• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jejja82

Vi vet nu att det är en liten pojk som bor i magen:)
    Är i vecka 25 och känner ganska starka sparkar varje dag men mest är
    det som om han bökar runt där inne.
    Mysigast är att pappa D kan känna (och se för den delen) när lillen rör sig.
    Roligare när vi kan njuta av det båda två:)

Skall verkligen försöka komma på fikan den 30:de!
    Har inte varit med någon gång ännu så det är verkligen dags.

Cotton: Vilka fina saker... Hyllan var riktigt fin!
    Så sugen på att börja handla saker till bebisen nu men skall vänta ett tag till.

• Tarda

Jättefina saker Cotton. Mobilen med får gillade jag, praktiskt när bebisen inte kan somna, bara be den att räkna... Tungan ute

Jag ska verkligen försöka komma den 30e, kan behöva en paus från all bröllopsstress.

Gick in i v 16 i igår och jag tycker mig ana diffusa rörelser då och då. Särskilt när jag kissar, antar att den märker när blåsan töms och börjar sprattla. "Bara" 3 veckor kvar till RUL och jag förstår inte hur vi ska stå ut, ska bli så kul.

• Kiaa
    Lune Noire: Välkommen hit! För mig som inte kan ett ord franska (vilket jag antar att det är?) Vad betyder ditt nick?
    Hur gammal är du och vart i Göteborg bor du?

Cotton: Nån av mobilerna kan du ju i allafall be henne att ta med åt dig

Var på första akupunkturbehandlingen igår för ryggen. Dom första timmarna efteråt kändes himmelska. Men sen återgick det till det "normala" igen. Kommer få akupunktur en gång i veckan i tre veckor, och sen ska vi utvärdera om det gjort någon skillnad. Hoppas!!!

I helgen tänker vi ta oss en första sväng ut i barnvagnsdjungeln... känns både spännande, roligt och jobbigt på samma gång.
  • Mina 78
    Kiaa: Håller tummarna för att akupunkturen hjälper :)
  • Kajsa30

Idag ska jag till barnmorksan för en extra kontroll. Tycker sparkarna har avtagit och igår kände jag inget alls så jag ringde till barnmorskan med gråten i halsen. Igår kväll kände jag dock igen, så nu känner jag mig mkt lugnare men ska dit idag iaf. Kanske börjar bli trångt för den lille i magen =).

Lunenoire: Välkommen hit!

Jejja 82: Kul med någon som ska ha i närheten av mig. Jag är i v 27. Vad har du för BF?

Kiaa: Hoppas verkligen akupunkturen hjälper!!

• Bjornis
    Kajsa30 skrev 2010-08-20 10:45:22 följande:
    Idag ska jag till barnmorksan för en extra kontroll. Tycker sparkarna har avtagit och igår kände jag inget alls så jag ringde till barnmorskan med gråten i halsen. Igår kväll kände jag dock igen, så nu känner jag mig mkt lugnare men ska dit idag iaf. Kanske börjar bli trångt för den lille i magen =).

Lunenoire: Välkommen hit!

Jejja 82: Kul med någon som ska ha i närheten av mig. Jag är i v 27. Vad har du för BF?

Kiaa: Hoppas verkligen akupunkturen hjälper!!
    Precis som jag med sparkarna då. Grät nästan i förrgår för att jag tyckte att jag inte känt nåt på ett dygn och sen började den leva rövare bara nån timma senare.    Men va skönt att du ska komma en extra sväng till bm!
  • cotton

Man får inte glömma att BM finns för oss och man kan inte störa dem för mycket egentligen.

Jag har bett Monika att ta med två mobiler så det får jag. Såg även en jättesöt fåtölj i olika djuformer... en jättesöt flodhäst som jag blev jättesugen på... men den var tydligen för stor fick jag reda på i ett "halvsurt" - nu räcker det - sms av min syster... Det finns så mycket fina kläder och sånt i USA så Monika berättade att de har en egen resväska med allt de köpt till bebisen... Galet.

Jag tycker mig också känna lite bubbel och ja, kanske någon lite rörelse i magen (är i v 16). Vet ju inte riktigt än om det ÄR bebisen.

Grattis till alla er som börjat känna regelbundet! Hurra!

Tarda, vilken dag är det ni gifter er? Vi gifter oss den 4 september så det blir nog tyvärr tajt för mig att hinna fika den 30:e... fan. Andra fikan jag missar.

Vi har RUL den 13 september. Då är jag i 19:e veckan, nästan i 20:e. Känns väldigt sent och jag kan störa mig lite på mitt sena RUL, men det är ju nog mest för att man LÄNGTAR (och bävar lite) så...

Välkomna alla nya!

• Englastar

Ja det finns nog inget annat som kan få en så glad och upprörd som en bebis i magen. Alla känslor ligger på den yttersta skalan vad gäller det mesta... Jag längtar också till URL om 10 dagar men när jag sa det till mannen igår, så var han mest orolig för att något skule vara fel - jag hade inte ens nuddat vid tanken på något sådant innan han sa det men nu kan ni ju ge er på att jag tänker på det!! Tycker det var lite taskigt av honom.... Förvånad 
    men men det är klart att han också oroar sig men ibland kan han hålla tyst tycker jag...

Idag ska vi hämta vår "nya" bil - sålt av vår lilla andrabil som var en Smart for two - det går inte in så många barnvagnar i den tyvärr :o)

• cotton

Englastar, skratt, ja, ibland kan ju männen hålla sin oro för sig själva kan man tycka.

Grattis till nya bilen! Vad blev det för bil?

• Englastar

Det bidde en mörblå Opel Vectra-03... Så nu blir det Toyota RAV4 (den stora bilen) varannan vecka och Opel den andra veckan, tills det är dags för mamma ledighet då jag helt tar över Toyotan :o)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?