• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MorMaria81

Hej!
    Jag hoppar gärna in i denna tråden!
    Jag har bf den 22 dec..
    Känns skönt att ha lite härliga människor att diskutera sin grav med. Ibland känns det som man tänker alldeles för mycket!!Glad
    Jag mår väldigt bra nu, har mått lite illa och varit väldigt trött fram till v 12. Nu är jag bara lite trött ibland..
    Jag går på mvc i gamlestan och tycker att de är helt ok. Har inte blivit erbjuden någon mamma grupp eller liknande. Finns  inte det här i gbg? Någon som vet?
    Detta blir ju lite som en mammagrupp kan man säga..
    Ha en underbar dag alla!!
    M

• Bjornis

MHEK: min mamma mådde aldrig heller illa under sina tre graviditeter. Hon hävdar själv att hon inte hade NÅGRA symptom alls på att va gravid förutom en växande mage (som så klart inte syntes förrän sent). Sen känns det som jobbig förstoppning att föda barn också enligt min mamma. Haha. Jag mådde illa ca 1 vecka runt vecka 8. Extra jobbigt under 3-4 dar då jag knappt kunde stå men sen försvann det mer eller mindre bara så där. Åt postafen de jobbiga dagarna, det hjälpte lite.

Lillebäcks mamma: Å, jag känner igen mig så. Men nu har jag återigen börjat få för mig att detta ska gå bra! För oss alla här!! Vi ska få våra små kottar kring årsskiftet. Så är det bara. Har faktiskt köpt de första bebissakerna här, lite små fjantiga saker men som betyder så mycket psykiskt. Mammakläder får det bli efter ul på torsdag!

Ikväll flyger vi hem! Woho!

• Soffi83
    MorMaria81 skrev 2010-07-12 00:33:15 följande:
    Hej!
    Jag hoppar gärna in i denna tråden!
    Jag har bf den 22 dec..
    Känns skönt att ha lite härliga människor att diskutera sin grav med. Ibland känns det som man tänker alldeles för mycket!!Glad
    Jag mår väldigt bra nu, har mått lite illa och varit väldigt trött fram till v 12. Nu är jag bara lite trött ibland..
    Jag går på mvc i gamlestan och tycker att de är helt ok. Har inte blivit erbjuden någon mamma grupp eller liknande. Finns  inte det här i gbg? Någon som vet?
    Detta blir ju lite som en mammagrupp kan man säga..
    Ha en underbar dag alla!!
    M
    Välkommen :)
    Vet inte riktigt vad du menar med mammagrupp? Det enda den MVC jag går på har erbjudit är en föräldrautbildning senare i höst. Är det något sånt du menar?Glad 
  • Angeeliicca
    MHEK skrev 2010-07-11 09:46:46 följande:
    Jaha, då har illamåendet slagit till ordentligt. Trodde, naiv som jag är, att jag skulle slippa illamående främst för att min mamma aldrig mådde illa när hon var gravid. Hon har liksom intalat mig att det är ärftligt och att jag slipper för att hon slapp Det tar mig mer än en timme att äta frukost, har ingen matlust men samtidigt är det bara att äta som hjälper. Vet inte hur jag ska klara av att ta mig till jobbet på morgonen, känner mig konstant åksjuk. Kräks som tur är inte utan den överhängande känslan är åksjuka och ett enormt sug i magen som om jag inte skulle ha ätit på flera dagar. Någon annan som har/haft mycket illamående?
    exakt så hade jag det också, det var hemskt rent ut sagt, och det var inte bara på morgonen o kvällen, det var dygnet runt i stort sett, dock försvann det efter kanske 2-3 veckor som tur var...!
    Hoppas det går över snartGlad 
  • Annizzzen
    MorMaria81: Välkommen hit

Lillebäcks mamma: Oj oj oj vad jag känner igen mig. Jag känner nästan precis som dig. Eller som du skriver jag känner inget alls. Jag känner typ på magen hela tiden och undrar om det egentligen är nåt där!?! Man ser ju att magen växer men just nu känns det mer som att man bara har blivit lite mer småtjock och inte gravid  Usch tycker inte alls att det är kul att vara gravid just nu
    Jag har haft planer på att gå ut och titta på bebisgrejjer o så, men det har slutat vid planer eftersom jag inte känner att jag är gravid.... käppt... Men å andra sidan, igår fick jag ett litet bevis (som jag hoppas har med att jag är gravid att göra) jag började bara tokböla och jag fattar fortfarande inte varför.... fast det började såklart med att jag inte kunde ha mina kläder.... inte alls tjejigt...

Bjornis: Välkommen hem (snart iaf)  till varma Göteborg
  • cotton

Välkommen MorMaria81. Detta är en supermysig tråd! .-) De där föräldrargrupperna du nämner, tror jag kommer senare i graviditeten, men jag är inte säker. Fråga din BM.

Jag förstår tjejer att ni orar er. Men ni befinner er väl i den där "spöktiden" eller vad det kallas där man mår bra men ännu inte ser en stor mage eller känner bebis, och det är väl riktigt läskigt kan jag tänka mig! Men det är säkert jättebra!

• Lillebäcks mamma

Åh va skönt att trilla in här och känna att man inte är den enda! 
    Jag sitter i valet och kvalet om jag ska boka in ett extra ultraljud trots att RUL är om 2,5 veckor eller om jag ska försöka vänta....

Välkommen hit MorMaria81 och grattis till ditt plus Skrattande

• Jätten gluff gluff

Visst är man orolig?!!  Jag önskar sååå att jag kände knodden röra sig där inne. Men jag vet att jag inte ska räkna med att känna nåt på åtminstone 3 veckor till....(moderkakan i framvägg). Men jag hoppas & tror att allt är bra med oss allihop, fast vi inte känner oss mer än småfeta!

Hejsan MorMaria81!

Försök du stå ut till RUL om du kan Lillebäcks mamma, 2,5 veckor går fort (hoppas jag, som ju också ska då).

När är "spöktiden" mer exakt cotton?

Jag vill också planera, handla saker & fundera på namn, men vågar inte riktigt ännu....
    Vägde mig förresten imorse & det var INTE roligt....

• Tarda

Puuh, idag har jag fått se 3 cm vilt fäktande Uno. Vilken pigg och frisk bebis (gissa hur skönt det var att höra det istället för foster?) sa läkaren och jag blev genast lugnare. Har haft flytningar i en inte alltför trevlig färg den sista veckan + att alla symptom försvann över en natt så det var väldigt skönt att få en koll och veta att allt är bra där inne. Min mamma berättade att hon kände fosterrörelser ganska tidigt när hon väntade mig och jag hoppas så att det blir samma för mig, med tanke på hur vild hen var där inne så kanske det blir så Flört

Välkommen hit MorMaria81, kul att vi blir fler Glad

Hur har ni andra som ska gifta er gjort med önskelista? Vi har registrerat oss för en del porslin och glas hos Josephssons men hur hänvisar man till den på ett snyggt sätt?

• cotton

Hm, om jag inte missminner migm, är spöktiden mellan vecka 12,13 till vecka 18-20 någonstans. Till dess magen syns mer ordentligt och man börjar känna lite "fladder" eller en liten efterlängtad spark från bebisen.  

Tarda, vi har lämnat en önskelista till den som alla får OSA till. Och även en kopia till toastmastern. Så bockar de av när folk bestämt sig för vad de vill ge oss. (låter girigt men det är en lättnad för alla som vill komma med gåva tror vi.) Vill man köpa något eget, är man ju självklart välkommen att göra det.  

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?