• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • ceropegia

Englastar: Jag blir helt matt när jag läser ditt inlägg.... Förstår inte hur det kan fungera såå dåligt! Konstigt också att du fick så ont..om det nu inte va någonting.. Men skönt att det inte var det heller! Jag åkte in till Sahlgrenskasgynakut när jag var i början av min graviditet. Blödde floder..och de lät mig sitta i korridoren och grina..byxorna var helt nedblodade och ingen brydde sig alls... Trot jag satt där i 3 timmar...sen fick jag göra ett VUL. Gynekologen sa att barnets hjärta slog...men väldigt långsamt..så jag kunnde åka hem och vänta tills den hade dött helt och återkomma då.... Var helt knäckt... Sen visar det sig att bebisen i magen inte alls är döende..utan mår prima.. Lust att anmäla Sahlgrenska då hon sa att det inte gjorde nått om jag åt superstarka värktabletter, för livet där inne var ändå dött. Tänk om jag hade lyssnat på henne.. Så glad att jag åkte vidare till Carlanderska dagen efter..

Läntar efter Liten i magen! :)
  • Englastar

men herregud, folk är inte riktigt kloka.... undrar vad de skulle säga om de fick ett sådant bemötande själva?
    tycker absolut du ska anmäla, om inte hela sjukhuset så i alla fall den specifika personen som sa detta. Det är ju under all kritik... En andra åsikt är tydligen A och O i det här sammanhanget. Skönt att det löste sig....

• Mela75
    ceropegia skrev 2010-09-22 13:20:08 följande:
    Englastar: Jag blir helt matt när jag läser ditt inlägg.... Förstår inte hur det kan fungera såå dåligt! Konstigt också att du fick så ont..om det nu inte va någonting.. Men skönt att det inte var det heller! Jag åkte in till Sahlgrenskasgynakut när jag var i början av min graviditet. Blödde floder..och de lät mig sitta i korridoren och grina..byxorna var helt nedblodade och ingen brydde sig alls... Trot jag satt där i 3 timmar...sen fick jag göra ett VUL. Gynekologen sa att barnets hjärta slog...men väldigt långsamt..så jag kunnde åka hem och vänta tills den hade dött helt och återkomma då.... Var helt knäckt... Sen visar det sig att bebisen i magen inte alls är döende..utan mår prima.. Lust att anmäla Sahlgrenska då hon sa att det inte gjorde nått om jag åt superstarka värktabletter, för livet där inne var ändå dött. Tänk om jag hade lyssnat på henne.. Så glad att jag åkte vidare till Carlanderska dagen efter..
    Hemskt ledsen att  du fick uppleva det. jag åkte dit med en gång  pga av att jag trodde att jag fått missfall utan att veta om jag var gravid. De tog emot mig med en gång fick värktabletter efter de bekräftade att jag inte var gravid. Värmekudde och undersökning..hur snälla som helst.
    Det handlar nog om man haft otur och träffa fel sköterskor. 
  • Kajsa30
    Så fruktansvärt, man blir ju helt matt när man läser det. Även Englastars berättelse, usch! Har som tur är inte råkat ut för något liknande än men man bir ju lite mörkrädd att det inte funkar bättre.
  • MorMaria81
    Nej! Fy! Det är ju helt sjukt att du kan få ett sånt besked utan att de är helt säkra!!!
    Jag blir arg och ledsen att det kan vara så!
  • Liinda

Usch vilken otur ni har haft vid era sjukhusbesök. Vissa ska inte arbeta inom vården eller med människor alls.. !
    Jag blir så arg när jag hör detta.. FY!
     :@ 

• Jätten gluff gluff

Ja, det är ju hemskt!

Gomorron på er! Hur mår alla idag?

• Englastar

Finfint, förutom att min jobbdator hänger sig och jag kan inte skicka mail.... inte så bra.....

• Jätten gluff gluff

aj då... inte bra alls då ju.... *kramar om*

• MHEK

Gomorron! Jag mår bra, liten förkylning som hängt med ett tag men jag hoppas att det inte blir värre. Hur mår du?

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?