• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • J0SSAN
    Bjornis skrev 2010-08-02 14:59:48 följande:
    Jag kommer berätta att vi ska ha en pojk för att det är viktigt för Mig att vänja mig vid tanken, vad andra tycker är skit samma. Jag kommer klä honom i alla möjliga färger (utom rosa och lila om han inte ber om det själv) men jag kommer antagligen peka mer på bilar än dockor när han sitter i vagnen. Om sen ungen tar tag i en docka så ska han så klart ha en docka! En Skrållan som säger "mamma, jag vill ha plättar". En sån hade jag. Gud va jag hatade den dockan. Man bytte skiva i ryggen och så raspade det när hon pratade. Läskigt. Min blunddocka Johanna däremot: hon var fantastisk. Hon fick sand i ena ögat en semester och sen var hon lite sned och inte lika rolig att leka med... Stackarn.

Åh jag hade också en sån Skrållan med massa färgglada skivor OCH mina två favoritdockor var två likadana blunddockor som hette Johanna och Sofia
  • Tarda
    Bjornis skrev 2010-08-02 14:59:48 följande:
    Ja, men "majornaföräldrar" finns ju överallt! Bara det att alla mina kompisar här i stan som har barn och "är mer lagda åt det mer könsneutrala (om vi nu ska kalla det så)" är majornafolk. Jag är nog "mer majorna" än vasastan (även om det är där vi bor nu) och har massa andra fina såna uttryck. Som "frölundamorsa". Och det är inte heller nåt negativt. Känner finfina frölundamorsor.

Jag kommer berätta att vi ska ha en pojk för att det är viktigt för Mig att vänja mig vid tanken, vad andra tycker är skit samma. Jag kommer klä honom i alla möjliga färger (utom rosa och lila om han inte ber om det själv) men jag kommer antagligen peka mer på bilar än dockor när han sitter i vagnen. Om sen ungen tar tag i en docka så ska han så klart ha en docka! En Skrållan som säger "mamma, jag vill ha plättar". En sån hade jag. Gud va jag hatade den dockan. Man bytte skiva i ryggen och så raspade det när hon pratade. Läskigt. Min blunddocka Johanna däremot: hon var fantastisk. Hon fick sand i ena ögat en semester och sen var hon lite sned och inte lika rolig att leka med... Stackarn.
    Visst finns de överallt, de jag känner som är mest "Majornaföräldrar" bor i Skåne och Västerås och jag har en känsla av att söderföräldrar ingår i samma kategori. Just frölundamorsa har jag nog aldrig hört, spontant tänker jag svanktatuering, blonderat hår och kedjerökare men jag kanske är fel ute? Tungan ute

Jag minns min Skrålla med fasa, grät en hel jul efter att jag fick en sådan. Till slut plockade pappa bort talfunktionen och då var hon inte lika läskig, hehe...

Som med det mesta i livet så är det väl toppen att man kan plocka ut det som passar en själv bäst. Och vad gäller leksaker tror jag att man som föräldrar mest är nöjd om man hittar nått som barnet gillar och som kan hålla den sysselsatt ett tag, om det är en bilbana eller ett dockskåp kvittar. Jag ÄLSKADE dockor som liten men var i övrigt inte särskilt tjejig, lekte alltid med killar och var allmänt vild och galen. Det ena behöver absolut inte utesluta det andra. Jag håller med din man Bjornis, man har kommit en bra bit när man tänker på såna här saker. Tyvärr finns det en hel del som verkar leva i väldigt cementerade könsroller även i våra generationer och det gör mig både ledsen och frustrerad.
  • Bjornis
    Tarda: Du har helt rätt i vad jag förstått vad en "frölundamorsa" är. Lite Tabitha från Mia och Klara. Och hon är ju underbar. Hehe.

Ja, nån skrålla blir det nog inte. Lite "onda dockan" över den!
  • Jätten gluff gluff

Hej på er!

Nu har jag precis kommit hem efter en helg i Dalarna. Jättemysigt & lugnt. Jag har även köpt en "gravidkudde" att sova med! Ha ha... den är 150 cm lång & det är ett projekt varje gång man ska vända sig i sängen.. Men hoppas på att få mindre ont i höfterna.

Jag är väldans nyfiken på om det är en tjej eller kille jag har i magen. Bara för att kunna knyta an lite mer antar jag... Sen så är jag rätt nyfiken av mig i allmänhet också!

Nu är det hemma några dagar innan vi drar till Rom. Tänkte ta med mig datorn, men man vet ju aldrig om uppkopplingen på hotellet funkar...

Vilken härlig bild Kiia!!!

• Katsy

Inte skrivit på ett tag..

men jag försvinner nog från Familjeliv ett tag. Igår fick jag ett missfall och ja det känns. Mycket blandade känslor.
    Ska tillbaka till doktorn imorgon för mer blodprover så att dom kan stryka att jag har något som växer i äggledaren ... Vet inte riktigt vad det var dom såg på ultraljudet men något liv i livmodern fanns det inte.

Jag återkommer säkerligen till nästa gång för vi ger inte upp. Ramlar man av hästan så ska man upp igen som dom säger.

Lycka till nu alla!

• Jätten gluff gluff

Nämen fy katsura... *kramar om*

Tänker på dig.

• Katsy

Tack så jätte mycket DjurgårdsRutan och Lycklig2010

• Kiaa
    Katsura: *kramar om*

Lycklig 2010: Vart köpte du gravidkudden nånstans. Skulle verkligen behöva nått liknande men vet inte vart man får tag i det.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?