• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-09-04 15:36:27 följande:
    Jag kommer def bli en traderamorsa sen.
    Jag köpte lite bebiskläder idag på Lindex. ÄLSKAR deras nya babysortiment. Typ denna:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=934...
    Eller den här:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=836...
    Just de två fanns inte på det lindexet jag var så får kanske köpa dem på nätet. Men köpte lite annat smått och gott.
    Iaf, ang tradera så lär jag iaf sälja mina kläder där sen. Har sålt en del förr i perioder. Men lär nog köpa en del också misstänker jag!
    Gud vad söta kläder du hittat!!
    Man vill bara handla och handla...
  • Englastar

javisst, tradera är livsfarligt men roligt :o) har även köpt mycket bra mammabyxor på tradera för runt 100-lappen istället för 4-600:- nytt. Hittills har det varit kanonbra för mig i alla fall... Med tanke på hur pass stor jag redan är så vet jag ju att det är kläder som jag kan behöva använda i c:a 5 månader och då kan det vara värt lite extra pengar och få en "ny" garderob... Tipset om att vänta in i det sista med att lägga bud är ett superbra tips - då kan man oftast få det till extra bra priser.
    Den som ändå hade obegränsat med tillgångar - herregud vad man hade handlat :o)

• Kajsa30

Smart tips det där med att lägga högt i slutet! Jag har nog gjort fel och trissat upp priset alldeles för tidigt. Det gäller bara att komma ihåg när auktionen avslutas =).

Mormaria: Jag köpte en träningsvideo för gravida häromdagen för 99 kr och är helt sålt. Den innehåller salsa, yoga, lite styrke och avslappning. Har inte tränat på hela sommaren (håller igång mkt annars) så det känns så bra att ha hittat ngt som passar. Håller med om att alla kurser är snordyra. Tänkte unna mig Magplasket iaf.

• cotton

Hej tjejer! Å jag är i ett skimrande lyckorus, så jag skriver säkert galet osammanhängande nu! MEN TACK för att ni kom ihåg mig och Carl! Vi hade en fantastisk bröllopsdag! Den slog alla förväntningar, förhoppningar och drömmar med hästlängder! Och ja, vi hade sooool och varmt väder hela dagen! Underbart att gå i sin baraxlade klänning utan att frysa och att se bröllopsgäster finklädda och inte gömda bakom massor med jackor.

Vi väntar massor med bilder och filmer och jag tror att fotografen ska sända över bilder plus CD skiva i veckan. Lovar att posta en fin bild då.

Hur mår ni annars? Hur har helgen varit?

Jag har en vecka kvar til RUL och börjar känna nervositeten komma krypande. Har även lite mag/livmoder/buk- (vem vet VAR exakt allt sitter nu för tiden) värk och ska lämna urinprov på MVC imorgon. Kan troligen vara urinvägsinfektion.

Magplasket, är det gravid vatengympa? Funderar faktiskt på att gå. Någon här som har har erfarenheter?

Massor med kramar till era alla!

• Englastar

Åh jag förstår att ni är glada... Men visst kändes det som att det gick alldeles för fort? Det tyckte i alla fall jag :o) Det är roligt att kolla på filmer efteråt när man märker hur mycket man inte hann kolla på under tiden...

Lite värk här och där är ganska normalt nu annars, så det behöver inte vara en infektion även om det är säkrast att lämna ett prov. Har själv haft lite diffus värk av och till.

Magplask är gravid vattenjympa - bokade precis tid för mig själv, ska börja 25/10. Finns i Klippan (på morgonen, i Majorna/Klippan) och även Högsbo (på kvällar) bör väl vara närmast dig oxå. www.magplasket.se
    Inte gått själv men fått det varm rekommenderat av en kompis som fick barn förra året, hon tyckte det var guld värt och har mycket nära kontakt med de som gick på samma kurs som henne. Fördelen är att kursen hålls av  barnmorskor också och kombineras med förslossningssamtal och profylax. Man kan även boka in en kväll utöver där både man själv och pappan kan vara med. Kostar en del men det får det vara värt :o)

• Annizzzen

Vad underbart det låter Cotton! Och fantastiskt väder dessutom, grymt!! Stort grattis till ER!

Bjornis: Underbara kläder du hittat på lindex Önskar jag visste om det är en liten tjej eller kille som bor i magen, är grymt sugen på att ut och handla, men vill inte vara köpa vitt och neutrala färgar... kanske ska gå hem och jobba på sambon lite om vi inte ska göra ett extra ultraljud...
    Vi satt och kolla lite på nätet igår på 3d-ultraljud, såg lite läskigt ut måste jag säga... någon som har gjort detta?

Jag måste in o kolla tradera också, jag har inte blivit biten innan men risken är väl att man blir det om man väl börjar....

Verkar vara många som upptäckt Magplasket, själv blev jag också rekommenderad att aboslut gå på gravid vattengympa. Jag har bokat in mig på Åby med början den 26 oktober, ska bli så skönt!
    Nån mer som har varit eller har tänkt att testa Åby?

Jag funderar även på att testa massage för gravida, jag så himla stel i nacke och rygg... någon som har testa det?

• Annizzzen

Nä, jag menar 28 oktober på Åby ska det vara... snacka om att man har blivit förvirrad sen man blev gravid...

• Jätten gluff gluff

Hej på er!

Vad härligt att höra att eran dag blev så lyckad Cotton!!

Jag har också bokat mig på Magplasket på Åby, börjar dock den 29:e september. Har bara hört positivt om det, så jag ser riktigt fram emot det!

Är också sugen på att köpa en massa söta babygrejer hela tiden.

Idag var vi hos BM. Hon kollade alla värden & så & allt såg toppen ut, så det var ju skönt, men det viktigaste var att vi fick lyssna på Knoddens hjärtljud! Wow! Det var häftigt. Skrattande Hjärtat slog snabbt, snabbt, snabbt & så frågade BM om vi hörde ett annat, långsammare ljud.... Knodden hade hicka! Tungan ute Gulle!

• Kajsa30

Vad härligt att det blev så lyckat Cotton!!

Jag har också bokat in mig på Magplasket på Lundby med start den 30/9. Har fått varma rekommendationer från min kompis, både om magplasket i sig men också just Lundby som tydligen har ett separat omklädningsrum för gravida. Inte illa tycker jag!

• cotton

Tack alla goa tjejer! Jättemysigt att ni mindes oss! .)

Hm, jag tror att Englastar har rätt, Klippan/Majorna borde vara närmast mig... ska googla lite. Men det vore jättekul att gå!

Grattis lycklig2010 till dina fina värden! Härligt att det gick så bra! Myyys att ni fick lyssna på hjärta!Och att höra hickan, ååå, *helt rörd*  Vilken vecka är ni i?

Å Gud, RUL om en vecka och jag längtar galet mycket!!!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?