cotton skrev 2010-09-10 09:26:26 följande:
Ha ha ha Tarda, ja, man vet ju inte vem som lurpassar i magen.

Men det är nog ganska spännande att fostra en blivande krigarkung!

Men jag håller med Bjornis, er lilla prins ser miljoner gånger sötare ut än krigarkungen av Sverige!
Bjornis, jag förstår verkilgen ditt dilemma. Nytt jobb och man vill visa sig å styva linan och visa hur plikttrogen och stark man är. Men som första steg kanske du ska skippa all övertid. Det verkar bli ganska många timmar i veckan på dig i övertid. Och se om du känner skillnad, om det känns bättre. Gör det inte det, bör du nog ändå prata med din arbetsgivare. Att gå ner i arbetstid till 80% är inte lathet, utan du är gravid och bör inte köra slut på dig själv! Jag är tämligen övertygad om att din arbetsgivare förstår detta.

Ja, du har så rätt. Men det är så svårt att bara gå hem och lämna halvfärdiga arbetsuppgifter. Jag blir aldrig klar känns det som plus att jag låg vaken en timma inatt och tänkte på allt jag inte kan göra idag och som jag måste ta tag i på tisdag. Låg och tänkte att jag kanske borde stiga upp och skriva listan medan jag ändå tänker på det. Haha. Jag har ju jobbat på IKEA i flera år innan och visat mig på styva linan när det gäller de arbetsuppgifterna men nu är jag ju i ledningslinjen (alltså chef av nåt slag) och det gör att jag vill visa vad jag går för men har också insett att jag kommer ant bli ännu tröttare ju längre tiden går och inte orka sen heller så kanske lika bra att inse att jag får visa framfötterna ordentligt efter mammaledigheten! Iaf så går ansökningarna för min tjänst ut på söndag och sen sätter rekryteringen för mitt mammavik igång och jag vet att det finns intressanta efterträdare så jag hoppas det bestäms SNART och att vi kan gå dubbelt och då kanske jag till och med kan gå ner till 75%!? Ah, ljuva värld.
Skulle inte jag sova? Äh, blev inspirerad av ett mail från
hm.com och handlade en lite stickad tröja, ett par söta jeans och raggsockor till knodden. Går på oktobers klädkonto då beställningen inte kommer förrän oktober. Hehe. Nu får jag lägga ner shoppingen tror jag.