Inlägg från: muminbebis |Visa alla inlägg
  • muminbebis

Första barnet, i Göteborg?

cotton skrev 2010-08-24 11:29:23 följande:
    Grattis Muminbebis och MHEK till fina KUBresultat!

Vad gulligt att er bebis somnade mitt i aktiviteten MHEK... Det är så gulligt med bebisar som ju kan somna lite när de känner för det...
    Tack Cotton!
    Hoppas att du mår prima:)
  • muminbebis
    cotton skrev 2010-08-24 12:18:06 följande:
    Jo då, jag mår jättebra, men har fått lite växtvärk igen... liksom ömsom molande och ömsom nyp i magen som skulle kunna vara bebisen (önsketänkande...).
    När har du BF?
    Jag känner igen det där stickningarna. Själv är jag inne i en period där jag inte känner så mycket i själva magen, men den är rätt svullen ändå:)...
  • muminbebis
    Englastar skrev 2010-08-24 12:58:51 följande:

Samma här - fick byta byxor väldigt tidigt, väldigt olika med hur snabbt det växer till i början men man får nästan hoppas att det stannar av lite snart, annars kommer det blir väldigt stort mot slutet :o) dock har jag bara gått upp mellan 2-3 kg ENBART på magen så det märks stor skillnad...

I övrigt är det skönt att äntligen börja må riktigt bra, inga illamåenden eller nåt, bara en aning känningar i ljumskarna och ryggen. Men peppar peppar, bara för att man sagt det så händer säkert något :o)

Kul för alla med bra prov.... Hur kommer det sig att ni gör KUB? pga ålder eller bara oro? Om en vecka är det dags för RUL...

Jag gjorde kub-testet av ren oro. Det känns bättre att ha det gjort så man slipper fundera i onödan. Är 33 år, så jag fick betala 1600.
    JAg har också gått upp på magen och jag är i vecka 12... När ska du ha?
  • muminbebis
    JanMam11 skrev 2010-08-24 13:10:27 följande:
    Hej hej! 

Här är en blivande mamma till. Är 31 år och bor på Redbergsplatsen. Var på UL idag och fick se att det är en liten pojk vi väntar. Vilken upplevelse det var, helt otroligt!
    Hej och välkommen:)
    Visst är det skönt att se de små liven. Vilken vecka är du i?
  • muminbebis
    MHEK skrev 2010-08-24 14:56:17 följande:
    Skönt att inte vara ensam om mammabyxor Flört Hela sommaren har det gått bra med mina vanliga leggings och tunikor men nu börjar det bli lite kallare.

Englastar, för min del var det inte åldern som gjorde att vi valde att göra kub-test (är 27 år) utan bara allmän oro. Tycker att det är så lång tid tills RUL, kändes skönt att göra ett ordentligt ul lite tidigare. Vad spännande med RUL om en vecka Glad

Välkommen JanMam11 och grattis! Vilken vecka är du i? 
    Jag har också blivit mullig om magen... Får inte på mig vissa jeans längre.. Längtar tills att jag kan säga "Nej jag är inte tjock, jag är gravid"  Det känns som att folk liksom tittar underligt på min kropp. Det syns ju att jag har gått upp och det ser ut som att jag har förstorat brösten..hihihi
    Jag tänkte berätta på jobbet idag. Vi skulle egentligen på p-fest imorgon, men när det  hela kom på tal var det enda som slank ur mig, att jag inte kunde komma....Det som då skedde var att festen blev framflyttad en vecka...
  • muminbebis
    Mela75 skrev 2010-08-24 18:48:33 följande:
    Hej undrar om jag kan hoppa in här fast jag bor i kungälv.  Jag är 34 år och vi ska få vårat första barn i januari.
    Klart att du kan:) Välkommen:)
    Jag är 33 år och bor i Gbg. När har du BF?
  • muminbebis
    Mela75 skrev 2010-08-24 18:52:56 följande:
    Jag har bf den 10 januari än så länge.  Så man har iaf gått halva vägen :)
    Skönt... Själv har jag BF6 mars, så jag har lite längre kvar:)...
  • muminbebis
    Mela75 skrev 2010-08-24 19:12:00 följande:
    Har du börjat känna av sparkar osv??
    Nej jag är ju bara i vecka 12, så än känner jag inte av bebisen. Det känns ju i hela kroppen såklart. Magen är svullen på grund av att tarmar rör sig och håller på, sen har brösten vuxit och jag är ganska trött, även om det börjar gå över. Du som har  BF10 januari kanske börjat känna något?
  • muminbebis

Oj här händer det så mycket att man inte hinner med i svängarna:)
    Vi har inte heller eget rum till bebis, men det fungerar ändå det första året tror vi:)
    Det där med föräldrapeng verkar vara ett krångligt kapitel. Jag jobbade nästan heltid, sen pluggade jag i 5,5 år och jobbade helger och lov. Efter studierna jobbade jag 40% i två månader  och 150% i en och nu jobbar jag 75% fram till sommaren(om det nu inte hade varit för bebis i mars) Jag har ingen aning om vad min mammapeng kommer att beräknas på.....Någon som förstår sig på det?

• muminbebis

Hej!
    Grattis Cotton. Jag håller med de övriga om att din klänning är fantastisk:) och ni ser ut att matcha varandra klockrent:)
    Hur går det för alla?
    Själv går jag nu in i vecka 15. Har kommit i ett stadie då jag inte alls känner mig så värst gravid... Väntar och längtar till att känna den lille och på att magan ska sluta se mullig och/eller svullen ut. Jag vill ha en bebismage liksom:) När får man det?
    För övrigt har dagen idag tillbringats framför datorn i letandet efter ett större boende.

Jag ska försöka hinna fika imorgon, annars hoppas jag att ni får det supermysigt:)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?