• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

Kajsa30, har du varit hos BM än!? (ursäkta dåligt minne, men jag tappade massor med information alla lämnat här efter diskussionen här).

Om inte, när går du?

• M  i  a

Eftersom jag känner mig osynlig och inte tycker att jag ska behöva skriva 2-3 ggr samma sak för att få en kommentar till mitt inlägg (då kan det liksom kvitta) medan andra skriver en sak och får kommentarer direkt så väljer jag att hoppa av. Jag är inte den enda som reagerar på detta, har blivit kontaktad av en annan tjej härifrån som inte fick en enda kommentar trots flera inlägg och då kanske ni ska lyssna till det jag skrivit och uppmärksamma även andra som är nya, bara ett tips inför eventuella nytillkomna för att slippa fler påhopp.

Jag är ledsen om mina ord lät hårda men skriver man om och om igen utan att få kommentarer är det svårt att känna sig välkommen. Att jag skriver något till cotton som svar på hennes inlägg känns orättvist att få kallat det personangrepp när hon själv skriver att jag överreagerar. Att dessutom få höra att man kan hitta en annan tråd om jag inte trivs här tycker jag känns lite onödigt skrivet (snacka om att förvisa någon) så om ni tycker att mina ord var hårda så kanske det inte var bara mina? Och istället för att få sitta och skriva och försvara mig för att jag inte känner mig välkommen kanske det vore snällt om jag kunde få några rara ord om att ni beklagar att mina inlägg blivit dissade?

Och cotton, ni har inte bara missat ETT inlägg utan flera, annars hade jag inte reagerat! Om jag kände att dina ord var hårda så kanske det ligger något i det om jag uppfattar det så? Jag beklagar om mitt inlägg var onödigt starkt men får man 0 kommentar på inlägg på inlägg så blir reaktionen stark.

Hursom önskar jag er lycka till med era graviditeter, jag hoppar ur, särskilt efter denna storm gentemot mig.

Over and out.

• cotton

Fialisan, grattis till ditt UL!!! Men oroa dig inte över att du blir flyttad bakåt (även om jag förstår att det känns trist). Förhoppningsvis flyttas det fram senare... ibland känns det som BM stirrar sig blinda på bebisens storlek i veckorna 18-20. Å andra sidan är det ju svårt att veta exakt när man faktiskt blev gravid... så ägg och spermie kanske letade efter lite extra länge innan bebisen kom till?

Jag tror faktiskt jag kan träffas någon gång i juli. Min semester kommer inte igång förrän vecka 30 och jag är uppbokad några dagar och var, men inte alla dagar...

Så känner någon för att ses i mitten av juli är jag nog på...

• Kajsa30
    Fialisan skrev 2010-07-02 11:50:48 följande:
    Hejsan tjejer, kom på att jag glömde uppdatera mig efter vi var på ultraljudet i onsdags. Men allting såg jättebra ut och lillfisen växer som den ska =)   blev dock lite förvirrad, för först så sa hon att bebisen växte bra och var i fas med mina veckor 20+2, men ändå flyttar hon bak mig 9 dagar, så jag hamnade på 19+0 =( Tycker det var väldigt tråkigt då jag var så glad att jag äntligen passerat hälften. Men men, är på väg mot hälften igen nu, snart där :P
    Är det någon som skulle vilja träffas lite innan fikan i augusti kanske? Känner att det är väldigt lång dit, jag som missade förra med. Känner att jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk då jag inte riktigt lyckats med det sen jag flyttade hit för 2 år sen, visst så har man ju jobbarkompisarna, men jobbar så konstigt och olika så dom hinner man inte träffa heller :D
    Härligt att allt såg bra ut. Då är du och jag nästan i samma veckor =). Jag är i v 20 (blev också bakflyttad 5 dagar - trist). Jag hade gärna fikat innan dess men är borta i nästan 5 veckor fr om nästa vecka. Ev. mellanlandar vi lite i Gbg i början av aug så då kan jag höra av mig.
  • cotton

Mia, alla responser du fått på ditt inlägg har beklagat att du känt dig dissad. 

Men jag önskar även dig stort lycka till med din graviditet och hoppas att du hittar en annan tråd där du trivs bättre.

• Lillebäcks mamma
    Fialisan skrev 2010-07-02 11:50:48 följande:
    Hejsan tjejer, kom på att jag glömde uppdatera mig efter vi var på ultraljudet i onsdags. Men allting såg jättebra ut och lillfisen växer som den ska =)   blev dock lite förvirrad, för först så sa hon att bebisen växte bra och var i fas med mina veckor 20+2, men ändå flyttar hon bak mig 9 dagar, så jag hamnade på 19+0 =( Tycker det var väldigt tråkigt då jag var så glad att jag äntligen passerat hälften. Men men, är på väg mot hälften igen nu, snart där :P
    Är det någon som skulle vilja träffas lite innan fikan i augusti kanske? Känner att det är väldigt lång dit, jag som missade förra med. Känner att jag skulle behöva komma ut och träffa lite folk då jag inte riktigt lyckats med det sen jag flyttade hit för 2 år sen, visst så har man ju jobbarkompisarna, men jobbar så konstigt och olika så dom hinner man inte träffa heller :D
    Åh, jag förstår dig precis. Att bli tillbakaflyttad är ju inget roligt alls. Då går de närmaste dagarna såå sakta. Men du är snart halvvägs igen Glad Härligt att höra att allt såg bra ut! 
    Jag är hemmafru så jag hinner nog få till en fika innan den i augusti, även om jag ska flagga för att det är rätt så fullt på schemat juli-augusti, när sambon har semester och så.
    M i a skrev 2010-07-02 11:54:22 följande:
     Eftersom jag känner mig osynlig och inte tycker att jag ska behöva skriva 2-3 ggr samma sak för att få en kommentar till mitt inlägg (då kan det liksom kvitta) medan andra skriver en sak och får kommentarer direkt så väljer jag att hoppa av. Jag är inte den enda som reagerar på detta, har blivit kontaktad av en annan tjej härifrån som inte fick en enda kommentar trots flera inlägg och då kanske ni ska lyssna till det jag skrivit och uppmärksamma även andra som är nya, bara ett tips inför eventuella nytillkomna för att slippa fler påhopp.

Jag är ledsen om mina ord lät hårda men skriver man om och om igen utan att få kommentarer är det svårt att känna sig välkommen. Att jag skriver något till cotton som svar på hennes inlägg känns orättvist att få kallat det personangrepp när hon själv skriver att jag överreagerar. Att dessutom få höra att man kan hitta en annan tråd om jag inte trivs här tycker jag känns lite onödigt skrivet (snacka om att förvisa någon) så om ni tycker att mina ord var hårda så kanske det inte var bara mina? Och istället för att få sitta och skriva och försvara mig för att jag inte känner mig välkommen kanske det vore snällt om jag kunde få några rara ord om att ni beklagar att mina inlägg blivit dissade?

Och cotton, ni har inte bara missat ETT inlägg utan flera, annars hade jag inte reagerat! Om jag kände att dina ord var hårda så kanske det ligger något i det om jag uppfattar det så? Jag beklagar om mitt inlägg var onödigt starkt men får man 0 kommentar på inlägg på inlägg så blir reaktionen stark.

Hursom önskar jag er lycka till med era graviditeter, jag hoppar ur, särskilt efter denna storm gentemot mig.

Over and out.
     Som sagt, jag är hemskt ledsen att det blivit så här. Det har inte varit med mening. Jag minns att jag reflekterade över att du skrev om det var igår eller så med att jag måste ha missat att du kommit in i tråden, eller också så kom du in i tråden tidigt och sen bara inte skrivit på ett tag.
    Det är inte med flit som folk inte svarar som sagt, men jag kan tänka mig att de som är lite mer aktiva får mer återuppföljning.
    Tråkigt att du och den här andra tjejen som du fortsätter att nämna, som jag inte har en aning om vem det kan vara, känner så här som sagt.

Jag önskar dig all lycka med bebisen och det som komma skall. Vi finns ju kvar här om du skulle ångra dig {#emotions_dlg.flower} 

• Fialisan

tack Cotton =),  Jo det är väl kanske så, sen så sa hon att det troligtsvis hade att göra med att jag har oregelbundna mensperioder och väldigt långa sådana. Men det blir väl bra till slut hoppas ja =) Hade ju bf 14: nov först och nu  den 23:e, bara hoppas att den kommer ut innan så det inte blir alltför nära jul =( har en syster som fyller en vecka innan jul och hon tycker det är jättetrist.

Vad kul=) Min semester är v 28-29, dock ska jag iväg hem till ursprungsorten i några dagar och ett par dagar på kolmården men det ska väl gå att klämma in =) annars så är jag alltid ledig någon dag emellan när jag jobbar =)

Tack Kajsa =) Jaså vad roligt, de flesta andra här känns det som har bf i januari och därefter, eller innan mig ;P Okej, men kanske kan hitta på något då där du mellanlandar lite =)

• Englastar

man ska inte ropa hej för tidigt - mått ganska bra fram till nu och tänkt att : gud vad skönt att jag sluppit må dåligt... men icke!! De två senaste dagarna har varit katastrof på alla sätt, vaknat enormt illamånde, astrött och väldigt sugen på att gå ut med en liten vovve Rynkar på näsan men men det måste ju göras....  det har lätt tagit mig mer än en timme att komma iväg till jobbet (vilket i normala fall tar halva tiden) och sen mått illa under hela dagen fram till kvällen. Super duper kul !!!  Skrikandes

• cotton

Englastar, i vilken vecka är du?

Jag har heller inte känt något illamående och har oroat mig så över det och till slut accepterat att jag är en av de "lyckligt" lottade som slipper detta... men det kan alltså komma när som helst..?

Hur mår lilla Vilda förresten? Gud så sööööt hon var!!!

• Kajsa30
    Englastar skrev 2010-07-02 13:00:31 följande:
    man ska inte ropa hej för tidigt - mått ganska bra fram till nu och tänkt att : gud vad skönt att jag sluppit må dåligt... men icke!! De två senaste dagarna har varit katastrof på alla sätt, vaknat enormt illamånde, astrött och väldigt sugen på att gå ut med en liten vovve Rynkar på näsan men men det måste ju göras....  det har lätt tagit mig mer än en timme att komma iväg till jobbet (vilket i normala fall tar halva tiden) och sen mått illa under hela dagen fram till kvällen. Super duper kul !!!  Skrikandes
    Nä men fy vad jobbigt!! Du ska inte sjukskriva dig lite då, det där verkar ju väldigt jobbigt. Hoppas de iaf har förståelse för att du kommer till jobbet lite senare än vanligt. Håller tummarna för att det blir bättre snart!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?