• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa
    Lillebäcks mamma & lycklig 2010: va spännande med RUL tre dagar på raken. Nu får vi verkligen hålla tummarna för att allt ser bra ut för oss alla tre!

Lycklig 2010: tänker du be om att få reda på kön (om de kan se)?

Soffi83: Ja, det var en kanonfin dag. Nästan lite för varmt om man nu får klaga på en sånn sak, 32 grader i skuggan
  • Kiaa
    Jejja82: Underbart att allt såg bra ut på RUL! Jag trodde att dom såg könet rätt tydligt i vecka 18-19?! Det sista jag vill är ju att de säger att barnet har ett kön och så går jag och ställer in mig på det, och sen när bebisen kommer ut visar det sig att det var fel... Då vill jag hellre vänta... Nu fick jag nått att fundera på känner jag...
  • Lillebäcks mamma
    Lycklig2010 och Kiaa: Även Bjornis har RUL, samma dag som mig. Så vi är fyra stycken här i tråden som kommer att få se våra små mirakel de dagarna. Jag hoppas att vi alla får glada upplevelser kring det {#emotions_dlg.flower}

Jejja82: Jätteskönt att höra att allt såg bra ut Glad 

Vi kommer att vilja veta könet om de kan säga, sen vet man ju att det inte är 100 % men vi ska göra 3D i vecka 27 är det tänkt med, så då får man ju veta igen. Är de båda barnmorskorna överens vid de olika tillfällena så kan man kanske vara lite mer säker?

• Fialisan

Vilken härlig bröllopsbild Kiaa =)  ser jättemysigt ut!!

Det var allt en liiten plutt du hade där lillebäcks mamma, men vad tydligt man såg ändå =)

Vad skönt för er att allt såg bra ut jejja82! Visst är det en befrielse att få höra det :D Vi fick också betala 60 kr för två bilder.

Har äntligen fått tummen ur och tagit kort på kortet :P Så tänkte lägga in det här nu o se om det funkar =)
    V.19+0 då blev det :D
  • Soffi83
    Jejja82: Grattis :) Allt skönt att höra att allt ser bra ut och nu har ju nästan halva tiden gått Skrattande

Fialisan: Vilken jättetydlig bild ni fått. Man ser verkligen hur bebisen ligger. Vår envisades ju med  att ha antingen händer eller fötter för ansiktet på RUL. Riktigt avundsjuk på din bild Glad
  • Fialisan
    Soffi83 skrev 2010-07-07 12:45:36 följande:
    Jejja82: Grattis :) Allt skönt att höra att allt ser bra ut och nu har ju nästan halva tiden gått Skrattande

Fialisan: Vilken jättetydlig bild ni fått. Man ser verkligen hur bebisen ligger. Vår envisades ju med  att ha antingen händer eller fötter för ansiktet på RUL. Riktigt avundsjuk på din bild Glad
    Jaså? vad synd =/
    Vi hade däremot svårt att få en bra bild på lillhjärnan och urinblåsan för lillfisen vägrade röra på sig, hur mycket barnmorskan än putte på den :D var lite oroligt där ett tag, men så såg hon den lilla "ostbågen" som hon kallade det :P Så det tog en bra stund, men så som h*n ligger på bilden gjorde h*n hela tiden.
  • Jätten gluff gluff

Vad härligt att allt såg bra ut jejja! & visst är det häftigt att se allt så tydligt!

Nej, vi ska inte ta reda på könet Kiaa, bestämde att det är mer spännande att låta bli. Men visst är man nyfiken!

Ja just det ja Lillebäcks mamma, Bjornis har ju också RUL då! Det visste jag ju faktiskt. Jättespännande!

Så fin bild Fialisan! Tänk vad söta de är, de små!

Fy... jag har INGEN lust att jobba idag... Blä!

• Kiaa
    Lillebäcks mamma: Vart ska ni göra 3D nånstans? Antar att det är privat och nått ni betalar extra för?
    Kanske jag ska låta bli att ta reda på könet på RUL (eftersom det verkar vara så osäkert) och boka in ett 3D i vecka 27 istället? Då borde ju könet hunnit bli bra mycket tydligare...
  • Lillebäcks mamma

Vilken underbart fin bild Fialisan! Åhh, jag längtar ju helt sjukt mycket nu när jag får se din lilla docka. Bara drygt tre veckor kvar tills mitt RUL nu Glad

Kiaa: Vi gör nog det på Emmas Ultraljudsklinik, tror inte att Mama Mia har det. Men det blir ju privat i varje fall. Jag har dock hört att det är svårare att se kön på 3D än på vanligt svartvitt, så jag vet inte om det lönar sig att vänta för den sakens skull.
    Vi väntar och ser om vi får veta på RUL, annars gör vi kanske ett könsul innan 3D. Men än så länge har vi inte spikat nåt, mer än att vi gärna skulle vilja veta om det går Glad (jag har en kompis som vid bägge hennes graviditeter fått en ultraljudsbild som i stort sett bara varit pung och snopp, för att bebisarna lagt paketet för genomstrålning så att säga. Så med bägge hennes kunde man ju vara supersäker på att det var pojkar)

• ceropegia

Lillebäcks mamma: Då kanske jag hinner få min bebbe innan dig så :P Är ganska rädd för förlossningen så jag vill ha snitt...och det gör de ju helst några dagar innan BF..så det blir på gränsen.. Kul med nån annan som också kommer vara hemma mkt! :)

Annnizzzen: Va roligt! Du ligger en dag före mig!! :) :)

Sofi83: Ja..blödningar när man är gravid är aldrig kul..men vi har gjort en provrörsbefruktning..så jag borde ha varit beredd på att det kunnde ske.. Ska bli kul med fika :) Min man e sjukt trött på mitt älstande av gravidsaker..så nu kan jag älta med er istället :)

Lycklig2010: Tack!:) Nicket ja..haha.. Det fanns inte så mkt ledigt..och som den florist jag är så tog jag ceropegia ifrån ceropegia woodii = hjärtan på tråd (latin).. :)

Vilka superfina UL bilder ni har tjejer!! Längtar sååå mkt till RUL nu! Skall göra det privat på barnmorskegruppen. Gjorde ett KUB där för några veckor sedan...men längtar redan igen efter att få se Liten :)

Skönt att höra att fler är nyfikna på deras bebisars kön! Jag kommer inte kunna hålla mig! :)

Läntar efter Liten i magen! :)
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?