• Katsy

Första barnet, i Göteborg?

Kiaa: Bra att veta.. Fast just nu har det avtagit. inte mått illa på två mornar så nu är jag super nojjig.. haha! :P

• Katsy

Härligt med vagninköp lycklig2010.. vi gluttar för fullt på blocket ochså! :D

Håller med Cotton att det inte finns något som heter "för tidigt". Har sätt så många som säger (och det är klokt) att man väntar barn inte missfall. Mycket kloka ord. Jag behövde "höra" det eftersom jag också kände att det var lite tidigt att titta vagn osv.

Men nu har jag släppt det och tittar för fullt! :D

Förresten, jag som klagde på illamående för ett par dagar sedan, tack vare era fina tips så verkar det som att jag har fått bukt med det.. Tack så mycket! :D

• Katsy
    MHEK skrev 2010-07-20 11:18:29 följande:
    Vad kul med vagninköpet Lycklig2010 Glad Och Katsura vad skönt att illamånedet har släppt. För mig verkar det inte gå över tyvärr, är i v. 8 nu så jag hoppas att det avtar om senast två-tre veckor iallafall. Jag försker njuta av graviditeten trots illamåendet. Har berättat för några som står oss nära nu och det är så kul med folks glada reaktioner.
    Jag ropade nog hej lite för tidigt.. Igår under dagen fick jag ett illamående anfall så att säga :P haha Men jag mår inte illa jämt och ständigt . Går verkligen upp och ner! ;)

Åh ja vi längtar efter att berätta.. ska på inskrivning den 27 juli och den 31 så ska vi träffa familjen så vi tänkte berätta då när alla är samlade! Ser så fram emot det :)
  • Katsy
    Sassy:
    Gud ja!! Hade jag inte haft FL så hade jag nog exploderat. Känner för att skrika ut det till hela världen.. haha. Det har ju inte direkt börjat synas ännu fastän att jag får för mig att det gör det ibland (kan vara lite svullen då och då nämligen om magen).. Och det är ändå "hundra år" tills 31 då vi tänkte berätta till familjen..

Hur vi ska lyckas hålla oss tills dess vet jag inte.. Får låsa in oss eller något ;) Lyckan är verkligen total! Går runt och ler sådär super fånigt stup i kvarten. Och shit vad blödig jag har blivit!! Ler jag för mycket så kan tårarna börja komma, har aldrig varit med om det innan. :P

---------------------------

Oj, missat totalt att det var fika, men jag kommer nog att vara med på någon fika lite senare.. Jag hade nog inte orkat idag på tok för varmt.
    Blir kul att träffa er i alla fall lite längre fram och få ansikten till människorna man pratar med här på nätet.
  • Katsy

Jisses vad mycket ni hinner skriva tjejer. Jag hinner inte med!! :P
    just nu är jag sjuk som fasiken med feber och förkylning. Har inte den blekaste var jag sprang på detta!!
    Tittade in här en snabbis för att försöka fördriva tiden.. så trist att vara sjuk.

Ett jätte stort grattis till dig Kajsa30, låter extremt romantiskt det där!! :) All lycka åt er! Solig

Åh, vill också åka iväg och titta barnvagnar. Men det får bli senare när man orkar :P Några tips på bästa vagnen? Vi vill ha något med rejäla och stabila hjul. Inge svänghjul då det känns som att det kommer bli riktigt jobbigt i snö och slask.. ;) Vi har titta ganska mycket på Brio kombi vagnar på blocket och även Emmaljunga. Gillar verkligen Emmaljunga då min syster hade sådan vagn till bägga sina söner.

• Katsy

Oj jag är super yr jag med.. Ibland känns det nästan som om jag är smått berusad. Lite små irriterande så! Flört

Idag var jag på mitt första möte med Barnmorska. Känns jätte bra.. Är i v. 6+ sa hon. Så våran lille kommer alltså runt den 20 mars 2011. Otrolig känsla.

Dock var jag super tetig på vägen hem så vi köpte ett till test, som såklart visade positivt.. HAHA! Min man bara skakade på huvudet och skrattade åt mig lite smått.

Är jag ensam om att vara så här tetig?

• Katsy
    Jätten gluff gluff skrev 2010-07-27 15:12:31 följande:
    Närå... ensam e du inte! Jag har nog testat 8 ggr totalt tror jag... men nu har jag slutat.
    Haha vad bra... Då behöver jag inte oroa mig för att det slagit slint i huvudet på mig. Tror dock jag ska sluta testa nu. Sträcket kan nog inte bli blåare nu (använda apotekets test).. Till helgen planerar vi att berätta till familjen. Känns underbart!
  • Katsy

Inte skrivit på ett tag..

men jag försvinner nog från Familjeliv ett tag. Igår fick jag ett missfall och ja det känns. Mycket blandade känslor.
    Ska tillbaka till doktorn imorgon för mer blodprover så att dom kan stryka att jag har något som växer i äggledaren ... Vet inte riktigt vad det var dom såg på ultraljudet men något liv i livmodern fanns det inte.

Jag återkommer säkerligen till nästa gång för vi ger inte upp. Ramlar man av hästan så ska man upp igen som dom säger.

Lycka till nu alla!

• Katsy

Tack så jätte mycket DjurgårdsRutan och Lycklig2010

• Katsy
    Mina 78 skrev 2010-08-03 11:44:39 följande:
    Usch vad tråkigt Katsura. Hoppas du hittar nya krafter och försöker igen :) Kram
    Tack, jodå vi tänker inte ge upp. Bara att ta nya tag efter nästa lingonvecka. Måste vänta såpass vilket känns lite segt.

Kram
  • Katsy
    MorMaria81 skrev 2010-08-05 14:15:24 följande:
    Styrke kramar till dig Katsura!!
    Tack så jätte mycket.. Har inte orkat sitta vid datorn så jag har missat en heldel här på Familjeliv.
    J0SSAN skrev 2010-08-05 21:05:25 följande:
    Katsura - fy vad tråkigt! Hoppas verkligen äggledarna ser bra ut så att ni kan försöka snart igen. Håller tummarna för dig.

Björnis - jag visste inte ens att för höga järnvärden kunde vara ett problem! Trodde bara man skulle oroa sig för för låga värden och äta extra tillskott osv... Finns det något du kan göra för att sänka värdena?
    Tack, dom fortsätter att ta blodprover på mig varannan dag (många besök och stick i armen). Hormonnivåerna går stadigt ner så jag förstår inte riktigt varför dom håller koll. Antar att dom bra är noggranna. Det uppskattas såklart.

När allt det här är klart så är det dags för nya tag.. Tack för alla kramar och positiva tankar ni alla skickat åt vårat håll..
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?