• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Kul! Då hänger jag med här!

Jag har BF 25:e december, undrar om man lyckas "knipa" till 2011?
    jag har gått upp 5 kg jag... Känner det på magen, speciellt om jag lligger på rygg, livmodern är som en "oval boll" liksom... stenhård. Nån mer som gör det? Innan det direkt har börjat puta på magen menar jag....

Själv är jag inne i en lite nojjig period just nu, det var två veckor sen jag var på UL & jag vill dit igen! Gärna varje vecka....

• Kajsa30

Jag var på RUL igår - det var helt fantastiskt!! Tänk att den lille är hela 18 cm lång =). Allt såg bra ut, vilken lättnad. Har BF 22 nov, trodde det var typ 18:e. Barnet ligger i bakvägg och rör sig väldigt mycket, så barnmorskan var lite förvånad att jag inte känt mer. Har faktiskt känt lite idag =). Igår och idag har jag bara gått runt och njutit av att vara gravid =).

• Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-06-17 22:54:13 följande:
    Våran heter Lillebäck tills vi vet Glad Det är lite mysigt det med. 
    Jag tror inte att vi kommer att berätta för familj och vänner, utan mest ha det för oss själva - vem det är som döljer sig där inne. De andra får nog snällt vänta på sms:et från BB Drömmer 

Kul om du kan följa med, om inte annat så lär det bli fler fikor framöver! 
    Det är faktiskt smart, att själv ta reda på det men inte nödvändigtvis berätta för andra. BM hade kunnat se könet igår trodde hon men iom att min sambo inte ville veta så ville hon inte kolla efter det, det var nog lika bra det för familjefriden =).
  • SagaOmNatten

Alltså  ni får reda på könet? Vi har bara fått information att man inte får reda på det här utan då får boka privat och betala dyra pengar. Varje gång vi gör UL så flyttar de snabbt när det är runt deras kön. Jag vill veta men inte sambon så jag får snällt vänta.

• Jejja82
    Kajsa30 skrev 2010-06-19 13:01:48 följande:
    Jag var på RUL igår - det var helt fantastiskt!! Tänk att den lille är hela 18 cm lång =). Allt såg bra ut, vilken lättnad. Har BF 22 nov, trodde det var typ 18:e. Barnet ligger i bakvägg och rör sig väldigt mycket, så barnmorskan var lite förvånad att jag inte känt mer. Har faktiskt känt lite idag =). Igår och idag har jag bara gått runt och njutit av att vara gravid =).
    Va härligt att allt såg bra ut och stort grattis.
    Måste kännas otroligt skönt:)
    Jag längtar jättemycket efter vårt RUL som är 7/7.
    Hoppas tiden går snabbt!!
  • Kiaa
    SagaOmNatten skrev 2010-06-19 14:46:55 följande:
    Alltså  ni får reda på könet? Vi har bara fått information att man inte får reda på det här utan då får boka privat och betala dyra pengar. Varje gång vi gör UL så flyttar de snabbt när det är runt deras kön. Jag vill veta men inte sambon så jag får snällt vänta.
    Till oss sa BM att om dom ser det och man vill veta så berättar dom, men att dom inte tittar extra efter det.
    Så vi tänker avvakta till efter UL i vecka 18 för att kolla om dom ser det, annars bokar vi privat (kostar typ 500 kr så det kan det vara värt tycker jag).
  • Kajsa30
    Kiaa skrev 2010-06-19 18:33:19 följande:
    Till oss sa BM att om dom ser det och man vill veta så berättar dom, men att dom inte tittar extra efter det.
    Så vi tänker avvakta till efter UL i vecka 18 för att kolla om dom ser det, annars bokar vi privat (kostar typ 500 kr så det kan det vara värt tycker jag).
    Precis så var det för oss också. De anstränger sig inte och letar efter det men ser de något och är helt säkra så kan de säga det. Säkert också beroende på vilken barnmorska det är. Vår på Östra var iaf väldigt gullig.
  • Soffi83
    Kajsa30 skrev 2010-06-20 19:18:12 följande:
    Precis så var det för oss också. De anstränger sig inte och letar efter det men ser de något och är helt säkra så kan de säga det. Säkert också beroende på vilken barnmorska det är. Vår på Östra var iaf väldigt gullig.
    Våran BM på Östra såg väldigt noga till att vi inte skulle kunna se könet. Vi har varit iväg efter det privat för att få reda på det.
    Grattis att det gick bra förresten och kul att du känner små sparkar nu Glad 
  • Erwanith
    Soffi83 skrev 2010-06-21 08:02:20 följande:
    Våran BM på Östra såg väldigt noga till att vi inte skulle kunna se könet. Vi har varit iväg efter det privat för att få reda på det.
    Grattis att det gick bra förresten och kul att du känner små sparkar nu Glad 
    Vissa bm som gör RUL känner sig inte bekväma (eftersom de är osäkra t.ex.) med att berätta vilket kön det är, RUL är ju främst en medicinsk undersökning. Jag var tvungen att springa iväg och kissa och vet att min man och BM pratade om just att få reda på kön eller så, men eftersom han sa att vi inte ville veta så tog hon inte upp det med mig. Annars tror jag att hon hade berättat...

/C
  • Soffi83
    Erwanith skrev 2010-06-21 09:40:58 följande:
    Vissa bm som gör RUL känner sig inte bekväma (eftersom de är osäkra t.ex.) med att berätta vilket kön det är, RUL är ju främst en medicinsk undersökning. Jag var tvungen att springa iväg och kissa och vet att min man och BM pratade om just att få reda på kön eller så, men eftersom han sa att vi inte ville veta så tog hon inte upp det med mig. Annars tror jag att hon hade berättat...

/C
    Denna BM sa knappt nåt alls. Mumlade bara lite och förde anteckningar. Hon sa knappt nåt om vad hon tittade på. Det privat UL'et var mycket bättre. Hon var supertrevlig och berättade noga så att vi skulle förstå. Inte så lätt att se alla gånger vad hon ser, särskilt inte om man har en liten som gillar att gömma sig.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?