• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma
    TACK! alla för era söta ord {#emotions_dlg.flower} Det var som att jag faktiskt insåg för första gången igår att jag ska få en liten bebis. TIdigare har jag inte vågat tro på det faktiskt.

MHEK: Usch, stackars dig Rynkar på näsan Låter verkligen inget roligt alls. Jag hoppas att du snart mår bättre!

Kul med ny fikatid! Den 21:e är jag tyvärr i Stockholm, men den 17:e augusti hänger jag definitivt på Skrattande 
  • Soffi83
    Kiaa: Kan tyvärr inte den dagen. Semester har då startat och det blir sommarstugan utanför Lysekil. Men ni får ha det så trevligt.Glad
  • Bjornis
    Lillebäcksmamma: Å va härligt att höra! Blir helt tårögd. Ska ju till BMG på ul på torsdag. Hoppas det ser lika fint ut för oss och att de vågar sig på en könsgissning!!

Jag kan fika på onsdag. Slutar vid 16-17 tiden!

Nu är jag iaf hemma i sverige. AH! Efter totalt 24 timmar på flyg och flygplatser. Gick faktiskt över förväntan att resa, även om jag har varit sååååå öm i svanskotan. Visste inte hur jag skulle sitta efter den första flygresan på 7 timmar men jag klängde på maken som nog inte fick så mycket sömn. Hehe.
  • cotton

Björnis, välkommen hem! Berätta om Vietnam! Hur var resan, hur var ständerna, vädret? Är väldigt nyfiken på detta resmål och vi funderar på det som potentiell bröllopsresa kanske...

• Bjornis
    cotton skrev 2010-07-13 14:02:29 följande:
    Björnis, välkommen hem! Berätta om Vietnam! Hur var resan, hur var ständerna, vädret? Är väldigt nyfiken på detta resmål och vi funderar på det som potentiell bröllopsresa kanske...
    Ja, det var ju andra ggn vi var där och nu blir det inte fler ggr. Nu är vi mätta på vietnam. Hehe. Förra gången såg vi hela kusten upp till Hanoi men gillade södern bättre så såg södra Vietnam nu (Saigon, Danang, Nha Trang, Dalat och Mui Ne). Nha Trang är en MKT trevlig badort men härlig strand och bra restauranger. Det sköna är att det också är en stad så man kan mixas upp med "locals" om man vill. Mui Ne är mer ett "resortställe" och bara turister, det sköna är dock att de flesta resorter har pool och egen strand vilket gör att man slipper påflugna strandförsäljare.... Vi tyckte dock att Mui Ne var lite FÖR trist med bara massa västerländsk mat och lite smådyrt. Nu reste ju vi under vad som till och med kallas death season. Haha. Men det var verkligen dött överallt. Och VARMT. 

Positivt med Vietnam:
    Inte för turistigt ändå, överlag. 

Billigt! Går inte att komma ifrån att Vietnam fortf är väldigt billigt att både resa, bo och äta i!

Otroligt VACKERT land. I städerna ser dock ALLT likadant ut. "Vad är det här för gata? Eh, det ser ju likadant ut här som på förra och förrförra gatan...!"

Trevliga människor. Det vi dock lärde oss sist var att vi ska le vad vi än säger för då slipper man jobbiga försäljare. De ger upp fortare om man ler.

Negativt:
    Inte så bra mat! De är "kända" för vårrullar och Phõ (nudelsoppa) och även om detta är gott så blir det rätt trist i längden. I Nha Trang och Mui Ne finns det ganska mycket fisk och skaldjur och det är ju nice men annars är det mycket västerländskt. Fransmännen har gjort en del för kosten där borta och det är inte jättekul. Men visst kan man hitta rätt god mat på småhak (billigt) längs vägarna men denna gången vågade jag mig inte på så mkt sånt.

Man blir lite less på allt "ociviliserat" folk. Haha. Eller snarare på hela "röran": trafik, folk som skräpar ner och spottar och har sig och hur man själv tar sig fram (tåg, buss... 20 mil tar 5 timmar i vietnam!). Det är en annan kultur så klart men man blir rätt trött på den. Även Saigon som ju är en sån storstad är ganska osofistikerad i mångt och mycket.

Vi har haft en underbar resa men i efterhand hade jag nog varit lite efterklok och valt färre platser att resa till. Det blev lite mycket kringflackande under dessa 3 veckor...

Jag vet inte om du varit i Malaysia? Jag har bara bara varit i Kuala Lumpur men det är en UNDERBAR stad. Bra shopping, OK priser, bra mat osv plus att Perenthian Islands (och även Langkawi) skall vara fantastiska öar. Vi valde Vietnam nu eftersom vi ju inte fått vår kotte än och även om jag tror att det är fullt möjligt att resa med barn i vietnam så är det många långa och varma resor jag tror man inte gärna gör med ett småbarn. Vi kommer antagligen åka till Malaysia nästa år med kotten. Alt. bila genom USA!

oj va långt jag skrev. Hehe.

När är bröllopet??

Vägde mig förresten förut och jag har gått ner 3 kilo på resan vilket innebär att jag ligger på -3kg från plusset. Bra! Det gör inget för mig eftersom jag inte direkt är nån speta! Haha.
  • Lillebäcks mamma

Välkommen hem Bjornis! Jättekul att få höra lite hur du haft det, även om jag förstår att det hade behövts en mycket längre reseberättelse för att täcka allt Glad
    Barnmorskan vi mötte på BMG var underbar, även hon vi pratade med i telefon. Verkar vara ett jättemysigt ställe!

• Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-07-13 14:40:34 följande:
    Välkommen hem Bjornis! Jättekul att få höra lite hur du haft det, även om jag förstår att det hade behövts en mycket längre reseberättelse för att täcka allt Glad
    Barnmorskan vi mötte på BMG var underbar, även hon vi pratade med i telefon. Verkar vara ett jättemysigt ställe!
    Härligt att höra!
    Jag ska till nån som hette Pia. Mamma bokade ju tiden åt oss men tydligen hade hon i telefon varit jättesöt och sagt att mamma också fick följa med. Synd bara att mamma bor 80 mil härifrån...
  • Jätten gluff gluff

Välkommen hem Bjornis!

Jag kan också fika på onsdag. Låter trevligt. Kan vara inne i stan til strax efter fyra.

• Annizzzen

Välkommen hem Bjornis,

Vilken härlig berättelse om Vietnamn låter som ett härligt land.

Du skriver att ni funderar på att åka till Malaysia och bla Perhentian Island. Jag har varit där 2 ggr och kan varmt rekomendera dessa öar, heeelt fantastiska, jag var där 2001 och 2005, betydligt mer expolaterat det senare året, men ändå super härligt. Var ju ett tag sen så antagligen har det ändrats ännu mer. MEN Malaysia i helhet är ett riktigt gymt land, skulle kunna tänka mig att åka dit om och om igen Och har man inte varit på Borneo, den Malaysisa delen (som vi även var 2005) kan jag varmt rekomendera det med för er som planerar bröllopsresor mm

Kul att höra att ni har positiva upplevelser om BMG, jag går där, men tycker att min barnmorska är aningen förvirrad... ska dit på RUL den 10:e så jag hoppas det är lite bättre då...

Jag kan tyvärr inte fika nästa vecka, semestern börjar imorgon och vi ska bila ner till Italien, jag hoppas verkligen att det inte är så varmt så man flyter bort där nere....

Men ser jätte mycket fram emot den 17:e augusti

• Lillebäcks mamma
    Annizzzen: Åh va underbart med Italien! Vilka platser ska ni besöka? Vi älskar Italien jag och min sambo, deras mat, kaffe och vin är fantastiskt Glad Synd bara att man inte får äta så mycket antipasti och dricka vin och sånt när man är gravid...Men vi tar oss nog en resa dit med knodden sen Skrattande
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?