilder.. rekommenderar den verkligen.
  • MorMaria81

SÅ härligt att läsa om och se alla fina ultraljud! Vi ska på RUL imorgon och det känns kul. Har varit på några ul innan så det känns inte så pirrigt men det är ju alltid härligt att se. Jag har nu börjat känns den lilla och det är underbart. Varje dag påminner den mig om att den finns.
    Har också börjat titta på vagn men tycker att det är jätte svårt!! Vet ni hur lång tid det brukar ta om man beställer? Är det någon som har hört något om att beställa från Tyskland? Vet att det sska vara mycket billigare.

Klaa: På mig syns det massor. Jag är i v 20 nu. Men jag har bara gått upp 1 kg. Jag äter mycket bättre nu och rör på mig mer än jag gjort innan..

• Angel20
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-29 11:04:28 följande:
    Man "får" inte ligga på rygg Bjornis, för då kan bebisen lägga sig på kroppspulsådern vilket isf betyder att den kanske inte får tillräckligt med syre. Så har jag fattat det iaf. Men en kompis till mig visste inte om det & sov på rygg hela graviditeten, det gick bra, så det MÅSTE ju inte betyda nåt. Men jag vågar inte chansa, dvs jag tvingar mig själv att sova på sidan fast jag inte gillar det....

Vad skönt att höra att du mått såpass bra Angel20! Shoppat alla babygrejerna på Kungsmässan eller?
    ja jag har haft d kanon! haha, mna inte riktigt alla... men man måste juh kika in bland alla bebiskläder å se om d kommit nått nytt Flört har nog vatt där å rivit bland varenda plagg...
    jag har handlat en del på nätet faktiskt, på blocket kan man fynda ordentligt.. sen har vi juh NidsforKids på backaplan som säljer bra grejer för bra pris...
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?