Första barnet, i Göteborg?
Åh vad skönt. Då kan jag sluta orora mig. Även jag känner att magen har blir större och större nu. Innan kände jag mig mer rund och plufsig men nu börjar det komma en hård kula 
Åh vad skönt. Då kan jag sluta orora mig. Även jag känner att magen har blir större och större nu. Innan kände jag mig mer rund och plufsig men nu börjar det komma en hård kula 
Kul att några kommit igång med vattengympa. Jag ska börja vattengympa för gravida på Kristinedal nästa vecka. Ser verkligen fram emot det för jag har inte alls rört mig särskilt mycket under graviditeten. Är det någon som har varit på Kristinedals vattegympa? Är lite rädd för att det ska vara kallt vatten. Tycker inte alls att det är mysigt att vare sig simma eller jympa om inte vattnet är varmt.
Tarda, har ni haft bröllopet än? Hur var det isåfall?
Jättefina bilder du har lagt ut! Det är så kul att titta på bröllopsbilder. Ja det var skönt med lägesrapport. Även jag har tänkt på Cotton och Djurgårdsrutan trots att jag aldrig träffat dem. Vad roligt att lilla Cornelia är hemma i Sverige igen. Jag mår bra, nästan inga krämpor alls för tillfället så det känns skönt. Vi beställde vagn igår, en teutonia fun blev det. Behöver dock inte hämta den förrän några veckor innan bf vilket är bra. Hoppas alla mår bra och att ni har haft en bra helg.
Heini, vi köpte separat liggdel. Liggdelen och hårdliften är ungefär lika tunga så då kändes det bättre med liggdelen.
Knittgirl84, Vi köpte vår vagn på babyproffsen på Backaplan. Det är väldigt att åka dit om man vill testköra lite vagnar ganska bra utrymme och många olika modeller. Lycka till!
Mina78: oj nu blev jag förvånad. Har dom öppnat en mvc på eriksberg...? Jag bor på eriksberg och hade ingen aning om detta. Men det var ju bra, funderar på att byta till den från barnmorskegruppen som jag går på nu. För mig skulle det vara roligt att gå på föräldrautbildningn där jag bor. Men det kanske man kan göra utan att vara inskriven där? Hur kommer det sig att du ska på föräldrautbildning där, bor du i närheten?
Nej det stämmer nog Mina 78 att Barnmorskegruppen inte har några föräldragrupper. Nu har jag googlat lite på det och väntar på telefonsamtal från Eriksbergs mvc. Har bestämt mig för att byta dit, hoppas det inte blir några problem. Vad trevligt att ni bor vid Danaplatsen. Det är ju jätte praktiskt att gå där man bor. Vi bor vid hållplatsen Nordviksgatan mellan Eriksberg centrum och Sannegårdshamnen. Ja precis jag har ett tag kvar, är i v 20 nu. Vad bra att du skrev om detta i forumet annars hade jag nog aldrig fått reda på att de öppnat en ny mvc. Tycker att de inte har marknadsfört sig särskilt mycket men jag kan ju ha missat det också....
Åh vad roligt! Stort grattis till lille Alvin snöflinga04!!!
Härligt att höra att det gick så bra Snöflinga och jag håller med MorMaria nu längtar man verkligen....även om det är ganska lång tid kvar för mig.