Inlägg från: ceropegia |Visa alla inlägg
  • ceropegia

Första barnet, i Göteborg?

Lillebäcks mamma: Tvingar de mig att föda vaginalt så kommer jag också vara livrädd för saxen nu! Gah! ;P
    Jag vet att det finns risker med snitt..men det finns det med de vaginala förlossningarna också...så jag är helt införstådd. Läst på rätt mkt. Köpte en bok om kejsarsnitt förra året som jag kan framlänges och baklänges typ :P

Vart har ni andra planerat att föda? Tittat på vagnar? Den enda vagnen som går in i min Toyota Aygo är Bugaboo så det finns inte mkt att välja på :)

Läntar efter Liten i magen! :)
  • ceropegia

Fick också ett tips på en maglösande gegga..av min BM.. Rävlandaröran tror jag den heter.. Man skulle hacka katrinplommon, russin, blanda med linfrön och hälla på vatten..sen skulle det stå och dra i kylskåpet några dagar..sen skulle man äta några skedar om dagen...blääää... :P

frökenelin: Har också varit orolig då jag har mkt molvärk..men min BM sa att det är ligamenten..precis som lillebäck sa.. Så det är nog inget att oroa sig för!

cotton: Härligt att du kryat på dig! :)

• ceropegia

Kajsa30: Att flyga efter v.28..gäller väl bara vid långflygningar? Trodde man kunnde flyga längre med inrikes.. Så jag tolkat det. Och att det skulle vara farligt att utätta barnet för den strålningen..nja...då tror jag nog det är värre med daglig inandning av avgaser etc. Flyg så länge det känns ok. Sen finns det ju alltid tåg..

Jag har lagt på mig en heel del och är bara i v.19.. Men så gick jag upp några kg under hormonbehandlingen vid Ivf:et.... Bryr mig dock inte så mkt.. Går att barnvagnspromenera och amma bort de kilona :)

• ceropegia

Hej på er tjejer! Här är en som inte varit så bra på att använda FL på senaste.. Mkt pga flytt från Billdal till Johanneberg. Men nu tänkte jag försöka kolla in lite mer ofta och dessutom skriva i tråden!

Djurgårdsrutan: OJ, va tidigt! Men va skönt att allt gått bra och att ni får så fin vård. Bara lite trist att det kommer bli...dyrt.. Men vad gör det, bara lillan mår bra! GRATTIS!

• ceropegia

Cotton: Jag säger som de andra. Ha en uuunderbar dag imorgon! Håller tummarna för fint väder!

• ceropegia

Bjornis: Mkt fina saker du hittat på Lindex! Dock inte sett dem i butik jag heller... Har ni börjat kika på namn? Vi har var sin lista med pojknamn men har nog lite svårt att enas :P

Tradera är beroendeframkallande! :)

Cotton: Hoppas du loggar in snart! Vill höra hur den stora dagen var! Kanske se bilder? :)

• ceropegia

Attans också.. Kommer aldrig kunna komma med på fika känns det som! Lyckats boka in ett möte 18.30 på måndag..... Jaja..det kommer väl fler fikor!!

Har ni andra fått fylla i vilket bvc ni vill tillhöra?!? Jag fick frågan nu sist..skall fylla i hos min bm..men har inte så stor koll på de i centrum.. Lutar dock åt Carlanderska.....

Bjornis: Kan återkomma med namn om några dagar när jag och mannen haft vårt "prat" som han lovat mig ;) Men jag kan säga att han är mer för traditionella namn..medans jag vill ha ett inte allt för konstigt men gärna lite unikt och inte jättevanligt..gärna kortare namn..

• ceropegia

Cotton: Jag återkommer med det ;)

Eftersom jag inte verkar ensam om att inte kunna komma på fika kanske vi kan sätta upp ett till datum? Kanske har missat det men finns det någon fikatråd? Annars kanske det är bra att ha en sån..känns som datum för fika lätt drunknar bland alla meddelanden? :)

• ceropegia

Cotton: Din mans namn är jättefint..men det är tyvärr också det enda som passar min svärmor (blä)..och jag är inte alls inne på en Karl.....

Känns lite som svärmor är som svärmodern i Solsidan när det gäller en heel del..och även då namn grejen..så vi kommer inte alls ge henne några utav våra namnförslag iaf...orkar inte höra hur konstiga och fula och fel de är :P

• ceropegia

Kul att höra lite andra åsikter om svärmödrar ;) Är en stark kvinna i vanliga fall..men i mitt fall är det mer hon som skrämmer mig..än tvärt om.. Spelar ingen roll vad jag säger så har jag fel..allt vi gör är fel..vi möblerar fel..uppfostrar mannens tidigare barn fel...massor av fel..ingen drömsvärmor direkt... T.o.m på vårt bröllop för 3 år sedan gick hennes bröllopstal ut på att prata om hur märkligt det var att hennes son valt en tjej som var så olik henne själv...... Men men.. Det är bara att stänga av öronen ;)

Bjornis: Hoppas du får tummen ur och vågar prata med de som sitter högre upp än dig ang att gå ner i tid.. Inget job är värt att köra sig i botten för.. Du måste ju njuta av din växande mage också! Inte bara tycka att allt känns kämpigt!

Lycklig2010: Det är nog lungt med bebisen :) Har du provat att dricka något riiktigt kallt? När jag dricker kall juice så blir det världskrig där inne ;)

Tarda: Söt krigarkung ni har ;)

• ceropegia

Lycklig: Skönt att du kännt av bebisen! :) Man känner sig alltid lugnare då.. :) Jo, hon är rätt..pest.. min man vet att jag tycker det och han tycker att hon är rätt bedrövlig han med...men som tur vad bor hon i Göteborg..och nu bor vi inte längre inom promenadavstånd..så det blir besök i lagom dosering ;)

• ceropegia

MorMaria: Äter du extra järn? Jag mådde p*ss för några veckor sedan..visade sig att järnvärdena var botten. Så det räckte inte med Mitt Val Kvinna, jag fick börja med Duroferon också..

• ceropegia

Cotton: Jag vet inte vad jag skall säga...... Bara grinar för er skull.. Varför? Sånt här får inte hända :( :( Och ni som kämpas så...gått igenom IVF och allt..... Livet är så orättvist.... Kramar till er..

• ceropegia

Klart att man blir extra orolig när någon i samma sits blir drabbad av nått så hemskt....
    Kan inte släppa tanken på vad som hänt Cotton...lider nått så oerhört med dem :( :( Att behöva förlösa sitt livlösa barn
    :´(

• ceropegia

Låter som en kanon dag/tid för fika :) Och ni verkar gilla Condecco i Linné ;)

• ceropegia

Englastar: Jag blir helt matt när jag läser ditt inlägg.... Förstår inte hur det kan fungera såå dåligt! Konstigt också att du fick så ont..om det nu inte va någonting.. Men skönt att det inte var det heller! Jag åkte in till Sahlgrenskasgynakut när jag var i början av min graviditet. Blödde floder..och de lät mig sitta i korridoren och grina..byxorna var helt nedblodade och ingen brydde sig alls... Trot jag satt där i 3 timmar...sen fick jag göra ett VUL. Gynekologen sa att barnets hjärta slog...men väldigt långsamt..så jag kunnde åka hem och vänta tills den hade dött helt och återkomma då.... Var helt knäckt... Sen visar det sig att bebisen i magen inte alls är döende..utan mår prima.. Lust att anmäla Sahlgrenska då hon sa att det inte gjorde nått om jag åt superstarka värktabletter, för livet där inne var ändå dött. Tänk om jag hade lyssnat på henne.. Så glad att jag åkte vidare till Carlanderska dagen efter..

• ceropegia

Tarda: Jättefina bilder :) Du får lägga ut proffsbilderna sen också! Finns inget finare än bröllopsbilder (och bebisbilder då...)...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?