• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • J0SSAN
    Englastar skrev 2010-08-13 06:50:26 följande:
    Som allting annat vad gäller graviditet verkar det vara extremt individuellt hur många kg man gått upp och när... Är själv i v. 16 (15+5) och har bf runt 29/2. Har lagt på mig c:a 2-3 kg men näst intill bara på magen, så det syns definitivt. Å andra sidan har jag ökat i omkrets med c:a 7 cm runt magen och c:a 4 cm över bröstet.
    Dags för RUL om ungefär 2 veckor så man får det definitiva datumet satt :o)
    Borde du inte ha bf 29/1? Du är en vecka längre gången än mig och jag har bf 5/2....

Det märks verkligen att från vecka 15 är en kraftig tillväxtfas! på bara en vecka har magen blivit en riktig ballong, ingen tvekan om vad som är på gång längre iaf Flört så det kommer nog komma ett par kilo på posten snart tror jag
  • J0SSAN
    MHEK skrev 2010-08-13 08:27:12 följande:
    Ja muminbebis jag får göra det Glad Jag är 27 år...

Imorgon gifter vi oss!!! Hjälp. Vår första semestervecka har varit väldigt stressig plus att jag hela tiden mår illa. Fast det har nog blivit bättre, det brukar vara dagsformen som avgör. Igår blev vi klara med det sista. Hoppas, hoppas att jag mår bra imorgon. Är så rädd för att jag ska svimma av nervositet. 

Vad häftigt att RUL börjar närma sig Englastar!
    Hoppas allt gått bra hittills och att ni får en jättefin fest ikväll!
  • snöflinga04

Hej alla blivande mammor!

Vill bara kolla vad vi har för planer på att träffas. Pratade vi om att ses den 17 augusti eller är det jag som har blandat ihop det.

Kram på er

• Kiaa
    snöflinga04 skrev 2010-08-15 20:06:56 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Vill bara kolla vad vi har för planer på att träffas. Pratade vi om att ses den 17 augusti eller är det jag som har blandat ihop det.

Kram på er
    Ja, den 17:e är det som står i min kalender i allafall - sen tror jag inte det sagts nån exakt tid eller plats.
    Men så länge det blir sen eftermiddag/kväll är jag på i allafall
  • Kajsa30

Jajemen fika på tisdag var det sagt. Sist jag var med tog vi Condeco på Linnégatan, det tyckte jag var rätt bra för det är lätt att få sittplats antingen inne eller ute. Vilken tid funkar för alla? Ska vi säga kl 18? Har ni något annat förslag på tid och plats?

• Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-08-15 21:33:48 följande:
    Jajemen fika på tisdag var det sagt. Sist jag var med tog vi Condeco på Linnégatan, det tyckte jag var rätt bra för det är lätt att få sittplats antingen inne eller ute. Vilken tid funkar för alla? Ska vi säga kl 18? Har ni något annat förslag på tid och plats?
    Fasen. Jag insåg att den 17:e är ju på tisdag. Jag jobbar till 20 varje tisdag! Jaha, får väl hoppas på nästa gång då! Boka in nåt snart!
  • Mina 78

Jag kan inte heller. Har träning som drar igång på tisdag. Synd synd, men en annan gång

• SL79

Jag kan tyvärr inte heller komma på tisdag. Tråkigt för det var så trevligt sist. Jag har bokat in en profylaxkurs som startar på tisdag. Ska bli väldigt spännande att se om det är något att ha. Sambon är väldigt skeptisk men inser att han inte har så mycket annat att välja på än att följa med Glad.  Jag håller med Björnis, vi får boka in en ny fika snart!

• Kajsa30

Synd att ni inte kan på tisdag, men det kommer absolut fler chanser. Nu när alla snart är tillbaka från semestern så kan vi ju boka in tätare fikaträffar och försöka variera både dag och tid så att alla har chans att vara med då och då iaf. Kanske ta en brunch en söndag.nån gång.

• Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-08-15 22:01:52 följande:
    Synd att ni inte kan på tisdag, men det kommer absolut fler chanser. Nu när alla snart är tillbaka från semestern så kan vi ju boka in tätare fikaträffar och försöka variera både dag och tid så att alla har chans att vara med då och då iaf. Kanske ta en brunch en söndag.nån gång.
    Ja, en söndag då jag är ledig! Jag är ju en sån där hopplös person som jobbar helger också. Men jag upprepar att är man sugen på en tripp till IKEA Bäckebol och fika så kan jag alltid!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?