• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Vad härligt för er att få se Tarda!

Ja men då är jag ju i spöktiden nu då, även om magen definitivt börjat växa rejält.....

• Kiaa
    Tarda: Eftersom jag och min man bott tillsammans i över 4 år, i en lägenhet där vi redan anser oss ha allt vi behöver eller i allafall får plats med, så bestämde vi oss för att inte önska några presenter när vi gifta oss utan istället önska pengar till bröllopsresan. De som ville fick sätta in valfritt belopp på ett konto vi gav numret till eller ge oss det kontant i ett kuvert på bröllopet. Några hade ändå med sig en symbolisk pryl också, men alla verkade tycka det var en bra idé. Bröllpsresan blir den 1 september och den ser jag verkligen fram emot!!!

Här har vi förresten en till som är inne i spökperioden. Magen synas iofs nog så tydligt, men man kan ju ändå inbilla sig att man bara ätit lite väl mycket dom senaste månaderna... Sen har jag ju förbaskat ont i ryggen också *buhu* Men det finns ändå en viss oroa att nått gått snett där inne i magen. Så jag har också varit sugen på att boka in ett extra UL, men bestämt mig för att hålla mig till tåls till den 30:e när det är dags för RUL.
    Jag har också börjat bli lite orolig för andra saker som kan gå fel. När jag ser någon som går förbi med ett barn i rullstol eller med andra uppenbara skador. Vill verkligen försöka att tänka positivt, jag menar det är klart att jag kommer älska mitt barn oavsett hur det är, men jag vill ju så gärna att det ska vara ett friskt barn vi får (både för barnets och vår egen skull)...
  • 737 dagar

Bara för att jag fått se era ultraljudsbilder så måste jag ju visa min med :) Denna är tagen v 11+6 :)
    Det ser ut som att den lilla vinkar :D

• Soffi83
    737 dagar: Du har rätt. Ser verkligen ut som en vinkning Glad
  • MorMaria81
    Soffi83 skrev 2010-07-12 08:10:31 följande:
    Välkommen :)
    Vet inte riktigt vad du menar med mammagrupp? Det enda den MVC jag går på har erbjudit är en föräldrautbildning senare i höst. Är det något sånt du menar?Glad 
    Hej och tack!!
    Jag bodde i Stockholm under min förra grav och då blev jag satt i en grupp där vi fick erbj om olika träffar och info möten. Vi blev som en mamma grupp som skulle träffas enda fram till födseln och även efter om man ville.. Men det kanske är föräldrarutbildningen som är namnet här... När går man den?
  • MorMaria81
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-12 10:48:02 följande:
    Åh va skönt att trilla in här och känna att man inte är den enda! 
    Jag sitter i valet och kvalet om jag ska boka in ett extra ultraljud trots att RUL är om 2,5 veckor eller om jag ska försöka vänta....

Välkommen hit MorMaria81 och grattis till ditt plus Skrattande
    Tack!!Cool
    Jag tycker att man ska gå på så många ultraljud man vill. Bara man känner sig trygg och säker.
    Jag tycker det är jätte svårt att inte oroa sig. Vi har varit på 4 ultraljud hittils och det blir säkert fler. Glad(Det har iofs berott på blödningar att vi varit på så många)
    Gör som du känner och skäms inte för att du är orolig!
  • Lillebäcks mamma
    Tarda: Skönt att höra att allt var bra med din lilla knodd Glad
    737dagar: Vilken fin bebis du har Solig Tydligt man ser allt med tycker jag!
    MorMaria81: Tack! Jag har faktiskt skämts för att jag är så orolig, men jag tycker man blir lämnad vind för våg under halva graviditeten. Och allting är nytt och man vet inte något...känns fel att ringa till barnmorskan stup i kvarten med, även om jag vet att det egentligen är okej.

Vi var på ett ultraljud hos Barnmorskegruppen idag. Ringde och pratade med dom och dom tyckte det var bättre att vi tog en kik på bebisen så att jag kunde känna mig lugn sen. Knappt 3 timmar efter samtalet var jag och sambon där, skönt att slippa sitta och tänka på det i flera timmar.

Bebisen var mycket större än sist vi såg den nu, och hjärtat slog så fint. Tårarna rann på mig, och när bm började visa på ett hjärta med fyra kamrar, två hjärnhalvor, en ypperlig ryggrad och sa "det är en helt perfekt liten bebis" så grät jag så jag skakade. Hon la sin hand på min arm och sa "du kan inte riktigt tro att det här är sant va?", och det kan jag ju inte...

Blev förflyttad igen, till 15+0, när jag egentligen trodde 15+5 och har nu bf 3 januari (enligt sista mensens första dag skulle det varit 27:e dec). Moderkakan låg i bakvägg och vi fick till och med en gissning på könet: "jag kan inte se någon snopp....men det är ju högst osäkert. Men skulle jag gissa så skulle det bli på att det är en tjej". Hihi, vi får väl se vad som sägs längre fram...

Grät i nästan en hel timme efter besöket och har sedan dess känt mig alldeles känslomässigt slut. Det var dubbel oro som gick bort idag; en levande bebis och dessutom en helt perfekt sådan! Så nu behöver jag inte fasa för RUL:et. Drömmer

• Soffi83
    MorMaria81 skrev 2010-07-12 22:08:13 följande:
    Hej och tack!!
    Jag bodde i Stockholm under min förra grav och då blev jag satt i en grupp där vi fick erbj om olika träffar och info möten. Vi blev som en mamma grupp som skulle träffas enda fram till födseln och även efter om man ville.. Men det kanske är föräldrarutbildningen som är namnet här... När går man den?
    Detta med föräldragrupper verkar variera över stan. Vi har blivit erbjudna en i september. Börjar 14:e och går en gång i veckan, totalt 4 ggr. Är på håret att vi hinner med sista träffen innan BF. Andra verkar knappt kunna erbjuda något alls för de har för få platser och en del har längre mellan träffarna. 
    Det är något som varje MVC bestämmer verkar det som. 
  • Jätten gluff gluff

Åh så härligt att läsa Lillebäcks mamma! Blir alldeles tårögd jag med! Förstår din reaktion & att du är helt slut nu! Men tror du på det nu då?

Gud så jag längtar till vårt RUL!!!!
    Jag hade en hemsk dröm i natt.....

Jag har inte fått nån info om föräldragrupper MorMaria. Men jag hoppas att vi får det, jag skulle verkligen vilja komma i kontakt med nyblivna mammor (gärna förstagångs) nära hemma.

Vilken härlig bild 737 dagar! En liten high five!

• cotton

737 dagar, vilken underbar bild! *vink vink tillbaka till bebisen*

Lillebäcks mamma, jag är så glad för din skull. Och du inte skämmas för din oro, för jag tror att du delar den med många av oss här. Min mamma sa (när jag berättade att jag var gravid) att "nu kommer du att oroa dig varje dag för resten av ditt liv, men du kommer också känna en större kärlek än du någonsin trodde var möjlig". Och hittills har hon haft rätt...

Jag hoppas på en blivande mammagrupp genom min MVC, det hade känts så skönt att träffa andra gravida. Å andra sidan har vi ju varandra och vi träffas och fikar och lär ju känna varandra båda här som i verkligheten!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?