• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Tarda

Sådär ja, att få höra att allt såg fint ut under RUL var obeskrivligt skönt. Uno är ca 18 cm lång och har världens sötaste fötter. Dessvärre var hen toksprallig så det var svårt att få fina skarpa bilder. Tror det får bli en omgång med 3D UL om en dryg månad.

• Tarda
    RUL 18+1

Hmm, meningen var ju att det skulle hänga med en bild men jag är visst inte så bra på det här. Försöker igen.
  • knittgirl84
    Tarda skrev 2010-09-09 19:03:25 följande:

Hmm, meningen var ju att det skulle hänga med en bild men jag är visst inte så bra på det här. Försöker igen.
    Jättesöt bild!
  • MHEK

Vilken fin bild Tarda, grattis till att allt såg bra ut på RUL.

Det låter tungt med mycket jobb Bjornis. Håller med de andra om att det är viktigt att du tar hand om dig. Jag känner också att det är jobbigt att jobba heltid just nu och jag är bara i v 15...undrar hur detta kommer att gå. Jag har ganska lång resväg till jobbet, åker kollektivt vilket tar ca en timme från dörr till dörr. Det känns som att dagarna blir så otroligt långa och samtidigt ska man tampas med alla grav hormoner.

• J0SSAN
    cotton skrev 2010-09-09 09:21:35 följande:
    Kiaa, välkommen tillbaka! Hoppas att ni haft en fantastisk semester!

Bjornis, ta det lugnt. Du ska inte köra slut på dig själv före förlossningen.

Jossan, vilka fina namn ni hittat. Vi funderar också lite grann på 'Wiliam som namn till eventuellt pojke, men vi har väldigt svårt att komma överens om pojknamn. Carl älskar liksom inget namn förutom Max, och det heter ju vår katt. Flicknamn känns lättare, där har vi flera på gång. Många lika som er. Vilken tid ska du på RUL förresten? Och vilken vecka är du i då? Jag kommer att vara i vecka 18+5 och vi ska vara där 13,45.

Heini, det är bara jättekul med nya glada och charmiga tjejer i vår tråd.
    Tack!
    Vi går hos Barnmorskegruppen och har tid 08:30. Jag är i vecka 19 nu och kommer vara i v 20 på måndag så det är ju väldigt sent för RUL tycker jag... men nu är det inte långt kvar =)
  • cotton

Tarda, grattis till ert fina *RUL! Och bilden är jättesöt! Och ja, ni har helt galen humor, men den är helt i min smak! Kanske en liten krigarkung ni har i magen där. he he he

• Tarda
    cotton skrev 2010-09-09 23:15:27 följande:
    Tarda, grattis till ert fina *RUL! Och bilden är jättesöt! Och ja, ni har helt galen humor, men den är helt i min smak! Kanske en liten krigarkung ni har i magen där. he he he
    Ja självklart speglar detta våra förhoppningar på knodden, vem vill inte fostra en krigstokig diktator liksom? ;)

Nästa gång är det din tur, väntar med spänning på vem som gömmer sig där inne. Heliga Birgitta eller Nacka Skoglund? Möjligheterna är oändliga.

Bjornis jag håller med resten, det finns inget jobb i världen som är värt att köra slut sig totalt för. Även om jag förstår din problematik allt för väl. Skulle du inte kunna börja med att gå ner till 80%? En ledig dag (eller kortare dagar) kan nog göra en hel del för sinnet. Dessutom skickar det en signal att de får vara lite rädd om dig.

Kiaa underbart med bröllopsresa, hoppas ni haft det härligt. Berätta gärna mer om Samos, vi har våra funderingar på att skippa vår planerade äventyrliga bröllopsresa för en vecka på en lugn Grekisk ö.
  • Bjornis
    Å va ni är söta allihopa!! Tack för pepp och tankeställare!

Ja, idag är jag hemma däckad i förkylning så det kom som ett brev på posten nu efter många veckor av kämpande. Den här förkylningen har gått runt till ALLA på kontoret så jag har hållit ut längst. Haha. Men nu var det min tur. Nästan skönt att få va hemma. Men jobbade över 2 timmar igår för att jag redan då hade velat stanna hemma och anade att jag skulle va hängigare idag och så var det.

Jag vet inte HUR jag ska säga att jag vill gå ner i tid? Hade jag jobbat på min tjänst i 1 år hade jag inte tvekat men nu har jag haft min tjänst i 2 månader. Känns fegt (?) och som att jag är lat?! Så hemskt att säga! Jag hör hur dumt det låter och ändå kan jag inte förmå mig att ta steget och säga att jag vill gå ner i tid?!
    Men jag måste ju bli sjukskriven den tiden också. Ska prata lite med barnmorskan på måndag och se vad hon säger...

Tarda: Haha. Älskar liknelsen med karl XII. Er bebis ser dock snäppet sötare ut! (ett ganska stort snäpp!)

MorMaria
    : Vi har bokat 3d ul till den 29 september! Mest för att nu har vi gjort alla andra ultraljud så nu är det 3D kvar. Haha.
  • cotton

Ha ha ha Tarda, ja, man vet ju inte vem som lurpassar i magen. Men det är nog ganska spännande att fostra en blivande krigarkung! Men jag håller med Bjornis, er lilla prins ser miljoner gånger sötare ut än krigarkungen av Sverige!

Bjornis, jag förstår verkilgen ditt dilemma. Nytt jobb och man vill visa sig å styva linan och visa hur plikttrogen och stark man är. Men som första steg kanske du ska skippa all övertid. Det verkar bli ganska många timmar i veckan på dig i övertid. Och se om du känner skillnad, om det känns bättre. Gör det inte det, bör du nog ändå prata med din arbetsgivare. Att gå ner i arbetstid till 80% är inte lathet, utan du är gravid och bör inte köra slut på dig själv! Jag är tämligen övertygad om att din arbetsgivare förstår detta.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?