• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MHEK
    Lillebäcks mamma:  Åh tack för tipset, skall genast dit och börja räkna Glad Skönt att symtomet är vanligt, lite pinsamt dock när jag får hålla i mig i något när jag reser mig. Men förövrigt mår jag bra så det är väl säkert normalt. Kul att det är många som ska gifta sig eller har gift sig. Och grattis till din graviditet... även om jag kan tänka mig att du har fått höra det ett antal gånger vid det här laget Glad 
  • Lillebäcks mamma
    MHEK: Tack Solig 
    Du jag ska säga dig att jag fortfarande (trots att jag går in i vecka 16, fjärde månaden på onsdag) inte har fattat att det kan vara som så underbart att vi ska få en liten. Det är ungefär som om "jag tror det när jag ser det" Tungan ute Men grattis kan man ju aldrig få nog av, det är ju glädje!

Är du lång? Jag är 174 och får ju lätt blodtrycksfall när jag reser mig även i vanliga fall. Nu under graviditeten blir jag väldigt yr när jag reser mig och får jätteont i huvudet. Får lite sånna där svimningsattacker emellanåt med. Bm säger att det är en kombo av lågt blodsocker och lågt blodtryck. Ingenting farligt dock utan snarare jättevanligt tidigt i graviditeten. 
  • MHEK

Lillebäcks mamma: Vad roligt att du fortfarande blir glad för gratulationer Glad Jag längtar efter att få berätta för mina vänner, många kommer nog bli förvånade över att vi blev med barn innan bröllopet. Det gick så otroligt fort, första försöket, trodde ju att det skulle ta mycket längre tid. För en vecka sen planerade jag bröllop för fullt och nu kan jag inte tänka på annat än vår "lilla" Jag kan tänka mig att känslan av overklighet finns kvar länge, kanske även efter den lille har kommit. Det är ju så stort och ofattbart. Min sambo däremot verkar vara hur lugn och glad som helst, men det är typiskt hans personlighet. Jag  oroar mig och han ser till att vi har fötterna på jorden. Hur är det för din och andras pojkvänner? Har de förstått eller kommer chocken om några månader Skrattande ?

Är inte särskilt lång (165) men har haft lite problem med lågt blodtryck innan också. Även haft en del svimningsattacker i veckan men det hjälper att äta lite så att man får upp blodsockret.  

• frökenelin

Lillebäcks mamma: Vi gjorde ett UL i v.6+6 och fick se hjärtat, men då var lilla räkan bara 8,8 mm, så det var svårt att se så mycket. Ska bli kul att få ett UL igen om några veckor så att man kanske får se lite mer.
    Dock läste jag här på FL att MF-risken höjs i v.10 när alla organ ska börja fungera. Nojig igen. Hade nästan börjat slappna av lite, när det gått såhär bra hittills. Som sagt, jag borde sluta att läsa för mycket här på FL...

• Lillebäcks mamma
    MHEK: Det var samma för oss. Vi har längtat och pratat om barn länge, men liksom lite väntat på rätt tid. Så jag trodde ju att det skulle ta lång tid för oss, just därför. Poff! sa det och så vart Lillebäck i magen redan efter första helgen. Lite tråkigt...jag som nog gärna hade försökt lite till Flört
    Min sambo är också den lugna av oss två. Jag oroar mig för allt och han lugnar och säger att allt ska gå bra Glad Trots att barnet var i allra högsta grad planerat och han är den som tjatat mest de senaste två åren så tittade han bara på gravtestet och gick och gjorde frukost. Jag blev alldeles paff, vad var det för reaktion? Så jag frågade honom om han inte var glad, men det var han ju. Jätteglad. 
    Sen har han jobbat en massa, det är tydligen vanligt Tungan ute Nu har han iof eget företag med så han måste ju jobba ihop till sin pappapeng med (vi vill vara hemma båda två hela första månaden bland annat).

Han säger godnatt till bebisen varje dag och hejdå varje morgon innan han åker till jobbet (när man är som kissenödigast!). Sen varje dag när han kommer hem så ställer han sig på knä framför mig och pratar till bebisen (som ännu inte kan höra). Så han är väldigt stolt och glad och längtar precis lika mycket som jag. Jätteskönt att ha det stödet! 

Frökenelin: Ja jag hade också en nojperiod runt vecka 10-11. Bokade in ett extra ultraljud på Mama Mia då, bara för att lugna ner mig. Men allting var ju så bra så bra Glad Och det ska nog gå bra för dig och din lilla skatt med!
    (I vecka 10 kände jag ett förfärligt svid, som urinvägssvid, och trodde det var MF på g. Men det var bara bäckenet som skulle göra plats för livmodern som min mamma berättade. Så bli inte rädd om det känns så) {#emotions_dlg.flower} 
  • Kiaa

Hej,
    nu har jag läst ikapp... det tog sin lilla tid

Jag är tillbaka i Göteborg igen. Vi har haft en underbar långhelg med giftemål och jag är SÅ nöjd och glad. Vi passade också på att berätta för alla som inte redan visste att vi väntar barn, så vi fick många gratulationer både till giftemål och graviditet

Fika den 17 augusti passar mig alldeles utmärkt. Och som några här inne skrivit redan innan skulle jag gärna ses även innan dess (jag kunde ju inte komma på er första fikaträff). Jag har en liten trevlig stuga i Slottsskogskolonien om det är nån som är sugen på att komma ut dit och ta en fika nån dag?

• Jejja82
    Kiaa skrev 2010-07-06 00:17:42 följande:
    Hej,
    nu har jag läst ikapp... det tog sin lilla tid

Jag är tillbaka i Göteborg igen. Vi har haft en underbar långhelg med giftemål och jag är SÅ nöjd och glad. Vi passade också på att berätta för alla som inte redan visste att vi väntar barn, så vi fick många gratulationer både till giftemål och graviditet

Fika den 17 augusti passar mig alldeles utmärkt. Och som några här inne skrivit redan innan skulle jag gärna ses även innan dess (jag kunde ju inte komma på er första fikaträff). Jag har en liten trevlig stuga i Slottsskogskolonien om det är nån som är sugen på att komma ut dit och ta en fika nån dag?
    Visst är det härligt att berätta! Det är något med bebis i magen som gör dom flesta glada:)

Jag kunde inte heller komma på första fikaträffen.
    Skulle gärna träffas innan 17:de augusti också.
    Lyx att ha sin egen lilla stuga mitt i stan föresten!

Ha en fin dag tjejer.
  • Soffi83
    MHEK: Min sambo tycker verkligen att det är jättekul med den lille. Han håller som bäst på och talar om för sig själv att han ska bli pappa. Han är väldigt engagerad i detta. Blev även avundsjuk på att jag har varit ute och fikat så han startade sig en egen tråd för blivande pappor. Verkar som även de är på G att gå ut att fika (även om det rör sig om öl i deras fall) 
    Grattis till bröllopet förresten :)

Kiaa: Jättegrattis! Hur är livet som gift kvinna :) 

Även jag kan tänka mig en fika en kväll nästa vecka. Är upptagen på torsdagen, men annars så kan jag. 
  • Englastar
    Tarda skrev 2010-07-05 15:55:37 följande:
    Va skönt att de tog dig på allvar även om det säkert inte är någon fara. Ringde du majorna och fick tid för UL?
    Vi ska inte dit för ens i slutet av oktober nästa gång, känns som en evighet men jag borde nog ringa och fråga om mina fogar innan dess. Tog en runda på stan idag för att försöka hitta mammabyxor och det kändes som om mitt bäcken skulle gå i två delar efter några timmar.
    Japp jag bara ringde och sa läget och fick en ny tid, inga problem alls. Dock under förutsättning att jag pratade med min barnmorska... Hon var sjuk när jag ringde i fredags och den snorkiga tanten som ringde upp och sa att hon (min BM) var sjuk tyckte inte alls att ett extra ultraljud var att tänka på. För att citera damen i fråga:
     "Njaa det är ju inte bara att göra bara så där. Det är ju lite mer komplicerat än så..."  Jag blev helt frågande, vad är det som är så komplicerat? Har ju bett om ett kirurgiskt ingrepp direkt bara en extra koll... Men men helt olika människor, BM Antonia var kanon...

De har ju sjukgymnast, läkare och allt möjligt i samma hus, så det är nog bara att ringa och kolla läget....
  • Englastar
    hmiw1981 skrev 2010-07-05 14:44:30 följande:
    Vi bor på Vingagatan. Ska till mvc i morgon tisdag och det blev Majornas mvc, tänkte att det var enklast. Är glad att du upplever att det funkat bra där! Hoppas på det för min del också, man är ju liksom lite ängslig och utelämnad åt expertisen på nåt vis...
    Hoopas allt gick bra, vilken BM fick du?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?