• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Vad bra att ni hade en mysig fika!

Själv var jag tvungen att åka iväg & träffa en byggfirma. Sett så här i efterhand kunde jag lika gärna skippat det, vi har lååångt ifrån råd att bygga som vi ville, men det kunde vi ju inte veta innan.

Ska tipsa min gubbe Björnis, men tror han är dålig på att hänga på forum....

Idag tycker jag det är en helt fantastisk höstmorgon ute & jag kommer på mig själv med att hoppas på många såna nästa höst, så att jag kan njuta av dem på promenader tillsammans med min lill* Knodd!

• Kiaa

Tackar även jag för en trevlig fika, och passar på att meddela alla som inte var där eller som gick tidigare att nästa fika är inplanerat till måndag 13 september kl 18:00 på Condeco Linné. Hoppas vi blir lika många då! Glad

• Bjornis
    Kiaa skrev 2010-08-31 07:46:47 följande:
    Tackar även jag för en trevlig fika, och passar på att meddela alla som inte var där eller som gick tidigare att nästa fika är inplanerat till måndag 13 september kl 18:00 på Condeco Linné. Hoppas vi blir lika många då! Glad
    Bra datum. Vi får se om jag kommer då det är dagen då vi firar 2-årig brölopsdag. Får se om vi firar den på helgen istället. Vi ska till bm på morgonen den 13:e också och lyssna på hjärtljud å så. Vilket hade känts som en perfekt uppladdning för en fl-fika!

Ett tips ang kurser och så:
    http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm
    Jag och Mattias tänkte gå på några av dem. Föda utan rädsla och dyktekniken. Tänkte först gå på sång för gravida. Men Tarda, du skrämde mig lite där med storyn om din mamma som du fortf inte gillar höra sjunga. Hahaha.

Lycklig: Ja, säg att min karl är med iaf! Berättade för de andra igår att vi pluggat ihop du och jag. O du, våra karlar har ju träffats en hel gång iaf!
    Ang bygget så är det så trist. Har ni tagit in flera offerter eller varkar alla byggare ligga runt samma priser?
  • MHEK

Mycket trevlig fika igår Glad Ska definitivt försöka komma 13 september också. Håller med om att det verkar bli en riktigt härlig höstdag idag. Ska försöka njuta ordentligt av mina sista semester dagar nu. Snart kommer en kompis och hennes lilla bebis på besök.  

• Tarda

Men vilka bra tips Bjornis, jag var nästan på väg till Alingsås ikväll för att lyssna på Susanna Heli's "Föda utan rädsla", känns väldigt mycket smidigare att höra henne i gbg. Angående sången tänkte jag utföra en empirisk (?) undersökning, blivande mormor får skicka nån skiva där hon sjunger, vi spelar den dagligen för Uno och så får vi se om hen reagerar likadant som sin mor. Känns spännande och väldigt vetenskapligt Tungan ute

Tackar oxå för en trevlig kväll igår, roligt att kunna sätta ansikten till alla nick.

• MHEK

Tack för tips om fodelsehuset Bjornis. Kände inte ens till att det fanns, verkar finnas många spännande saker man kan gå på.

• cotton

Den 13 september ska jag nog absolut kunna hänga med på fikan! Roligt!

Bjornis, ja, det är min man och någon annan sambo som varit med på fikorna. Tror de hade någon inplanerad i nästa eller nästnäsa vecka? Tre tappra själar som nog inte tackar nej till ytterligar tillskott.

• Kajsa30

Får också tacka för fikat igår, mycket trevligt! Den 13 sep är jag tyvärr på kurs i Norge men jag hänger med nästa gång istället. Ska spana in Födelsehuset. Vi har anmält oss till Annas profylax nu iaf som tydligen ska vara poppis!

• knittgirl84

Vad roligt att ni redan har kommit med ett nytt fikadatum för nästa fika! Jag tror att jag kan komma då

• snöflinga04

Tack för fikan igår, trevligt som alltid. Vi blev ju ett ganska stort gäng!

Jag kommer med den 13 september!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?