Inlägg från: Soffi83 |Visa alla inlägg
  • Soffi83

Första barnet, i Göteborg?

Oj oj, här har det hänt mycket sedan morgonen...

Fialisan skrev 2010-07-02 11:50:48 följande:
    Hejsan tjejer, kom på att jag glömde uppdatera mig efter vi var på ultraljudet i onsdags. Men allting såg jättebra ut och lillfisen växer som den ska =)   blev dock lite förvirrad, för först så sa hon att bebisen växte bra och var i fas med mina veckor 20+2, men ändå flyttar hon bak mig 9 dagar, så jag hamnade på 19+0 =( Tycker det var väldigt tråkigt då jag var så glad att jag äntligen passerat hälften. Men men, är på väg mot hälften igen nu, snart där :P
    Är det någon som skulle vilja träffas lite innan fikan i augusti kanske? Känner att det är väldigt lång dit, jag som missade förra med. Känner att jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk då jag inte riktigt lyckats med det sen jag flyttade hit för 2 år sen, visst så har man ju jobbarkompisarna, men jobbar så konstigt och olika så dom hinner man inte träffa heller :D
    Jag jobbar 2 veckor till innan jag tar semester så är inte helt omöjlig för en fika någon kväll.
    Grattis till UL också, aldrig roligt att bli flyttad men bebisen kommer ändå när den känner för det :)
  • Soffi83
    Kajsa30 skrev 2010-07-02 18:02:25 följande:

Cotton: Jag brukar google på medicinnamnet + gravid så brukar man få fram bra fakta. Bafucin var iaf ingen fara att äta så det lär ju inte Strepsils heller vara, men det är nog bra att kolla för säkerhets skull.

Lillebäcks mamma: Så Storken är bra alltså. Är det bra priser också?

Jag har varit och lyssnat på rörelser och hjärtat nu och är återigen nöjd och glad och lättad. Allt såg/lät bra och den rörde på sig som sjutton där inne =). Har även anmält mig till Föräldrautbildning men det fanns inte förrän 4 veckor innan jag ska föda och dessutom kl 10-12 vardagar. Jobbar inte folk?? Vet ni nåt annat bra ställe som har föräldrarutbildning på kvällstid som är fritt fram att anmäla sig till? Tänkte också anmäla mig till Magplasket i höst, härligt!! Man känner sig alltid lika lugn och trygg när man har varit hos barnmorskan. Jag måste dessutom ha världens trevligaste och gulligaste.

Mariekex är jättegott :)

Den föräldrautbildning vi blev erbjudna låg också jättekonstigt med tider, första träffen kl 9-11 och sedan 8-10. Var bara tvungen att fråga BM hur de tänker egentligen. Antagligen får vi hoppa på en annan kurs som går kl 16 på dagarna men det är tveksamt om vi hinner fullfölja. Tråkigt att det ska behöva vara så.
    Magplasket har jag anmält mig till på Åby i höst, tror det kan bli kul och längtar efter att få börja :) 
  • Soffi83

Nyss hemkommen från ett tokvarmt Aalborg( 30°), Gravid och värme - ingen bra kombination. Hotell utan AC gör inte saken bättre. Funderar på hur man ska överleva denna sommar, någon som har några bra knep på att hålla sig sval?

• Soffi83
    Fialisan, Kajsa30: Ja det är vattengympa för gravida jag har anmält mig till. Håller med om att det var lite dyrt men kände att jag nog behöver hitta på nåt i gympa väg. Väldigt dåligt utbud här i Göteborg och svårt att hitta kvällstider. Tog Åby för att det ligger när jobbet så jag har inte många meter dit. Har man ingen bil så får saker gärna vara rätt nära.

Lillebäcks mamma : Får bli sånt i sommar. Så länge man jobbar går det bra. AC'n fungerar utmärkt där. Hemma är det mest jobbigt när man ska sova om man inte får ner temperaturen lite i sovrummet.
  • Soffi83
    MHEK skrev 2010-07-05 08:59:45 följande:
    Hej alla Göteborgsmammor och grattis till er :)

Jag är 27 år, bor på Hisingen och väntar mitt första barn. Är inte lika långt gången som ni andra, Bf i början på mars. Men den här tråden kändes ändå bra eftersom jag bor i Gbg och det är första barnet så jag smyger in här. Hoppas alla har det bra i värmen!
    Hej och välkommen. Vilken vecka är du i? Glad
  • Soffi83
    hmiw1981 skrev 2010-07-05 11:21:55 följande:
    Fy tusan så illa jag mår i värmen! :-/ Gick superbra ända tills vi gick in i vecka 7, då slog illamåendet till som en käftsmäll. Hela dagarna, hela nätterna. Så, nu har jag gnällt av mig!  

Andra som har ont av värmen?

Passar på att fylla på med lite mer info, är 29 år och bor i fina Majorna! 
    Värmen är för tillfället ingen vän. Blir väldigt varm fort, speciellt om händer och fötter.
    Kom på mig själv med att gå och känna på alla kyldiskar i helgen Flört
  • Soffi83
    MHEK: Min sambo tycker verkligen att det är jättekul med den lille. Han håller som bäst på och talar om för sig själv att han ska bli pappa. Han är väldigt engagerad i detta. Blev även avundsjuk på att jag har varit ute och fikat så han startade sig en egen tråd för blivande pappor. Verkar som även de är på G att gå ut att fika (även om det rör sig om öl i deras fall) 
    Grattis till bröllopet förresten :)

Kiaa: Jättegrattis! Hur är livet som gift kvinna :) 

Även jag kan tänka mig en fika en kväll nästa vecka. Är upptagen på torsdagen, men annars så kan jag. 
  • Soffi83
    lycklig2010: Ja, det är verkligen skoj honom med en egen tråd. Verkar som han har lyckats ragga upp cotton's sambo :)

Englastar: Verkar var väldigt olika hur ofta BM vill att man ska komma. Jag var där den 29:e juni och ska träffa henne igen den 15:e juli. Blev lite tätt pga semester, men hon ville inte att det skulle gå 4 veckor emellan.
  • Soffi83
    Ceropegia: Välkommen. Skönt att höra att allt gått bra med liten trots blödningar.
    Kul att även du vill hänga på och fika Glad
  • Soffi83
    MHEK: Nej förstår din sambo. Min var inte så inne på det från början heller men sen när det började pratas om fikor och annat så blev han också sugen. Sen är som du säger alltid bra att ha någon att prata med som är i samma situation. Känns annars lätt som att man håller på att prata öronen av folk :)

Någon som har ett förslag på tid och plats för fika? Någon som kan nästa vecka? 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?