• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MHEK

Välkommen hit muminbebis! Jag har också Bf i början på mars, 6/3 enligt beräkningar men det kan ju ändras. Det är lite roligt eftersom jag fyller år dagen innan, blir en trevlig födelsedags present. Jag är väldigt illamående och trött men det är väl bara att stå ut  Glad 

• Kiaa

Mina78: springer du fortfarande eller har du fått sluta med det? Hur tränar du nu?
    (Jag fick ju tyvärr sluta redan i vecka 9 pga fogarna, men nu kan jag gå långa promenader igen.)

• muminbebis

Vad skoj MHEK! Enligt mina beräkningar har jag också BF 6 mars, men det återstår att se. Jag ska idag göra ett ultraljud för att tidsbesämma min graviditet.  Tänk vilken födelsedagspresent  för dig om du får om dina beräkningar stämmer:). Kan ju ändå hoppas lite att ni får var sin dag, så  att ni båda har en egen egodag:). JA jag mår också lite småilla och har ont i brösten. Trött är jag också, men förhoppningsvis går det väl över med tiden. En annan sak jag märkt är ökad törst och ett sug efter bär. 

• Mina 78
    Kiaa: Jag springer en del fortfarande, men mest lufsande. Ska dock springa några tävlingar med lite högre fart i spetember. Jag har inga känningar i fogarna ännu (ta i trä) däremot går det ibland lite trögt att springa och jag får mjölksyra av minsta backe. I höst ska jag försöka gå en del på gym, jag kommer nog att forstätta springa ute så länge väderleken tillåter, men på gymmet kanske jag kör Crosstrainern istället. Vill helst inte tappa all kondition.

Tråkigt att inte kunna springa alls och framförallt tråkigt att ha ont! Jag har haft en så himla lätt graviditet hittills så jag bara hoppas att det fortsätter så. 
  • Kiaa
    Mina 78 skrev 2010-08-11 15:41:37 följande:
    Kiaa: Jag springer en del fortfarande, men mest lufsande. Ska dock springa några tävlingar med lite högre fart i spetember. Jag har inga känningar i fogarna ännu (ta i trä) däremot går det ibland lite trögt att springa och jag får mjölksyra av minsta backe. I höst ska jag försöka gå en del på gym, jag kommer nog att forstätta springa ute så länge väderleken tillåter, men på gymmet kanske jag kör Crosstrainern istället. Vill helst inte tappa all kondition.

Tråkigt att inte kunna springa alls och framförallt tråkigt att ha ont! Jag har haft en så himla lätt graviditet hittills så jag bara hoppas att det fortsätter så. 
    Mina 78: Va skönt! Jag hade verkligen räknat stenhårt med att jag skulle kunna fortsätta jogga, om än i lugnare tempo, fram till vecka 30 eller nått. Så det är verkligen en stor besvikelse att det har blivit så här. Men det är ju bara att gilla läget, och tänka på varför man gör det här istället (dvs för att få en bebis). Men nån kondis lär jag inte har kvar när jag väl kan börja springa igen...
  • muminbebis

Nu har jag sett min lilla krabat.  Var på UV idag. Min lilla är 10+3:) och mitt BF är 6 mars så som jag hade räknat ut:) Det var skithäftigt att se det lilla livet på bild:)

• J0SSAN

Välkommen Muminbebis! Jag har bf 5/2 så det är inte så långt ifrån...

Jag är i vecka 15 och har fortfarande inte gått upp något i vikt vilket jag tycker är lite skumt. Det syns ju definitivt att magen putar och att brösten är större så...
    iof så har jag väl försökt äta lite nyttigare än vanligt med mycket frukt och grönsaker men det är ju inte precis så att kärlekshandtagen försvunnit

• J0SSAN
    Kiaa skrev 2010-08-09 20:42:11 följande:

Jossan: Va roligt för dig med era vänner som väntar barn i stort sett samtidigt. Själv känner jag ingen (!) som varesig väntar barn eller har småbarn här i närheten Gråter  Jättetråkigt tycker jag och hoppas verkligen att jag ska träffa några under graviditeten som bor i närheten och som man kan vara föräldraledig tillsammans med. Annars kommer jag nog blir galen av att gå hemma!

Vilken tur att du har det här fantastiska gänget!Glad
  • muminbebis

Tack Jossan! Jag har redan gått upp 1 kilo, men det kan ju lika gärna vara sommarhull, Magen är dock svullen och brösten såklart. Det är säkert normalt att inte gå upp ibörjan. MAn ändrar ju kosten och äter nyttigare+ att helgfestandet är över. Jag gissar att jag kanske kommer att tappa nåot kilo innan det vänder igen:)Vart bor du och hur gammal är du?

• MHEK

Då är vi exakt lika långt gångna muminbebis. Jag var på tidigt UL igår och var då i v 10+2 så idag är jag i v 10+3 Glad. Och ja på ett sätt vore det väldigt häftigt om bebisen kom på min födelsedag men det är klart då kan jag ju glömma att någon kommer fira mig framöver..haha.   

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?