• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Önskar också jag alla en trevlig dag!

• Bjornis
    cotton skrev 2010-07-02 10:47:56 följande:
    Björnis, hur har ni det i Vietnam förresten? Hur är vädret och landet? När kommer ni hem?

Jag är i stort behov av en utlandsresa känner jag. (som precis kom hem från Island... he he he). Men man saknar liksom värmen! Nu är det ju varmt i Göteborg... men jag jobbar...
    Hej hej!
    Jo tack. Det är fint. VARMT! Haha. Eller vi har rest runt en del och rest från varmt till "kallt" till supervarmt osv.
    Har ju haft lite trassel med magen som nu är bra men är så orolig över hur det står till där inne. Känner inte nåt (fast är ju bara 15+0 och med moderkaka i framvägg så kanske inte ska dra så stora växlar på det) och har varit lite öm nere i höger sida av magen och då tänker man direk BLINDTARMEN. Har ingen lust att operera blindtarmen i Vietnam. Haha. Men kan ju vara livmodern som klämmer för den sticker upp väldigt lite ur bäckenet än. Men numera kan jag iaf känna den. Men har nog gått ner 3 kg än så länge på resan så nån mage finns inte... Men men, det kommer väl. Har bett mamma boka tid för ul (om det finns) precis när vi kommer hem även om jag har rul 29 juli... Känns kanske lite dumt men jag klarar nog inte 16 dar hemma (kommer alltså hem 13 juli) i ovisshet. Jag tror dock det är bra därinne för jag är helt övertygad att jag kommer ligga och krysta på julafton!

Jobb är så surt när det är varmt. Jobbar du så att du iaf kan gå ut och äta luch eller så? Jag jobbar ju på IKEA och i blå boxen är det aldrig sol. haha.
  • Lillebäcks mamma

Fialisan: Jag förstår dig precis! Jag har nog fått några extra kroppgrader sedan jag blev gravid med, för jag tycker redan att det är lite jobbigare än vanligt. TUR att man inte är höggravid i alla fall Glad  Hoppas att du får en bra dag på jobbet och att kunderna är snälla emot dig!

Kajsa30: 
    Åh det låter fantastiskt! (Inte det där med spårvagnen dock...huh!). Hoppas att du får en jättebra dag! 

Lycklig2010:Tack detsamma sötis! {#emotions_dlg.flower}  

Bjornis: Jag har också rul 29 juli Glad Allting är säkert toppen där inne! Jag är på 14+3 idag och tycker precis som du att det hade varit trevligt att känna barnet snart så att man får ett litet livstecken. Jag försöker glädjas åt att den andra hälften av graviditeten lär gå fortare än den första, den känns lite seeg.  Hoppas att ni har det fantastiskt på er resa och att magen är bättre!

Själv ska jag och sambon åka till Gunnebo Slott och ha picknick i en av deras trädgårdar. Ååhh, det är så fint där! Solig 

Kram till er alla och hoppas att ni får en bra dag i solen! "

• snöflinga04

Jag missade också fikan och ses gärna innan den 17 aug.  Har semester i september innan lilla Alvin planeras att  titta ut, så det blir att jobba på.

Ha en skön helg i värmen Solig

• Fialisan

Varför har dom tagit bort en massa inlägg för? Jag som tyckte att jag fick till det så bra Tungan ute
    Hoppas alla har haft en bra dag i hettan :D Jag och sambon har jobbat, och precis varit på corpus i mölndal och käkat pizza, riktigt gott. Nu ska vi ut på balkongen och fläkta oss lite :)

Jo Lillebäcks mamma  det var riktigt svalt och skönt inne i butiken, dock så stod jag för bakning och grillning idag, så har inte fått så svala vindar direkt, mer ångande hetta :P Men imorn är jag ledig, då ska jag försöka njuta hela dagen, kanske åka till åsa och fläka lite vid stranden, om jag kommer i min bikini...Cool

• Lillebäcks mamma
    Bjornis: Ja, på Östra Glad Vi har tid 13:15, när får ni se eran skatt?

Fialisan: Ja, jag bad Moderatorn rensa upp lite här så att vi kan få tillbaka vår härliga stämning Glad Hu ja, grill och ugn låter ju inte ultimat, men skönt att du får vara lite ledig i morgon i alla fall! 
    Vi ska också till stranden i morgon. Ska möta upp kompisen och hennes snart 2-åriga son som har upptäckt hur roligt det är att plaska i vattnet Skrattande Godingen!
  • Fialisan
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-03 19:00:31 följande:
    Bjornis: Ja, på Östra Glad Vi har tid 13:15, när får ni se eran skatt?

Fialisan: Ja, jag bad Moderatorn rensa upp lite här så att vi kan få tillbaka vår härliga stämning Glad Hu ja, grill och ugn låter ju inte ultimat, men skönt att du får vara lite ledig i morgon i alla fall! 
    Vi ska också till stranden i morgon. Ska möta upp kompisen och hennes snart 2-åriga son som har upptäckt hur roligt det är att plaska i vattnet Skrattande Godingen!
    Jaha okej, då förstår jag. Jag trodde dom hade gått in och bara gjort det.  har du något bra tips på strandutflykt kanske?
    hehe ja, det är väl alltid roligt att plaska omkring i vattnet =) Men härligt o se på de små när de upptäckt det =)
  • Lillebäcks mamma
    Fialisan: Åh, vi åker till Uddevalla - min hemstad, och plaskar. I Göteborg har jag aldrig badat eller varit vid en strand så jag har ingen som helst aning tyvärr.
    Brukar inte bada alls i Sverige Tungan ute Senast jag badade utomhus var förra augusti då vi var i Tunisien. Haha, så nu sparar jag mig till Franska Rivieran vecka 32 Glad 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?