• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • muminbebis

Häftigt MHEK, att vi har samma BF!

Du får hålla in bebis om den vill ut på din födelsedag;). Klart att ni ska ha var sin dag för mammor vill också ha paket och bli firade;)

Hur gammal är du appråpå födelsedagar:)?

• Englastar

Som allting annat vad gäller graviditet verkar det vara extremt individuellt hur många kg man gått upp och när... Är själv i v. 16 (15+5) och har bf runt 29/2. Har lagt på mig c:a 2-3 kg men näst intill bara på magen, så det syns definitivt. Å andra sidan har jag ökat i omkrets med c:a 7 cm runt magen och c:a 4 cm över bröstet.
    Dags för RUL om ungefär 2 veckor så man får det definitiva datumet satt :o)

• MHEK

Ja muminbebis jag får göra det Glad Jag är 27 år...

Imorgon gifter vi oss!!! Hjälp. Vår första semestervecka har varit väldigt stressig plus att jag hela tiden mår illa. Fast det har nog blivit bättre, det brukar vara dagsformen som avgör. Igår blev vi klara med det sista. Hoppas, hoppas att jag mår bra imorgon. Är så rädd för att jag ska svimma av nervositet. 

Vad häftigt att RUL börjar närma sig Englastar!

• Tarda

Jag är i v14+2 och har gått ner några kilon. Magen och brösten har dock ökat med lika många cm som för dig Englastar och jag är inte direkt orolig. Har mått väldigt illa den sista månaden och de sista veckorna har jag börjat kräkas, mådde så bra i början och trodde jag sluppit den biten, men icke.

Vi har RUL den 9/9 och det är verkligen en evighet dit, hur ska vi stå ut Drömmer
    Idag har jag en tid hos läkaren på MVC, orkar inte må dåligt mer så jag hoppas de har en lösning. Potatismos och filmjölk känns inte rikigt som fullgod kost och jag vill verkligen ha lite aptit och energi tbx. Hoppas hon kan ge en hint om att allt är bra i magen oxå, men kanske är det för tidigt för att lyssna efter hjärtslag?

• Tarda
    MHEK skrev 2010-08-13 08:27:12 följande:
    Imorgon gifter vi oss!!! Hjälp. Vår första semestervecka har varit väldigt stressig plus att jag hela tiden mår illa. Fast det har nog blivit bättre, det brukar vara dagsformen som avgör. Igår blev vi klara med det sista. Hoppas, hoppas att jag mår bra imorgon. Är så rädd för att jag ska svimma av nervositet.
    Stort Grattis och lycka till imorgon. Jag satsar på att du kommer vara så spänd och upptagen att kroppen glömmer att må illa, det kommer gå fint. Glad

Vi gifter oss om 6 veckor och hjälp vad vi har mycket kvar att fixa. Hade vi inte redan bestämt oss för ett större bröllop och bjudit in alla hade jag nog skjutit upp det ett år. Men nu är det bara att köra och hoppas att allt går bra.
  • MHEK

Tack Tarda, det där med att kroppen glömmer att må illa är faktistk sant. När jag har gjort saker som kräver mycket koncentration så försvinner illamåendet. Jag räknar med att teorin stämmer imorgon också Glad Tråkigt att du fortfaranade mår illa. Jag lever precis som du på potatismos och filmjölk...haha misstänker att jag inte kommer att äta det på ett tag efter att illamåendet har gått över. Har du provat lergigan mot illamående? Jag fick det utskrivet men tycker att jag blir så konstig när jag tar tabletterna så det är inte värt att ta dem. Men många har sagt att de verkligen har hjälpt dem mot illamåendet. Lycka till med bröllopsplanerna!

• Englastar
    MHEK skrev 2010-08-13 08:27:12 följande:
    Ja muminbebis jag får göra det Glad Jag är 27 år...

Vad häftigt att RUL börjar närma sig Englastar!
    Grattis, vad kul att ni ska gifta er :0) vi gifte oss i februari på alla hjärtans dag i thailand. Det kommer vara underbart, blir en oförglömlig dag men man hinner inte alltid med att ta in allt. Har kollat på bröllopsvideon ett par ggr och upptäcker nya saker hela tiden....
  • Englastar
    Tarda skrev 2010-08-13 08:40:33 följande:
    Jag är i v14+2 och har gått ner några kilon. Magen och brösten har dock ökat med lika många cm som för dig Englastar och jag är inte direkt orolig. Har mått väldigt illa den sista månaden och de sista veckorna har jag börjat kräkas, mådde så bra i början och trodde jag sluppit den biten, men icke.

Vi har RUL den 9/9 och det är verkligen en evighet dit, hur ska vi stå ut Drömmer
    Idag har jag en tid hos läkaren på MVC, orkar inte må dåligt mer så jag hoppas de har en lösning. Potatismos och filmjölk känns inte rikigt som fullgod kost och jag vill verkligen ha lite aptit och energi tbx. Hoppas hon kan ge en hint om att allt är bra i magen oxå, men kanske är det för tidigt för att lyssna efter hjärtslag?

Konstigt att just potatismos fastnat så hos de flesta, men visst neutralt och mättande. Dock hade jag svårt med typ fil och youghurt i alla former... Men illamåendet ger med sig, efter 12-13 veckor så försvann det nästan helt (förutom när man själv slarvar med maten då). istället kom början på foglossningar :o) alltid är det något....

Tror inte man får riktigt lyssna förrän man gör RUL men vi har sett tickandet på UL 2 ggr redan...

Om jag inte minns fel, Tarda, bodde inte du i majorna?

• muminbebis
    muminbebis skrev 2010-08-12 20:39:13 följande:

Häftigt MHEK, att vi har samma BF!

Du får hålla in bebis om den vill ut på din födelsedag;). Klart att ni ska ha var sin dag för mammor vill också ha paket och bli firade;)

Hur gammal är du appråpå födelsedagar:)?

Vad skoj! Grattis och all lycka till er:) Hoppas att ni har en fantastisk dag:)
  • J0SSAN
    muminbebis skrev 2010-08-11 21:46:15 följande:
    Tack Jossan! Jag har redan gått upp 1 kilo, men det kan ju lika gärna vara sommarhull, Magen är dock svullen och brösten såklart. Det är säkert normalt att inte gå upp ibörjan. MAn ändrar ju kosten och äter nyttigare+ att helgfestandet är över. Jag gissar att jag kanske kommer att tappa nåot kilo innan det vänder igen:)Vart bor du och hur gammal är du?
    Jag är 27 år (kommer att ha fyllt 28 innan bebises är ute) och bor i Torslanda - och du?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?