• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jejja82

Jag följer gärna med och fikar om det blir på eftermiddagen.
    Arbetar nästa vecka också, sen efterlängtad semester:)

Imorgon är det äntligen dags för rutinultraljudet för oss.
    Har varit riktigt nervös över det i flera dagar.
    Hoppas hoppas hoppas att det lilla livet har växt som det skall!

Trevlig kväll på er!

• Jätten gluff gluff

Gomorron!

Hej jejja82, jag tror inte jag hälsat på dig! Vad spännande med RUL! Du berättar väl sen?

Jag har "mensvärk" i ländryggen idag.. hade igår också... undrar om det är nån slags växtvärk? Eller om det är myomen som växer? Hoppas på det första!

• J0SSAN

Hej! Inte hunnit titta in här på ett tag men tänkte iaf skicka en lite hälsning innan jag åker ut och seglar.
    Vi var på UL och inskrivning igår (V.9+3) och vad SÖT den var den lilla! Låg och viftade med armarna och hade världens goaste runda kinder .
    Maken håller på att skanna in bilden nu så vi kan ta med en kopia ut i båten och kika på då och då...Solig

Ha en skön sommar!
    Kram Josefin

• Lillebäcks mamma
    Lycklig2010: Åh va roligt! Glad Jag hade 27:e först, sen blev det 30:e efter första UL och 29:e efter andra. Får väl se vart jag hamnar efter RUL Tungan ute (Tycker inte att det borde kunna skilja så mycket mer dock, vet ju ganska exakt när bebisen blev till).

Jejja82: Åhh vad spännande med RUL! Jag hoppas du tittar in och berättar allt underbart sen Glad 

JOSSAN: Va underbart! Det är en helt obeskrivlig känsla att få se sitt barn. Sin alldeles egna lilla skatt som kommer att bli lite grann som en själv Glad Magiskt!

Kom ju på nu att man faktiskt kan lägga in bilder här i inläggen, så här har ni Lillebäck i egen stolt person:

Visst ser det ut som en liten clown? Bebisen tittar rakt på oss, varför man ser ögonhålorna så tydligt (denna bild är tagen i mitten på vecka 11). Under 1+ är huvudet, ögon nästa mun och sen ett vitare V - som är käkpartiet som var det enda som fått synligt skelett. Man kan skymta en arm på var sin sida kroppen med.

Åhh...jag längtar så till RUL nu så att man kan få en bättre bild Glad 
  • Kajsa30
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-07 09:42:17 följande:
    Lycklig2010: Åh va roligt! Glad Jag hade 27:e först, sen blev det 30:e efter första UL och 29:e efter andra. Får väl se vart jag hamnar efter RUL Tungan ute (Tycker inte att det borde kunna skilja så mycket mer dock, vet ju ganska exakt när bebisen blev till).

Jejja82: Åhh vad spännande med RUL! Jag hoppas du tittar in och berättar allt underbart sen Glad 

JOSSAN: Va underbart! Det är en helt obeskrivlig känsla att få se sitt barn. Sin alldeles egna lilla skatt som kommer att bli lite grann som en själv Glad Magiskt!

Kom ju på nu att man faktiskt kan lägga in bilder här i inläggen, så här har ni Lillebäck i egen stolt person:

Visst ser det ut som en liten clown? Bebisen tittar rakt på oss, varför man ser ögonhålorna så tydligt (denna bild är tagen i mitten på vecka 11). Under 1+ är huvudet, ögon nästa mun och sen ett vitare V - som är käkpartiet som var det enda som fått synligt skelett. Man kan skymta en arm på var sin sida kroppen med.

Åhh...jag längtar så till RUL nu så att man kan få en bättre bild Glad 
    Vilken härlig bild! H*n såg liksom glad ut =). Jag ska också scanna in min bild när jag får tid.
  • Kiaa

Idag går jag in i vecka 16 (15+0). Alla gravidsymptom är i stort sett borta, förutom den svällande magen, så ibland tvivlar jag på att jag verkligen är gravid och inte bara fet. Fast jag ju vet att det måste vara så. Gjorde ju ultraljud i vecka 12 och då var h*n där, och jag har inte haft några blödningar eller liknande sen dess.
    Längtar till den 30 juli när det är dags för ultraljud igen, och vi kanske till och med kan se kön på bebisen (fast längtar ändå inte för då är min semester nästan slut).

Nu har vi förresten fått fotona från bröllopet. Lägger in en av mina favoritbilder

• Lillebäcks mamma

Åh Kiaa vilken fin bild! Jag blir alldeles tårögd! {#emotions_dlg.flower} Då ligger vi exakt lika, jag går också in i vecka 16 (15+0) idag. Har mitt RUL 29:e juli dock, så en dag före dig då Glad
    Har också lite svårt att tro på att det verkligen är en bebis där inne, längtar som bara den tills jag börjar känna rörelser, så att man vet att allt är bra.
    Vi ska ta reda på könet, får väl se om barnmorskan på Östra vill vara snäll och säga när vi är där eller om vi måste göra ett separat köns-ul. 

• Jätten gluff gluff

Vilka fina bilder, jättekul att se din lill* glading Lillebäcks mamma!

& vilken otroligt vacker bröllopsbild Kiaa! Jag blev också lite tårögd, oj vad jag hoppas & önskar, att min sambo ska fria till mig!

Jag har inte heller en massa symtom Kiaa... magen är svullen, känner den tydligt när jag ligger på rygg. Annars inte mycket, förutom brösten som har växt. & så är jag mindre sugen på godis (!) än vanligt. Hade lite jobbigt med förstoppning för några veckor sen (ursäkta), men har köpt fibergranulat som jag tar varje morgon & sen dess har det inte varit några problem.

Jag har RUL en dag tidigare än dig Lillebäcks mamma, den 28:e, så då är vi tre RUL i rad! Jag är på 15+3 idag enligt mina egna beräkningar, men nån dag kan det ju skilja förstås...

• Soffi83
    Lillebäcks mamma : Älskar UL-bilder. Inte så lätt alla gånger att se men alltid kul att gissa. Vår vill ju aldrig ställa upp på ett vettigt foto. Har bara en massa suddiga. De ville inte ens ta betalt vid RUL, så dåligt blev det. Hoppas eran är bättre på att ligga still och inte försöker gömma sig.

Kiaa:  Jättefin bild på er. Ser ut att ha varit en kanonfin dag :)
  • Jejja82

Hej igen!

Loggar in snabbt från jobbet för att dela med mig vårt RUL.

Liten var inte så liten längre, ca 16 cm lång.
    Rörde sig massor därinne. Alla viktiga delar fanns på plats och såg tydligen ut som det skulle:)
    Ur häftigt att se ryggrad, hjärta, magsäck, urinblåsa, fötter, tår och små händer mm så tydligt!

Bebisen låg och smackade med munnen och förde tummen ut och in ur munnen hela tiden:)
    Så mysigt och se!

Nu såg man tydligt att den var mer rund i formerna än tidigare.
    Senaste UL jag gjorde var i vecka 12.

Vår barnmorska talade inte om könet, hon tyckte att det var allt för tidigt.
    Tydligen hade hon, när hon arbetade på förlossningen, varit med om föräldrar vars bebis kom ut med "fel" kön.
    Så hon förespråkade inte att ta reda på kön innan i och med att dom inte kan vara 100% säkra.

Om vi gör det blir det i vecka 26, så det är ett par veckor kvar innan det är aktuellt.
    Känns lite som att öppna en julklapp för tidigt men vi är så himla nyfikna!

Vi har varit på emmakliniken tidigare så Östra kändes så himla gammalt och sunkigt.
    Lite som att slungas tilbaka 30 år i tiden. Hoppas att deras utrustning är lite mer "up to date"
    än deras inredning:)
    60:- fick vi betala för två bilder, men men, jag är lycklig ändå.

Nu skall jag lägga ner all noja och oro och glädjas åt att det just nu verkar vara en frisk liten krabat där inne!

Ha en härlig dag och kram på er!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?