• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Jag har förresten inte fått fotografens bilder från bröllopet, men har fått några bilder tagna av glada amatörfotografer.

Såg nu att jag inte har någon aning om hur man lägger till bilder på sidan. Jag är inte plus-medlem. *morr*

Jag lägger upp några bilder i presentationen istället..

• Bjornis
    Cero: Hu vilken svärmor. Men som sagt så är inte min nån hit heller. Vad har de för fel undrar man? Haha. Vi har flyttat några km längre bort från min svärmor iaf men imorn ska vi dit på fika. Jag måste alltid förbereda mig mentalt. Och maken på att jag inte vill va där i flera timmar. Han kan lätt bli fast när hon sätter igång och tjötar och 1 timma blir till 3. Jag bara sitter och vrider mig och tystnar helt och vill hem. Nä, inte imorn. Imorn ska vi hem i tid! Haha.

Lycklig: Ja, mat brukar va bra och lite socker så knoddas kan svälja lite fostervatten!
    Ja min mor bor ju också hos oss när hon är hos oss men min mor är ju fantastisk. Hehe. Tror dock Mattias känner samma. Min mamma är iofs alltid på "mattias sida" nästan jämt om det är en diskussion som kräver detta. Haha.

Kajsa: Ja, ska suga på en liten vit lögn... {#emotions_dlg.djavulsk}

Fick en kallelse till operation idag dock och såg min chans att komma undan!
    Jag bröt ju både fotlederna förra året, det senaste brottet i december och där sattes det in skruv och platta. Det har gått så där, jag är öm i foten och den svullnar om jag inte kör stödstrumpor hela tiden, för skruvarna skaver liksom. Har inte så bra rörlighet heller så de ville operera ut skruvarna och plattan samt göra om ärret. Jag ville inte det i v 10 och vet inte om jag vill opereras nu heller. Vill eg vänta till knodden är ut men om det kan ge mig frihet från mitten av oktober istället så.... Kanske...
  • Kajsa30
    Cero: Fy vad jobbigt det måste kännas!! Tur att du har din man på din sida.

Min svärmor är väl helt okej men jag kan absolut få mina ryck då jag blir fullständigt galen. Det är väl just detta när de ska lägga sig i...och behandlar sin son som en liten gulleplutt som de fortfarande tror de kan bestämma över. Min mamma är absolut inte sån och behandlar alltid min sambo med fullständig respekt och tränger sig aldrig på. Senast jag blev galen var då svärmor deklarerade att man absolut ska amma i minst ett år oavsett mjölstockning och annat, herre gud, det kan man väl inte bestämma i förhand!! Men hon såg nog min reaktion så hon har inte tagit upp det mer =)...kan säga att min toleransnivå har kortats rejält sen jag blev gravid. Extra känsligt ämne helt enkelt! Från min egen mamma tar jag mer än gärna emot rekommendationer =)!
  • Mela75
    J0SSAN skrev 2010-09-08 21:05:51 följande:
    Ok, immunologi och mikrobiologi låter jättekul. Jag trivs verkligen med att jobba som mikrobiolog/forskare/projektledare.
    Jag kan verkligen rekomendera att göra tillämpningsarbeten ifall du tycker att det är svårt att hitta bra kurser, då har man ju mer valmöjligheter och får dessutom mycket lab- skriv- och planeringsvana.
    Jag har redan börjat med tillämpnings kurser vid sidan av studierna och har hållit på i ca 1 år redan. 
    Man lär sig definitivt mycket och det var kul att lärarna uppskattade det och skrev in oss i deras publicerade verk. 
    Det var dock cancer forskning vi hjälper dem med.
    Men det är kul att höra att du gillar ditt yrke, det verkar som de flesta inom detta gör det :) 
  • MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-09-10 08:45:47 följande:
    Å va ni är söta allihopa!! Tack för pepp och tankeställare!

Ja, idag är jag hemma däckad i förkylning så det kom som ett brev på posten nu efter många veckor av kämpande. Den här förkylningen har gått runt till ALLA på kontoret så jag har hållit ut längst. Haha. Men nu var det min tur. Nästan skönt att få va hemma. Men jobbade över 2 timmar igår för att jag redan då hade velat stanna hemma och anade att jag skulle va hängigare idag och så var det.

Jag vet inte HUR jag ska säga att jag vill gå ner i tid? Hade jag jobbat på min tjänst i 1 år hade jag inte tvekat men nu har jag haft min tjänst i 2 månader. Känns fegt (?) och som att jag är lat?! Så hemskt att säga! Jag hör hur dumt det låter och ändå kan jag inte förmå mig att ta steget och säga att jag vill gå ner i tid?!
    Men jag måste ju bli sjukskriven den tiden också. Ska prata lite med barnmorskan på måndag och se vad hon säger...

Tarda: Haha. Älskar liknelsen med karl XII. Er bebis ser dock snäppet sötare ut! (ett ganska stort snäpp!)

MorMaria: Vi har bokat 3d ul till den 29 september! Mest för att nu har vi gjort alla andra ultraljud så nu är det 3D kvar. Haha.
    Haha, då finns det inget mer ultraljud att gör nu då.. Låter häftigt det där!! Glad
    Jag tycker bara att ska vara helt ärlig på jobbet och berätta som det är att du bli helt slut av att arbeta så många timmar per dag. Det har du verkligen rätt till även om du inte har arbetat så länge på den positionen. Du har väl fått den positionen av en anledning och då borde de vara lite rädda om dig tycker jag.. Stå på dig!! Inte fega ur. Du kan!! Prata med barnmorskan, hon har säkert något bra förslag..
    Krya på dig!!
  • Jätten gluff gluff

vadå plusmedlem cotton? det är inte jag heller, men bilder är ju bara att lägga in?

• Jätten gluff gluff

men du har ju lagt in en bild cotton. Åh så vackra ni var! (är!) Jättefint!

• Bjornis
    Jätten gluff gluff skrev 2010-09-10 18:35:02 följande:
    vadå plusmedlem cotton? det är inte jag heller, men bilder är ju bara att lägga in?
    Alla är plusmedlemmar numera. Det var bara förr det fanns plusmedlemskap som jag förstått det!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?