• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Soffi83
    MHEK skrev 2010-07-05 08:59:45 följande:
    Hej alla Göteborgsmammor och grattis till er :)

Jag är 27 år, bor på Hisingen och väntar mitt första barn. Är inte lika långt gången som ni andra, Bf i början på mars. Men den här tråden kändes ändå bra eftersom jag bor i Gbg och det är första barnet så jag smyger in här. Hoppas alla har det bra i värmen!
    Hej och välkommen. Vilken vecka är du i? Glad
  • Soffi83
    hmiw1981 skrev 2010-07-05 11:21:55 följande:
    Fy tusan så illa jag mår i värmen! :-/ Gick superbra ända tills vi gick in i vecka 7, då slog illamåendet till som en käftsmäll. Hela dagarna, hela nätterna. Så, nu har jag gnällt av mig!  

Andra som har ont av värmen?

Passar på att fylla på med lite mer info, är 29 år och bor i fina Majorna! 
    Värmen är för tillfället ingen vän. Blir väldigt varm fort, speciellt om händer och fötter.
    Kom på mig själv med att gå och känna på alla kyldiskar i helgen Flört
  • Englastar
    uppdatering medlemslista

Lillebäcks mamma:  24 år, Kallebäck, BF - början av januari 2011
    Cotton:  32 år, Linnéstan, BF - början av februari 2011
    Englastar:  29 år, Majorna, BF - slutet av januari 2011
    frökenelin:  ? år, ?, BF - slutet av januari 2011
    Erwanith:  23 år, Mölndal, BF - slutet av augusti 2010
    Jackie85:  25 år, Majorna, BF - början av januari 2011
    jennie90a:  20 år, nära gbg, BF - slutet av november 2010 
    Angel20:  ? år, Kungsbacka, BF - slutet av augusti 2010
    Bjornis:  31 år, Vasastan, BF - slutet av december 2010
    Kiaa:  32 år, Högsbo, BF - slutet av december 2010
    JOSSAN:  27 år, Torslanda, BF - början av feburari 2011
    737 dagar:  ? år, Hisingen, BF - början av januari 2011
    Annizzzen:  31 år, Askim, BF - början av januari 2011
    Proppen1982:  28 år, Landala, BF - början av januari 2011
    Emmiii:  22 år, Frölunda, BF - december 2010
    Fialisan:  24 år, Kållered, BF - november 2010
    MatildaAn:  22 år, Hisingen, BF - oktober 2010
    Jiji86:  24 år, Göteborg, BF - november 2010
    FrökenFinemang:  ? år, Guldheden, BF - början av februari 2011
    wanja6:  ? år, Svingeln, BF - mitten av september 2010
    Bellis:  ? år, ? , BF - januari 2011
    2Bmamma:  33 år, Kortedala, BF - slutet av januari 2011
    Soffi83:  26 år, Frölunda, BF - början av oktober 2010
    Jonna1982; 28 år, Majorna, BF - december 2010
    jejja82; 28 år, Hisingen, BF - december 2010
    Kajsa30; 30 år, Lunden, BF - november 2010
    Lycklig2010; 35 år, Kungsbacka, BF - december 2010
    Tarda; 30 år, Majorna, BF - februari 2011
    Snöflinga04; ? år, Mölndal, BF - oktober 2010
    hmiw1981; 29 år, Majorna, BF - februari 2010
    MHEK; 27 år, Hisingen, BF - mars 2011
  • Englastar
    hmiw1981 skrev 2010-07-05 11:21:55 följande:
    Fy tusan så illa jag mår i värmen! :-/ Gick superbra ända tills vi gick in i vecka 7, då slog illamåendet till som en käftsmäll. Hela dagarna, hela nätterna. Så, nu har jag gnällt av mig!  

Andra som har ont av värmen?

Passar på att fylla på med lite mer info, är 29 år och bor i fina Majorna! 
    Värmen gör varken av eller till för mig, illamåendet kommer och går som det vill ändå tyvärr...

Roligt med en till från Majorna och vi är lika gamla dessutom... vart bor ni? Vi bor på Mariebergsgatan.
    Ska ni gå på majornas mvc eller någon annanstans? Vi går på majorna och de har varit kanonbra hittills, fått extra ultraljud direkt när jag bett om det utan tjafs eller nåt...
  • hmiw1981
    Englastar skrev 2010-07-05 13:20:30 följande:
    Värmen gör varken av eller till för mig, illamåendet kommer och går som det vill ändå tyvärr...

Roligt med en till från Majorna och vi är lika gamla dessutom... vart bor ni? Vi bor på Mariebergsgatan.
    Ska ni gå på majornas mvc eller någon annanstans? Vi går på majorna och de har varit kanonbra hittills, fått extra ultraljud direkt när jag bett om det utan tjafs eller nåt...
    Vi bor på Vingagatan. Ska till mvc i morgon tisdag och det blev Majornas mvc, tänkte att det var enklast. Är glad att du upplever att det funkat bra där! Hoppas på det för min del också, man är ju liksom lite ängslig och utelämnad åt expertisen på nåt vis...
  • frökenelin

Hej!
    Det var ett bra tag sedan jag skrev något här.
    Jag försöker att inte hänga allt för mycket här på FL för jag skrämmer bara upp mig själv med alla missfalls-historier och skumma symptom som folk har. Men jag har följt den här tråden hela tiden.
    Jag är nu i v 10 (9+3) och hittills har allt fungerat bra. Har haft lite illamående så gott som varje förmiddag, mer vissa dagar (som idag), men det ger sig om jag äter (vilket jag gör, hela tiden...) och är svullen som en padda (kan inte hålla in magen alls, på kvällarna ser jag verkligen gravid ut). Jag har haft otroliga humörsvängningar några dagar nu och börjat störtböla för ingenting. Stackars sambon vet inte hur han ska bete sig snart Flört
    Brösten ömmar fortfarande, men det tar jag som ett gott tempo.
    Är förstås fortfarande orolig för MF, nojar varje gång jag går på toan och synar papperat noga efter varje torkning så att det inte är liiiite liiiite biege/brunt/rosa... Men hittills ingenting. Har tid för KUB-test (UL) i v.11+6 och om allt ser bra ut då så kan jag gå in i v.12 med ett större lugn. Vi har bestämt oss för att berätta för syskon, släkt och nära vänner efter v.12 (föräldrarna fick veta i v.7+).

Något som har besvärat mig senaste dagarna i värmen är svullnad. Mina fötter har sett ut som två köttfärslimpor med tår som prinskorvar Skrattande Min sambo har kallat mig "korvfot" hela helgen Cool. Är det någon mer som får svullna fötter i värmen?

• Lillebäcks mamma
    Frökenelin: Du är inte ensam! {#emotions_dlg.flower} Jag tog mig också en paus från alla forum ett tag där, kände att det blev för mycket. Jag tycker det är sunt att man kan sätta gränserna själv.
    Och du är alltid välkommen här, när du än skriver Glad (Kul, för jag gick just och undrade på min promenad hur det går för alla på medlemslistan här som man inte hör så mycket av).

I vecka 14 någonstans började jag upptäcka att jag faktiskt varit på toa utan att ha skräck för blod. Men varje toalettbesök innan dess från det att jag var gravid var ju liksom en milstolpe närmre målet. Dock blir det ju en hel del toalettbesök och det blir snart jobbigt att tänka på MF och blod så många gånger per dag. Så jag vet precis hur du menar. 

Åh va underbart med UL! Kommer det att bli första gången ni ser er lilla skatt? Kika gärna in här och berätta hur det var sen Skrattande 
    Har ingen koll på om fötterna svullnat, men händerna gör det definitivt. Får inte på mig min ring nu när det är så här varmt (har fått utslag på ringfingern med, har väl blivit för varmt under när jag väl haft ringen). Obestämd 
  • Tarda
    Englastar skrev 2010-07-05 09:51:03 följande:
    Bokat in nytt ultraljud 21/7 - vaknade i lördags med idiotvärk, låg dubbelvikt och tårarna kom innan det gav med sig efter någon minut. Kändes verkligen som att någon hade stuckit en kniv över hela nedre delen av magen. Ingen blödning men tillräckligt otäckt för att boka in en ny koll... '
    Då har jag också kommit halvvägs in i vecka tolv och ser allt lugnt ut då, är allt bra för mig.
    Va skönt att de tog dig på allvar även om det säkert inte är någon fara. Ringde du majorna och fick tid för UL?
    Vi ska inte dit för ens i slutet av oktober nästa gång, känns som en evighet men jag borde nog ringa och fråga om mina fogar innan dess. Tog en runda på stan idag för att försöka hitta mammabyxor och det kändes som om mitt bäcken skulle gå i två delar efter några timmar.
  • MHEK
    Soffi83 skrev 2010-07-05 12:44:17 följande:
    Hej och välkommen. Vilken vecka är du i? Glad
    Tack för alla fina välkomnanden jag har fått :) Jag plussade för en vecka sen så nu har det äntligen hunnit sjunka in. Jag tror att jag är i v. 5...så det är väldigt tidigt. Vi har inte berättat för folk än, bara för de allra närmaste. Vi ska gifta oss i augusti så det kan ju bli lite uppenbart när jag inte dricker alkohol men jag får försöka smyga med det så gott det går. Håller med alla om att värmen tär en del. Blev lite förvånad eftersom det är så tidigt men har hört att kroppstemperaturen förhöjs redan i början. Har även märkt att jag blir väldigt yr om jag reser mig fort. Vet inte om det har med värmen eller graviditeten att göra. Någon mer som känt av yrsel? 
  • Lillebäcks mamma
    MHEK: Jag tycker Libero har en jättebra sida för uträknande tiny.cc/76rqy
    Yrsel har jag haft från och till. Jag tror att det är ett ganska vanligt gravidsymptom Glad 

Grattis till det stundande bröllopet! Va kul! Vi har lite fler tjejer här i tråden som nyss gift sig eller har bröllop som väntar i tråden. Jättekul! 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?