• Liinda

Första barnet, i Göteborg?

Mela75 skrev 2010-08-26 15:37:27 följande:
    Jag ser att ni har lägenheter på tapen. Hur många av er har eget rum till bebsien även om spjäsängen kommer att stå i sovrummet i början???
    vi har ett eget rum till bebisen, får väll se när man flyttar in den bara.. Jag vill ju ha den så nära som möjligt.. :)
    Hur har du det själv? 
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 09:25:45 följande:
    Vi har eget rum till bebisen när det är dags att flytta in sängen..Vi sökte på boplats hur länge som helst och ändå skulle min sambo få förtur då han var skriven i Helsingborg och pendlade. Men det enda vi kunde få var på Eriksberg för över 11 000. "S" Det funkar inte nu då jag pluggar.
    Och vill absolut inte  bo i biskop och dylikt ..så vi köpte större innan vi blev gravida.
    Det var iaf ett bra val för oss för vi betalar mindre för en 4:a. och det tar ju bara 25-30 min med direktbuss 15-20 med bil in.
    nja, eriksberg är inte det roligaste när det är så dyrt.. & ne, speciellt inte när man pluggar..
    Vad pluggar du för nått förresten? Jag pluggar oxå nu, men hoppas att hinna klart, men då får knodden ligga kvar några dagar. :P

Ne, det är ju verkligen inte krångligt att ta sig in till göteborg här ifrån.. 
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 11:39:53 följande:
    Jag läser 3 året nu på molekylärbiologprogrammet..så jag hoppas den lilla kommer som den ska, men kommer nog att missa tentan ändå. Men sånt går alltid att fixa i efterhand.
    Vad läser du själv?
    okej. :) När är du färdig då? Ja, jag oroar mig inte så mycket.. Min största fasa är dock att jag skall få värkar när jag är i skolan..
    Men, då får jag väll ringa en ambulans.. :P

Jag läser till lärare. för 0-6åringar, men även upp till år 2. Så jag är färdig den 14 januari.. Men beräknad till den 6:e.. men det löser sig. :) 
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 11:54:35 följande:
    Ja min utbildning är 5 år..så jag har 2 och halv kvar när jag föder.. men jag tänkte skriva min uppsats hemma för det är det jag har kvar på kandidaten. SEn är det 1 år kurser och 1 år  labbande med att skriva uppsats..min sambo kommer att vara pappaledig så jag kan plugga mer senare.
    okej, ja, men då har ni det ju ordnat. :P det kommer gå galant..
    nått annat som oroar mig är pengarna sen.. hur det blir med föräldrapenningen & så eftersom man pluggat.. Men vi ska ringa försäkringskassan & boka ett möte så man vet.. men man skulle ha någon insatt så man vet, dom kan nog dölja en del vägar.. 

• Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:08:33 följande:
    Vad jag har förstått så får vi usel mammapenning..känner någon som hade bara uppsatsen kvar och fick ca 3500 i månden så det är det vi har räknat på tills jag får besked från fk.
    Ja, jag räknade med det först med, men sen sa min klasskompis att när man tar CSN så låser det den tidigare inkomsten, så man får beräknat på det man tjänade innan man började plugga.. men jag undrar om det är när man tar lån eller om det är när man börjar med bidrag & det me? Man vet ju inte & därför kan dom ju lura skiten ur en.. dom vill ju inte betala ut mer än nödvändigt..
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:20:04 följande:
    Oavsett så är jag illa ute då jag jobbade 4 år i Usa..
    ja, det é klart, det kanske inte räknas nej..
    Ja, vi får väll se vad dom säger.. Hoppas man får nån bra bara... 
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:30:31 följande:
    Man kan hoppas på det bästa, annars kanske man blir tvungen att plugga vidare efter 7-8 månader :(
    Ja, jag har redan planerat att jobba extra när man slutat amma.. så kan mannen vara hemma kvällar & helger när jag jobbar..
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:39:56 följande:
    Jag vill inte gå tbx till undersköterska, aldrig mer. Så jag läser hellre full tid.
    hehe, jag trivs faktiskt med att arbeta inom vården. Inte som att jobba på förskola, men det duger när man behvöer pengar.. :P
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:55:38 följande:
    Nej inte efter förtal, skitsnack och stående inbeodringar varje dag pga av att min kollega var sjuk och jag var tvungen att vänta på kvällspersonal. Jag gick till slut över huvudet på chefen när jag slutade med omdelbar verkan. Han fick sparken sen nyanställde de 23 stycken. Vi gick på knäna.
    ne, det låter ju inget vidare alls..

Jag tror inte att jag skullle vilja jobba med det på heltid, med de arbetstiderna som är & de kraven som finns på oss.. Men jag trivs med att jobba timmar & under sommaren, Dock vill jag verkligen inte jobba helgen nu då jag börjar skolan på måndag. :( Hade vart skönt med lite ledigt.. men, men.. jag har valt det själv.. :P
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 13:10:05 följande:
    Ok jag har ledigt till onsdag :)
    fy va gött.. jag ångrar att jag tog på mig helgen med.. man är inte riktigt van vid att man inte orkar som förr.. :P
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?