Kiaa skrev 2010-08-23 12:39:05 följande:
Orkar man bära en nebis i mjuklift (alt. Baby Björn) tre våningar?
Vi har fått erbjudande om en lägenhet men den ligger på tredje våningen utan hiss. Som tur är finns det barnvagnsförråd på markplan i alla uppgångar (vilket vår nuvarande lägenhet på andra våningen inte har). Frågan är om vi ska fortsätta leta, eller om detta kommer att funka? Nån som har erfarenhet eller har hört andra med samma situation?
Vi har samma dilemma, dock bor vi redan i lägenheten och frågan är om vi hinner köpa något innan februari, vill ju inte ta första bästa bara för att vi inte har hiss.
Jag hade nog satsat om jag var er, att bära en bebis 3 våningar är inte så jobbigt, särskilt inte om den sitter i sjal/sele, däremot kan det blir svårt att få med sig ev kassar och annat man släpar med sig samtidigt. Att det finns barnvagnsrum är ett stort plus, det finns inte hos oss :(
Vad gäller vagn kommer vi nog köpa en Joolz (finns på Storken), den passar in på alla dina kriterier utom det där med mjuklift. Liggdelen är dock väldigt lätt att ta av, har bärhandtag och är inte särskilt tung, så vill man inte väcka barnet går det nog att kånka upp bara den. Den är snarlik buggan i konstruktionen men har ligg- och sittdelen mycket högre upp vilket passar min man som oxå är lång. Framhjulen är större och den känns generellt stadigare (och snyggare enligt mig) än Bugaboo.