• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • abuelita

Hej!   Har ni i den här tråden upptäckt  "Sen avnavling inte möjligt i Göteborg?   Hoppas ni kan bidra med lite information där. Vore bra om ni kunde berätta ifall era bm sagt  något om avnavling och  om att det pågår en avnavlingsstudie  på Sahlgrenska som involverar  barn som föds på Östra och Mölndal ?   

• Soffi83
    Fialisan, Kajsa30: Ja det är vattengympa för gravida jag har anmält mig till. Håller med om att det var lite dyrt men kände att jag nog behöver hitta på nåt i gympa väg. Väldigt dåligt utbud här i Göteborg och svårt att hitta kvällstider. Tog Åby för att det ligger när jobbet så jag har inte många meter dit. Har man ingen bil så får saker gärna vara rätt nära.

Lillebäcks mamma : Får bli sånt i sommar. Så länge man jobbar går det bra. AC'n fungerar utmärkt där. Hemma är det mest jobbigt när man ska sova om man inte får ner temperaturen lite i sovrummet.
  • MHEK

Hej alla Göteborgsmammor och grattis till er :)

Jag är 27 år, bor på Hisingen och väntar mitt första barn. Är inte lika långt gången som ni andra, Bf i början på mars. Men den här tråden kändes ändå bra eftersom jag bor i Gbg och det är första barnet så jag smyger in här. Hoppas alla har det bra i värmen!

• 2B Mom

Hej MHEK! Grattis och välkommenGlad

Oj, jag var inte aktiv under helgen och missat lite ser jagJ

Kajsa - oooh, vad härligt med någon som jobbar i kexfrabriken och som har räddat mig många gånger nu när jag mår illa. Jag tycker ”havssaltade kex” är bra från utvalda märke. Sen Ballerina chocolad kex är något som är alltid gott när man ska fikaSkrattande Angående Mariekex, njaaa, det är kanske individuellt om man kan äta eller inte. Min kropp vill ha mer saltade grejer och mår bra av det, Chips vågar jag inte ha hemma, vill inte bli som en ballong i slutet av graviditeten…

Lillebäcks mamma – det var bra initiativ, nu ska vi titta framåt och glädja oss för våra små liv som växer inom oss.

Hoppas ni har haft en underbar helg

• Englastar
    uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    hmiw1981; ? år, Göteborg, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011
  • Englastar

Herregud vad ni alla är aktiva under helgen.... jag vägrar allt vad datorer heter under helgen :o)

Bokat in nytt ultraljud 21/7 - vaknade i lördags med idiotvärk, låg dubbelvikt och tårarna kom innan det gav med sig efter någon minut. Kändes verkligen som att någon hade stuckit en kniv över hela nedre delen av magen. Ingen blödning men tillräckligt otäckt för att boka in en ny koll... '
    Då har jag också kommit halvvägs in i vecka tolv och ser allt lugnt ut då, är allt bra för mig.

• Lillebäcks mamma

Välkommen hit MHEK och grattis till ditt plus! Solig 

Englastar: Usch! Jag önskar att jag kunde säga att jag visste precis vad det handlar om, men det gör jag tyvärr inte Obestämd Jag fick ett svid vid vecka 10 som min mamma lugnade mig och berättade att det var bäckenet som kändes så, när magen växte. Det svidet har jag känt några mer gånger men det är ju lugnt när man vet vad det är. Dock har jag aldrig haft så ont så att jag måste vika mig dubbelt, det är ju som du säger den läskiga biten. Förhoppningsvis var det bara ligamenten eller något sånt, men skönt att få en kontroll så vet man säkert sen {#emotions_dlg.flower}

Cotton: Har du kryat på dig vännen? Kaffe

• hmiw1981

Fy tusan så illa jag mår i värmen! :-/ Gick superbra ända tills vi gick in i vecka 7, då slog illamåendet till som en käftsmäll. Hela dagarna, hela nätterna. Så, nu har jag gnällt av mig!  

Andra som har ont av värmen?

Passar på att fylla på med lite mer info, är 29 år och bor i fina Majorna! 

• Kajsa30
    hmiw1981 skrev 2010-07-05 11:21:55 följande:
    Fy tusan så illa jag mår i värmen! :-/ Gick superbra ända tills vi gick in i vecka 7, då slog illamåendet till som en käftsmäll. Hela dagarna, hela nätterna. Så, nu har jag gnällt av mig!  

Andra som har ont av värmen?

Passar på att fylla på med lite mer info, är 29 år och bor i fina Majorna! 
    Vad trist att inte kunna njuta alls av värmen. Jag är väldigt förskonad från illamående men jag förstår att det måste vara extra jobbigt i värmen. Hoppas det lugnar ner sig. Själv åker jag till Portugal på tisdag och såg precis att det var 39 grader där. Herre gud, vet inte vad jag har gett mig ni på. Mår ej illa men man blir ju kokande varm då det är typ 23 grader =).
  • Kajsa30
    MHEK skrev 2010-07-05 08:59:45 följande:
    Hej alla Göteborgsmammor och grattis till er :)

Jag är 27 år, bor på Hisingen och väntar mitt första barn. Är inte lika långt gången som ni andra, Bf i början på mars. Men den här tråden kändes ändå bra eftersom jag bor i Gbg och det är första barnet så jag smyger in här. Hoppas alla har det bra i värmen!
    Välkommen hit!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?