Inlägg från: Kajsa30 |Visa alla inlägg
  • Kajsa30

Första barnet, i Göteborg?

Jätten gluff gluff skrev 2010-06-27 20:02:32 följande:
    Jag går nästan bara omkring i mammabyxor jag... har köpt två par jeans & två par trekvartsbyxor & ett par korta, alla med sån där mudd. Jätteskönt, jag hade bara två par byxor som jag kunde ha innan. Men visst känner man sig tjock innan magen liksom ser gravidig ut! Jag längtar så tills jag är i typ v 20, då syns det nog, iaf gör det det på min kompis, hon har jättefin kula.

Jag har köpt mandelolja förresten, på apoteket, som jag smörjer in magen, höfterna & brösten med varje kväll, hoppas på att det åtminstone minskar bristningarna....
    Var köpte du dina mammakläder? Jag tycker att det är svårt att hitta annat än på Polarn  & Pyret i Gbg och där är det ganska dyrt. HMs mammaavdelning på Kungsgatan var verkligen en besvikelse, iaf när jag var där. Jag har inte kunnat ha mina vanliga byxor på länge (är i v 20 nu) utan har köpt resårjeans på Zara men även dessa börjar bli obekväma och hasar ner.  Behöver köpa riktiga mammabyxor. Jeanskjolen på Polarn & Pyret är iaf underbar kan jag tipsa om.
  • Kajsa30

Och jag har en aprikosfärgad tröja, vita jeans och en hyffsat rejäl gravidmage =). Heter Karin och inte Kajsa men det där kan vi reda ut när vi ses =). Ska bli trevligt!!

Hur ska man komma ihåg vad alla har på sig. Kan inte alla ta på sig en strut på huvudet eller nåt ;). Ja ja, det ska nog ordna sig. Alla kommer nog se ungefär lika förvirrade ut =).

• Kajsa30

Håller med, det var verkligen skoj att träffa er live!

Välkommen in i tråden Mia.

• Kajsa30

Hej hej,

Jag skulle hellre ses v 33 för v 34 är jag i Barcelona, men alla kommer ju ändå inte kunna så vill ni ta det v 34 så är jag med nästa gång istället. Mitt förslag är annars tisdag den 17 aug. Lika bra att börja diskutera datum direkt för sen försvinner veckorna iväg och många har förmodligen ingen tillgång till dator på semestern.

Cotton: Lycka till imorgon. Det kommer att gå jättebra!! Jag får också lust att göra ett extra UL eftersom jag inte känner några sparkar och är lite nojig.

• Kajsa30

Wow kan man få en dvd på bebisen?? Hade jag helt missat. Kanske är värt att göra UL snart igen då =).

• Kajsa30
    cotton skrev 2010-07-01 15:32:02 följande:
    Hmiw1981, grattis till plusset och välkommen hit! Vi är ett jättegott gärn med blandade BF (jag har också i februari) som pratar om det mesta och som träffas regelbundet.

TACK underbara tjejer för era tankar. Kändes som en stor sten släppte från hjärtat faktiskt och som jag faktiskt ska kunna vara lycklig och trygg i min graviditet. Bebisen var så söt och man såg dess händer och huvudet med ögonen och allt. De har verkligen bra utrustning på MammaMia.

Lycklig 2010, snart är du hemma och kan uppdatera oss nyfikna själar här!
    Härligt att allt såg bra ut!!! Jag har ju också mått kanon så alla måste faktiskt inte må dåligt även fast det då såklart blir mer uppenbart att man är gravid. Bara att njuta istället och hoppas att man har lika tur med nästa barn =)!!
  • Kajsa30

Vilken fin bild!!! Och jag är också avis på er som har en dvd.

Fika kl 17:30 den 17 aug blir väl kanon. Vi kan väl bestämma senare vart vi ses.

Polarn och pyret har stor rea på hemsidan www.polarnopyret.se sedan onsdag morgon, borde finnas en del kvar. Jag var tvungen att köpa lite söta bodys och byxor också. Så gräsligt gulligt!! Köpte en hel del åt mig också =).

• Kajsa30

I eftermiddag ska jag förresten på undersökning igen hos barnmorskan. Ska väl mäta magen och väga mig och sånt antar jag. Tänkte även be henne lyssna på hjärtjudet. Det borde hon ju kunna göra? Jag är därför lite nervös idag...

• Kajsa30

Jag kan bara hålla med föregående talare. Väldigt tråkigt att du tagit det så Mia för jag kan garantera att det inte är något personligt att ditt inlägg missats utan bara en slump. Ibland svarar ingen på ens inlägg, ibland nästan alla. Själv hinner jag bara läsa typ varannat inlägg när man har stressigt på jobbet, men man försöker svara så gått man kan på de inlägg man hinner läsa. Hoppas också att vi kan fortsätta ha en god stämningen här i tråden för det har det verkligen varit hittills.

• Kajsa30
    Fialisan skrev 2010-07-02 11:50:48 följande:
    Hejsan tjejer, kom på att jag glömde uppdatera mig efter vi var på ultraljudet i onsdags. Men allting såg jättebra ut och lillfisen växer som den ska =)   blev dock lite förvirrad, för först så sa hon att bebisen växte bra och var i fas med mina veckor 20+2, men ändå flyttar hon bak mig 9 dagar, så jag hamnade på 19+0 =( Tycker det var väldigt tråkigt då jag var så glad att jag äntligen passerat hälften. Men men, är på väg mot hälften igen nu, snart där :P
    Är det någon som skulle vilja träffas lite innan fikan i augusti kanske? Känner att det är väldigt lång dit, jag som missade förra med. Känner att jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk då jag inte riktigt lyckats med det sen jag flyttade hit för 2 år sen, visst så har man ju jobbarkompisarna, men jobbar så konstigt och olika så dom hinner man inte träffa heller :D
    Härligt att allt såg bra ut. Då är du och jag nästan i samma veckor =). Jag är i v 20 (blev också bakflyttad 5 dagar - trist). Jag hade gärna fikat innan dess men är borta i nästan 5 veckor fr om nästa vecka. Ev. mellanlandar vi lite i Gbg i början av aug så då kan jag höra av mig.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?