• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • cotton

He he, sömn är nog en bristvara från första plusset till dess bebisen hunnit fylla några år... Bara att vänja sig.

Jag som aldrig gått upp och kissat om nätterna, går upp en till två gånger per natt nu... suck.

Falsk ischias utmärker sig genom att det strålar ner en smärta i höger skinka och höger lår. Jag har nog ingen foglossnng och inte ont i bäckenet eller i vänster sida. Enligt min BM sk jag ta det lugnt och denna ischias brukar försvinna av sig själv efter någon månad. Bara att vänta.

• 737 dagar

Jag hänger inte med så mycket i tråden längre.. men vill iaf berätta :)
    Jag var på VUL iförrgår och fick se en väldigt söt liten gubbe i magen :D Bekräftade att jag var då i v 12, v 13 nu.. och fick datumet 20 januari som BF.

Det var så underbart att få se den lilla tjorven.. så livlig.. finns bilder i mitt galleri :)

• Lillebäcks mamma
    2B mamma: Det där du skrev med att du började kallsvettas och inte visste om du skulle spy eller svimma - sådana svimningsattacker får jag rätt var det är. Det började vid vecka 12 för mig och är enligt min bm en kombination av lågt blodsocker och lågt blodtryck. Det infaller oftast när man står stilla, typ i en kö eller liknande. Så nu måste jag alltid stå och gå upp på tå hela tiden när jag hamnat i exempelvis kö. 
    Inget farligt dock utan ganska vanligt i början av graviditeten. Drick något sött (saft/juice) och vicka på tårna och lederna.

Cotton: Usch, hoppas att det snart går över!

737 dagar: Åhh va underbart att få se sitt lilla mirakel! Så skönt att allt såg bra ut Glad 
  • frökenelin

MHEK: Jag har också haft svårt att sova! Vad skönt att det finns fler, jag var helt övertygad om att jag var den enda som låg vaken och hålögd halva nätterna medan alla andra sov 14 timmar/dygn. Dock kan jag utan problem sova två timmar på eftermiddagen och somna snabbt på kvällen, men jag vaknar ofta på nätterna och är vaken. Tidigare var jag inte särskilt kissnödig heller, det är först nu senaste två nätterna som jag behövt gå upp. Dessutom drömmer jag väldigt mycket. Konstiga, men ändå verkliga drömmar. Min BM sa att det var jättevanligt att man drömmer mycket. Dock drömmer jag inte om bebis eller föräldraskap eller så, utan om allt mellan himmel och jord.

• cotton

737dagar, grattis till lyckat UL och en fin bebis!! Härligt!

Lillebäcksmamma, antar att du får gå omkring med smågodis eller liknande i väskan nu då för att undvika de värsta fallen?

• Lillebäcks mamma
    Cotton: Nej jag försöker undvika godis och sockrade saker. Men att ha en flaska saft med sig på promenaderna har hjälpt. Sen gäller det att inte stå still på samma ställe för länge, så jag framstår säkert som en nervös galning Tungan ute 
    Hade huvudvärk igår igen, så jag googlade runt (vad gjorde föräldrar innan internet?!) och lyckades lista ut att det kunde ha med järnbrist att göra. Så jag åkte ner till apoteket och införskaffade några som bm rekommenderat och en flaska Brämhults apelsinjuice - någon timme senare var huvudvärken borta! Fantastiskt Solig 
  • Soffi83
    cotton skrev 2010-07-08 10:18:34 följande:
    He he, sömn är nog en bristvara från första plusset till dess bebisen hunnit fylla några år... Bara att vänja sig.

Jag som aldrig gått upp och kissat om nätterna, går upp en till två gånger per natt nu... suck.

Falsk ischias utmärker sig genom att det strålar ner en smärta i höger skinka och höger lår. Jag har nog ingen foglossnng och inte ont i bäckenet eller i vänster sida. Enligt min BM sk jag ta det lugnt och denna ischias brukar försvinna av sig själv efter någon månad. Bara att vänta.
    Känner helt klart igen det där med att vara uppe och kissa på nätterna. Har haft det sen typ v 3 och verkar inte vilja ge sig Rynkar på näsan
  • Soffi83
    737 dagar skrev 2010-07-08 10:50:26 följande:
    Jag hänger inte med så mycket i tråden längre.. men vill iaf berätta :)
    Jag var på VUL iförrgår och fick se en väldigt söt liten gubbe i magen :D Bekräftade att jag var då i v 12, v 13 nu.. och fick datumet 20 januari som BF.

Det var så underbart att få se den lilla tjorven.. så livlig.. finns bilder i mitt galleri :)
    Grattis :) Du ska nu se hur otroligt mycket den lilla gubben växt till sig vid RUL Glad
  • 2B Mom

Åååh, tack Lillebäcks mamma för tipset!! Jag dricker enbart vatten och försöker att undvika sötsaker så gott jag kan, men saft kan jag definitivt prova!!
    Min pojkvän är påläst om vad som jag behöver och inte. Han envisas med att jag tar nåt söt, men jag blir irriterad för att tanken av sötsaker gör att jag vill kräkas.
    Cotton, ska kolla med BM om vad det är jag har ”falsk ischias” eller ”foglossning”…:)

• 737 dagar

Känner också igen det där med att kissa... fast för mig är det upp till 5 ggr per natt!! Helt jävla galet! Dricker väldigt mycket nu iofs.. har bytt från cola light (kan inte dricka en droppe av det) till mineralvatten.

Jag börjar bli lite tveksam till min BM.. får inga bra vibbar av henne. Sen är hon lite sådär att vi ska veta allt själva liksom. Hon har inte sagt något om extra folsyra och när vi var på återbesök så frågade hon inte om vi ville göra kub/nupp trots att hon gett oss info om det innan.. Kan vara så att jag är kräsen, men det känns liksom inte bra.
    Dock var läkaren som gjorde VUL helt underbart bra, vi fick bilder även fast BM sagt att vi inte skulle det.

Ikväll börjar jag mitt nattjobb och är ganska orolig för hur det ska gå.. har så svårt att va vaken på dagarna.. hur ska de då gå på nätterna? :/

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?