• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa
    Englastar: Det låter deffinitivs som foglossningar som börjat, så det är nog inte helt fel att boka tid hos gravidsjukgymnast (den MVC bör kunna rekommendera nån).

lycklig2010: jag är idag i vecka 19+5 och har fortfarande inte känt av nått liv i magen. På RUL sa de att min moderkaka låg i framvägg och att det var därför jag inte känt nått, och att det nog skulle ta 2-3 veckor till (detta var 1,5 vecka sen så snart kanske...)

Själv har jag varit hos BM idag. Frågade henne ang. min viktökning, jag tycker jag gått upp alldeles för mycket för att bara vara i vecka 20, men hon sa att hon inte alls tyckte det lät för mycket. Speciellt inte med tanke på att jag slutade snusa när jag blev gravid och att jag i stort sett inte kunnat träna sen vecka 9 (och i vanliga fall är väldigt aktiv). Jag har gått upp drygt 5 kg hittills.
  • Jätten gluff gluff

Jag har gått upp mer än så Kiaa! Har inte vägt mig på nån vecka, men jag tror att det är åtminstone 7-8 kg...
    Jag har också moderkakan i framvägg, så jag väntar & hoppas jag med!

• DjurgårdsRutan

lycklig: Jag kände första sparkarna v 22, och sen andra gången nu i v 25, det är inget konstigt alls, speciellt inte när man har moderkakan i framkant.
    Hoppas allt är bra med er alla.

• Jätten gluff gluff

Vad skönt att höra Djurgårdsrutan.

Jodå, det är bara bra här tack, hur är det själv?

• DjurgårdsRutan

Jo, det är bra. Börjar känna mig lite tung nu bara, flåsigt att gå uppför. Raka vägar går bra.
    Shoppade lite mera babykläder när jag var i Sthlm i helgen. Kunde inte låta bli.
    Skall till BM i morgon och skall mäta magen för andra gången.
    Känns som om den växt mycket på bara 2 veckor.

• Jätten gluff gluff

Vad spännande! Jag har flera veckor kvar till mitt nästa besök hos BM. Det är väl långt imellan tycker jag. Men det är väl sen det blir oftare & oftare.

Kul att shoppa kläder!

• DjurgårdsRutan

Jag har ju gått ofta (varannan vecka sen v 18) pgr av mitt blodtryck som de vill ha koll på.
    Nu skall vi åka och storhandla.
    Ha en bra kväll.

• J0SSAN
    Bjornis skrev 2010-08-05 21:44:28 följande:
    Jag tar ju inte tabletter och har ändå fått ta microlax tre ggr under denna graviditeten. I övrigt håller jag med om känslan. Eftersom jag inte fött barn innan går jag bara på att mamma säger att föde barn är som att vara väldigt förstopppad. Det tror jag lite vad jag villom men det låter iofs OK. Det är väl bara det att det inte är över lika fort ändå. Hehe.
    Hehe jag är ockå väldigt trög i magen, brukar passa på att öva lite profylaxandning och krystningsteknik när det är dags för nr 2 Flört
  • J0SSAN

Jag är så himla glad! Jag och min man känner inte så mycket folk i Torslanda där vi bor men vi har ett par en gata bort som vi umgås med. Nu har vi inte setts på ett tag pga semestrar osv men när vi var där i fredags visade det sig att de väntar sitt första barn 3 veckor innan vi skall få vårat!

• Mina 78

Kiaa: 5 kilo i vecka 20 är väl inte alls mycket. Du har ju gått halva tiden så då bör du ju ha gått upp ungefär hälften. Man lägger ju på sig olika mycket i olika skeden iofs, men vad jag har förstått går man ju upp mest i andra trimestern dsv mellan v 12 och 26. Jag har gått upp 6 kilo i vecka 24, vilket känns helt okej. Jag har gjort en egen kurva på blimamma.se där man fyller i sin vikt varje vecka och ser hur man följer kurvan. Sen verkar ju du vara rätt smal från början och då går man ju ofta upp mer. så oroa dig inte för det. Vi får ta sällskap på barnvagnslöpturer när barnen väl kommer så kommer vi i form på nolltid :)

Lycklig: Jag kände de första rörelserna i vecka 23 och fortfarande är sparkarna ganska dova. Jag har också moderkakan i framvägg. Men det är väldigt skönt nu när jag känner knyttet röra sig varje dag. Nu väntar vi bara på att sambon också ska kunna känna. Vi ska till MVC i övermorgon och mäta magen och så för första gången. Det ska bli superpännande.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?