• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Bjornis

Grattis till fint ul cotton!

Jag ska med och fika den 17:e så klart nu när jag missade förra!
    Nu ska jag gå och lägga mig istället. Dags för det här borta. Kl är ju redan nio! Hehe.

• Kajsa30
    cotton skrev 2010-07-01 15:32:02 följande:
    Hmiw1981, grattis till plusset och välkommen hit! Vi är ett jättegott gärn med blandade BF (jag har också i februari) som pratar om det mesta och som träffas regelbundet.

TACK underbara tjejer för era tankar. Kändes som en stor sten släppte från hjärtat faktiskt och som jag faktiskt ska kunna vara lycklig och trygg i min graviditet. Bebisen var så söt och man såg dess händer och huvudet med ögonen och allt. De har verkligen bra utrustning på MammaMia.

Lycklig 2010, snart är du hemma och kan uppdatera oss nyfikna själar här!
    Härligt att allt såg bra ut!!! Jag har ju också mått kanon så alla måste faktiskt inte må dåligt även fast det då såklart blir mer uppenbart att man är gravid. Bara att njuta istället och hoppas att man har lika tur med nästa barn =)!!
  • M  i  a

Grattis till er som fått titta på era små!

Idag var jag och maken inne på UL på BMG och fick se vårt lilla hjärtegryn och till vår stora lättnad och lycka så är allt som det ska. Växer precis som h*n ska och BF är ff 23:e jan så det stämmer precis. Alla prover såg bra ut också.

Nu är det KUB om ett par veckor, nervöst men har fått en känsla av att det ska gå bra, hoppas känslan stämmer!

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit Hmiw1981! Grattis till blivande bebis Glad

Tänker på dig Lycklig2010 och funderar på hur det gick på ditt UL idag? Hoppas på glada nyheter och en liten uppdatering kring hur stor bebisen var i vecka 15 Solig Kanske sög på tummen?

Jag tycker vi spikar att nästa fika blir Tisdagen 17 augusti. Men vart ska vi sätta oss den här gången tycker ni? Funkar samma tid som sist, 17:30? 

• Jätten gluff gluff

Hallå!

Äntligen hemma & kan uppdatera er!

Härligt att allt såg så bra ut Cotton! Det gjorde det hos oss också! Det är SÅ imponerande hur noga man kan se allt! Vi var där länge & det kändes som att hon verkligen tog sig tid at visa. Vi såg ett pickande hjärta, en magsäck, urinblåsa, tarmar, revben, ryggrad, lårben, skenben, fötter, tår, armar, fingrar, ögon, skallben, hjärnhalvor, massor helt enkelt!  Knodden låg med huvudet nedåt & ansiktet mot min rygg, så det var svårt att få nån bra bild i profil, men den här fick vi!

Men roligast var ändå dvd:n! All tid vi var där har vi nu inspelat & kan titta på om & om igen! Helt otroligt att ha en film på sitt lill* underverk! Jag är så lycklig!

Tyvärr upptäckte hon att jag har två myom i livmodern. Jag har inte hunnit läsa på vad det innebär, men hon sa att de inte behöver växa & att de isf inte är nåt problem....

Vad kul, vi blir ett gäng på nästa fika med då ju!

Förresten var jag inne & shoppade lite mer mammakläder idag.

• Lillebäcks mamma

Ååh så skönt att höra att allt har gått bra Glad Och vilken söt bebis du har! Tycker mig kunna se en väldigt söt liten näsa där.
    Jag blir gott avis på er som nu har dvd-skivor på era UL och kan kolla på dom om och om igen. Jag tänkte inte så långt jag...

Bra du sa det där om mammakläder, jag tänkte jag skulle ta och tipsa er om asos.com. Jag köpte två klänningar där och allt funkade finfint Glad Vet att även nelly.com har mammakläder med men annars kan man ju bara googla det så dyker det upp lite olika intenetbutiker (vilket ni säkert redan har koll på).

• Jätten gluff gluff

Gomorron!

Ah, tack för tips, jag ska genast kika, de är så svårt att hitta mammakläder tycker jag...

• Soffi83

Grattis både cotton och lycklig2010 till fina UL. Underbart att höra att de små mår bra, eller hur? Glad

• Kajsa30

Vilken fin bild!!! Och jag är också avis på er som har en dvd.

Fika kl 17:30 den 17 aug blir väl kanon. Vi kan väl bestämma senare vart vi ses.

Polarn och pyret har stor rea på hemsidan www.polarnopyret.se sedan onsdag morgon, borde finnas en del kvar. Jag var tvungen att köpa lite söta bodys och byxor också. Så gräsligt gulligt!! Köpte en hel del åt mig också =).

• Kajsa30

I eftermiddag ska jag förresten på undersökning igen hos barnmorskan. Ska väl mäta magen och väga mig och sånt antar jag. Tänkte även be henne lyssna på hjärtjudet. Det borde hon ju kunna göra? Jag är därför lite nervös idag...

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?