• Mela75

Första barnet, i Göteborg?

Jätten gluff gluff skrev 2010-08-25 13:35:24 följande:
    Jag har köpt gravidkudde Mela75... love it! Den är typ 150 cm lång & fylld med små små plastkulor. Sover jättedåligt utan den & får ont i höfterna. Köpte den i en butik i karlstad som jag inte minns vad den heter. Men den finns på nätet också. Kostade ca 300 kr.

Cravings.... nja... njäe... oliver... surt godis. Men ingen extremt.
    Jag står i valet och kvalet mellan en ng baby och en dreamgenii.. lite beslutsångest.
  • Mela75
    Englastar skrev 2010-08-25 13:35:38 följande:
    Jag vet, jag har ställt ett paket i kylen på jobbet så det finns tillgängligt :o) tänkte försöka undvika den kuddkostnaden till förmån för vanliga kuddar att lägga mellan knäna när man ska sova. Ska ju underlätta i princip lika mycket sägs det... igår natt var första natten jag vaknade vid 03 och behövde gå på toa - annars har jag varit förskonad från det helt och hållet.
    Jag har testat vanlig kudde men jag rör mycket på mig så det verkar inte funka.
    Lyckans dig att ha sluppit det fram tills nu :)
  • Mela75

Jag ser att ni har lägenheter på tapen. Hur många av er har eget rum till bebsien även om spjäsängen kommer att stå i sovrummet i början???

• Mela75

Det är svårt att hitta bra lägenheter i göteborg till ett rimligt pris. Det var därför vi flyttade till kungälv.
    Vi hade en tvåa och hade inte fått plats med spjälsäng i sovrummet.

• Mela75
    Liinda skrev 2010-08-26 21:37:51 följande:
    vi har ett eget rum till bebisen, får väll se när man flyttar in den bara.. Jag vill ju ha den så nära som möjligt.. :)
    Hur har du det själv? 
    Vi har eget rum till bebisen när det är dags att flytta in sängen..Vi sökte på boplats hur länge som helst och ändå skulle min sambo få förtur då han var skriven i Helsingborg och pendlade. Men det enda vi kunde få var på Eriksberg för över 11 000. "S" Det funkar inte nu då jag pluggar.
    Och vill absolut inte  bo i biskop och dylikt ..så vi köpte större innan vi blev gravida.
    Det var iaf ett bra val för oss för vi betalar mindre för en 4:a. och det tar ju bara 25-30 min med direktbuss 15-20 med bil in.
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 11:36:53 följande:
    nja, eriksberg är inte det roligaste när det är så dyrt.. & ne, speciellt inte när man pluggar..
    Vad pluggar du för nått förresten? Jag pluggar oxå nu, men hoppas att hinna klart, men då får knodden ligga kvar några dagar. :P

Ne, det är ju verkligen inte krångligt att ta sig in till göteborg här ifrån.. 
    Jag läser 3 året nu på molekylärbiologprogrammet..så jag hoppas den lilla kommer som den ska, men kommer nog att missa tentan ändå. Men sånt går alltid att fixa i efterhand.
    Vad läser du själv?
  • Mela75

Ja min utbildning är 5 år..så jag har 2 och halv kvar när jag föder.. men jag tänkte skriva min uppsats hemma för det är det jag har kvar på kandidaten. SEn är det 1 år kurser och 1 år  labbande med att skriva uppsats..min sambo kommer att vara pappaledig så jag kan plugga mer senare.

• Mela75

Vad jag har förstått så får vi usel mammapenning..känner någon som hade bara uppsatsen kvar och fick ca 3500 i månden så det är det vi har räknat på tills jag får besked från fk.

• Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 12:14:07 följande:
    Ja, jag räknade med det först med, men sen sa min klasskompis att när man tar CSN så låser det den tidigare inkomsten, så man får beräknat på det man tjänade innan man började plugga.. men jag undrar om det är när man tar lån eller om det är när man börjar med bidrag & det me? Man vet ju inte & därför kan dom ju lura skiten ur en.. dom vill ju inte betala ut mer än nödvändigt..
    Oavsett så är jag illa ute då jag jobbade 4 år i Usa..
  • Mela75

Man kan hoppas på det bästa, annars kanske man blir tvungen att plugga vidare efter 7-8 månader :(

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?