• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • muminbebis
    MHEK skrev 2010-08-24 10:23:22 följande:
    Det gick jätte bra, fick väldigt bra värden och allt såg för övrigt bra ut. Skönt att det gick bra för er också! Vår lilla parvel somnade mitt under ultraljudet så jag fick hosta och göra massa annat för att försöka väcka den lille.  
    Underbart att höra MHEK!
    BM fick skaka om min mage lite och jag fick gå upp en stund för att den skulle vakna till.  När den väl vaknade var den sjövild:) De sover nog en del de små liven:). Fick du några bilder? Jag fick några som jag hängt på kylskåpet:)
  • muminbebis
    cotton skrev 2010-08-24 11:29:23 följande:
    Grattis Muminbebis och MHEK till fina KUBresultat!

Vad gulligt att er bebis somnade mitt i aktiviteten MHEK... Det är så gulligt med bebisar som ju kan somna lite när de känner för det...
    Tack Cotton!
    Hoppas att du mår prima:)
  • cotton

Jo då, jag mår jättebra, men har fått lite växtvärk igen... liksom ömsom molande och ömsom nyp i magen som skulle kunna vara bebisen (önsketänkande...).

• MHEK

Tack Cotton och Muminbebis! Det är så skönt att kunna släppa lite oro och nu är vi helt öppna med graviditeten vilket också känns bra. Har nog iofs inget val, har gått upp rejält i vikt nu pga illamåendet som får mig att äta hela tiden. Har köpt mina första mammabyxor trots att jag bara är i v 12+4....men men det är väl lyxproblem. Fick en bild av bebisen som jag tittar på hela tiden Glad

• 737 dagar
    MHEK skrev 2010-08-24 12:25:53 följande:
    Tack Cotton och Muminbebis! Det är så skönt att kunna släppa lite oro och nu är vi helt öppna med graviditeten vilket också känns bra. Har nog iofs inget val, har gått upp rejält i vikt nu pga illamåendet som får mig att äta hela tiden. Har köpt mina första mammabyxor trots att jag bara är i v 12+4....men men det är väl lyxproblem. Fick en bild av bebisen som jag tittar på hela tiden Glad
    Jag fick köpa mammabyxor i vecka 8 ;) Min mage svullnade helt kollosalt och det gick bara inte att ha mina vanliga byxr för det va så obekvämt..
  • Englastar

Samma här - fick byta byxor väldigt tidigt, väldigt olika med hur snabbt det växer till i början men man får nästan hoppas att det stannar av lite snart, annars kommer det blir väldigt stort mot slutet :o) dock har jag bara gått upp mellan 2-3 kg ENBART på magen så det märks stor skillnad...

I övrigt är det skönt att äntligen börja må riktigt bra, inga illamåenden eller nåt, bara en aning känningar i ljumskarna och ryggen. Men peppar peppar, bara för att man sagt det så händer säkert något :o)

Kul för alla med bra prov.... Hur kommer det sig att ni gör KUB? pga ålder eller bara oro? Om en vecka är det dags för RUL...

• JanMam11

Hej hej! 

Här är en blivande mamma till. Är 31 år och bor på Redbergsplatsen. Var på UL idag och fick se att det är en liten pojk vi väntar. Vilken upplevelse det var, helt otroligt!

• MHEK

Skönt att inte vara ensam om mammabyxor Flört Hela sommaren har det gått bra med mina vanliga leggings och tunikor men nu börjar det bli lite kallare.

Englastar, för min del var det inte åldern som gjorde att vi valde att göra kub-test (är 27 år) utan bara allmän oro. Tycker att det är så lång tid tills RUL, kändes skönt att göra ett ordentligt ul lite tidigare. Vad spännande med RUL om en vecka Glad

Välkommen JanMam11 och grattis! Vilken vecka är du i? 

• Englastar

Jaha, då förstår jag... själv har jag fixat till 2 UL på mvc innan det ordinarie i alla fall, också av allmän oro... Tycker också det är orimligt långt till det egentliga första UL så vi tog ett i v.8 och ett i v.12....

Välommen JanMam11 - antar att du är runt 18-20 veckor?

• JanMam11

Jag är nu i vecka 19. Sugen på ett UL till, hade lätt kunnat betala några hundra för att uppleva det igen.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?