• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff
    Kajsa30 skrev 2010-09-06 17:11:59 följande:

Vad härligt att det blev så lyckat Cotton!!

Jag har också bokat in mig på Magplasket på Lundby med start den 30/9. Har fått varma rekommendationer från min kompis, både om magplasket i sig men också just Lundby som tydligen har ett separat omklädningsrum för gravida. Inte illa tycker jag!

vecka 24 
  • Jejja82
    Kajsa30 skrev 2010-09-06 17:11:59 följande:

Vad härligt att det blev så lyckat Cotton!!

Jag har också bokat in mig på Magplasket på Lundby med start den 30/9. Har fått varma rekommendationer från min kompis, både om magplasket i sig men också just Lundby som tydligen har ett separat omklädningsrum för gravida. Inte illa tycker jag!

Då skall du och jag gå samtidigt.
    Skönt att höra rekommendationer, jag känner ingen som har gått på just Lunby.
    Jag bokade även profylax kurs idag. 31 okt och 7 nov är det dags på Annas profylax, ska bli jätte spännande!
    Tur att både profylaxkursen och magplasket går som friskvård, det är inte billigt direkt:)
  • Heini
    Kajsa30 skrev 2010-09-06 11:29:21 följande:
    Jag köpte en träningsvideo för gravida häromdagen för 99 kr och är helt sålt. Den innehåller salsa, yoga, lite styrke och avslappning.
    Detta låter riktigt intressant! Var hittade du denna skatt? :)
  • J0SSAN
    Mela75 skrev 2010-08-30 14:21:24 följande:
    Härligt :) Vilken inriktning har du??
    Jag har läst lite av varje när det gäller de valbara kurserna men generellt dragit mig längre och längre från molekylärbiologin och lagt mig på en lite "större" nivå. Gjorde exjobbet inom fysiologi och jobbar nu som mikrobiolog.

Har utbildningen ändrats nu med mer bestämda inriktningar?
  • Heini

Kul att det är många som bokat in sig på Magplasket. Det har jag med. Jag kommer att gå 27/9-15/11 i Högsbo på måndagar kl 19.15. 

• J0SSAN

Nu har jag läst i kapp mig! Har varit i Winchester på konferens sedan i tisdags.
    Oj så mycket gulliga babygrejer jag har sett men allt var ju supergulligt blommigt eller pojkigt med bilar och tåg så det var ju inte så lätt att handlla... men lite blev detGlad

Jag har RUL om en vecka och längtar och oroar mig om vart annat. Det skall bli så himla skönt att se den lilla/e och speciellt för min man - han är väldigt avundsjuk att jag kan känna rörelser och inte han...

Jag har faktiskt anmält mig till gravidgympa på Åby istället för magplasket - det var lite billigare och lite fler gånger men också uppvärmd pol och så. Ser verkligen fram emot det, jag börjar få lite ont i svanken så jag behöver definitivt gympa lite och varma bad låter också väldigt lockande.

• Bjornis
    Cotton: grattis till er lkcykade bröllopsdag! Ser fram emot bilder!

Cero: Vad har ni för namn då? Jag får krupp. Vår knodd kommer inte få nåt namn tror jag. Haha.

Lycklig: Hicka. Va mysigt. Hoppas vår har hicka på måndag. Hehe.

Ja, hörrni visst är det fina kläder på lindex. Jag blev lite förvånad när jag såg det på nätet för jag tycker alltid de mest haft massa bamse och pippi osv. Som visserligen också är söta men inte riktigt "min" stil. Velouroverallen hittade jag på Frölunda Torg efter ett misslyckat försök på 421. Man får leta runt lite. Hehe.
  • Heini
    cotton skrev 2010-09-06 14:46:05 följande:
    Hej tjejer! Å jag är i ett skimrande lyckorus, så jag skriver säkert galet osammanhängande nu! MEN TACK för att ni kom ihåg mig och Carl! Vi hade en fantastisk bröllopsdag! Den slog alla förväntningar, förhoppningar och drömmar med hästlängder! Och ja, vi hade sooool och varmt väder hela dagen! Underbart att gå i sin baraxlade klänning utan att frysa och att se bröllopsgäster finklädda och inte gömda bakom massor med jackor.
    Grattis än en gång! Härligt, det känns nästan sådär ofattbart härligt och underbart att det inte ens går att beskriva va? :) 
  • cotton

Åja, känslan är faktiskt magiskt och fantastisk. Reagerade så mysigt starkt när Carl i telefon idag refererade till mig som sin FRU! hi hi hi

Vad gäller rörelser, hur mycket känner ni? Jag är så osäker på vad som är bebis och vad som är något annat... RUL på måndag och jag längtar så otroligt mycket! Jossan, när ska du på RUL?

Heini, ja, det är så fantastiskt roligt faktiskt!!! Visst är det så mysigt att plötsligt vara GIFT!

• Mina 78

Innan RUl kände jag ingenting i princip av bebisen. Inte förrän i vecka 21-22 började jag ana rörelser, men var fortfarande ganska osäker på om det verkligen var bebisen. Nu är det dock ingen tvekan, är i vecka 28 och nu sparkas det och buffas det hej vilt och man kan se hela magen hoppa vid vissa sparkar. Så det kommer Glad 

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?